2023-11-21, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Jo,jag reagerade på det. Tänker att mamman höll på att skrika om att hon luktade så illa(fast det var de som lär henne leva i sina smutsiga blöjor), så tänker att de hällde i henne ättika för att försöka få rent/få bort doften.
Hon var ju som sagt ingen människa för dem. De behandlade henne som en sak man kunde slå på,stänga in, hälla ättika i etc.

Av ren jäkla själviskhet borde de ju inte velat att hon stank. Bra mycket svårare att värja sig mot stanken än att byta blöja och duscha henne. Den biten får jag inte mig själv att förstå..
Citera
2023-11-21, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Tror inte FeinMester varit i rätten, däremot citerat ambitiöst ur Skånska Dagbladet vilket var superbra. Men en annan användare vid namn Secret90 har rapporterat från rätten idag, jättebra uppdateringar Tack till er båda!

Nej exakt. Jag är inte på plats men tänkte att det vore värdefullt för er att läsa vad de rapporterade idag. Vet ej om man får klippa in hela innehållet här därför valde jag ut det som är relevant och intressant. Tyckte deras rapportering var bättre än Aftonbladet.

Nästa rättegångsdag är på fredag och jag gör likadant då. Förhoppningsvis första halvan under deras lunchuppehåll (om jag hinner på min egen lunch), och sedan andra halvan när dagen är slut.
Citera
2023-11-21, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveletter666
Jag har druckit ättika, tror det var 12%. Men gick inte mer än att smutta som jag kommer ihåg, så jag spädde ut med vatten ofta och gurglade runt.

Smakar som extrem citron

Gällande fallet så misstänker jag iaf att det möjligen använts den där slang+tratt för att få i henne det. Men frågan är då varför hon inte tjallar på dem, för att få dem inlåsta på LIVSTID har hon redan sagt sig vilja, därmed kan man anta att inget hemligt mellan dem hålla. Men det kan finnas en tredje part

ja så är hon ett litet barn med, hon kanske inte vågar ändra sig i det hon säger med, i rädsla för att hon inte talat sanning innan och därmed gjort något som hon kanske är rädd de blir arga för? när man läser förhören med henne är hon ju uppenbart besvärad att prata om det alls i början.
Citera
2023-11-21, 21:19
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Sen tjänstemannaansvaret försvann (minns inte när det var) så kan såna här anställda (ofta inom soc) sätta upp handflatorna, skaka på huvudet och berätta att de iaf är medvetna om att något inte står rätt till, men att de ju ändå har skrivit typ 33 rapporter i ärendet. Som om det skulle förändra någonting!

Detta är så typiskt den svenska rädslan för att lägga sig i - och socialen borde ha mycket högre krav på sig själva att AGERA istf att bara sitta och knappa på tangenterna, som inte hjälper någon.

Tack och lov så agerar sjukvården och polisen inte på samma sätt.

Det sprids trådsanningar om att socialtjänsten skulle ha brustit. Jag tycker verkligen inte att det är en rättvis bild i detta fall.
Som jag skrev i detta inlägg så har socialtjänsten agerat på den konkreta information de fick. Orosanmälningarna kom sent i fallet.
(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)

Att en flicka klipps kort är knappast anledning till orosanmälan i sig själv.

Det är framförallt BVC och folktandvården som grovt har försummat sitt uppföljningsansvar i detta fall. De förtjänar Lex Maria-anmälning och oberoende vårdpersonal bör gå igenom journalerna för andra barn som de ansvarat för, och kontrollera om fler barn har drabbats av denna försummelse.
Citera
2023-11-21, 21:22
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0x4550
Det var lite olika bud, jag provade 5ml 12% (en tesked, lite mindre än de flesta korkar), det gick bra men var lite obehagligt och nära kväljningar.

10 ml 12% hade nog inte gått utan problem, och 5 ml 24% hade knappast ha gått heller.

För att klara av att dricka 0,5-1 dl som sagt i förhör så höftar jag till med att spädd ner till 3% hade kanske gått att klunka i sig.

"Ren ättika" var det nog ingen som var galen nog att pröva. Angående att experimentera med frätande syror så gör vi alla det när vi använder vinäger till salladen, t.ex.

Djärvt. Redan doften sticker brutalt i näsan när man öppnar en flaska perstorps.
Toxikologi är så gott som alltid en fråga om koncentration. Stor skillnad på 24% och 12%-ig ättiksyra. Vinäger innehåller normalt 3-5% ättiksyra enligt Professor Google.
Citera
2023-11-21, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveletter666
Dra åt h..

Försöker du påskina att ett barn som blivit separerad inte ska sakna sin förälder?

Jag skrev, fruktansvärt vilken hjärntvätt..
För det kan vi väl ändå med säkerhet säga förekommit.
Ett barn har fått se helvetesmorsan.
Ett annat hyllar henne.
Jag vet att barn älskar sina föräldrar oavsett. Det måste de göra,de har ingenstans att ta vägen
.
Det var därför Z sade: "de gillar kanske inte mig" istället för: mina jävla skitföräldrar misshandlade mig. Den sortens statement kräver visst mått av oberoende.

Jag sparar mina vredesenergier åt vad mamman de facto gjort.
Det är helt normalt för barn att ha dubbla känslor.

Och det bör vara tillåtet för mig att om detta åtminstone få säga: fruktansvärt vilken hjärntvätt
Tänker inte dra igång någon stackars barnen som saknar sin mamma som ibland och mot vissa var snäll-kampanj.
Mitt fokus är på Z. Och J har gjort även övriga barn illa, genom att utsätta dem för barnfridsbrott där de tvingats leva med våld.

Det får du göra, om du har lust/ork/energi.
Du behöver inte hata loss på mig för det. Vänd hellre vreden mot de som i detta fall gjort sig förtjänt av den: föräldrarna..
Senast redigerad av Ericcca 2023-11-21 kl. 21:31.
Citera
2023-11-21, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Antar att efter magoperation och hennes sargade svalg har hon svårigheter att svälja och hantera salivproduktionen på annat sätt.

Åh tack. Försökte leta i tråden men jag missade detta ändå. Stackars Z! Kan liksom inte ta in hur hennes familj har behandlat henne, det är så grymt.
Citera
2023-11-21, 21:31
Medlem
Bjurras avatar
Vilken jävla misär att vara försvarsadvokat i ett sånt här fall. Gör man ett bra jobb utsätter man ett oskyldigt barn för direkt livsfara. Jag undrar hur han sover på natten. (Säger inte att han inte ska göra sitt jobb, bara att jag inte klarat det.)
Citera
2023-11-21, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Åh tack. Försökte leta i tråden men jag missade detta ändå. Stackars Z! Kan liksom inte ta in hur hennes familj har behandlat henne, det är så grymt.
Det spolades en del i någon som de benämner salivkörtel eller liknande vilket borde vara ngn spottkörtel , det står något om att det gjorts operation även där i samband med sista operationen
Citera
2023-11-21, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissTocqueville
Kan vara så att de systematiskt straffat och torterat henne. Hon får ju inte göra något väsen av sig. Blir inlåst, bunden, kortklippt, slagen, biten, förödmjukad. Det var nog inte första gången de hällde i henne ättika, men den här gången gick det för långt. En teori. Vi får se vad rätten säger.

Jag tror inte heller att det var första gången. Det började säkert med att de använde ättikan för att dölja hennes lukt. Frågan är varför hon inte berättar om det. Kan ett syskon ha varit inblandat?
Citera
2023-11-21, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Jo,jag reagerade på det. Tänker att mamman höll på att skrika om att hon luktade så illa(fast det var de som lär henne leva i sina smutsiga blöjor), så tänker att de hällde i henne ättika för att försöka få rent/få bort doften.
Hon var ju som sagt ingen människa för dem. De behandlade henne som en sak man kunde slå på,stänga in, hälla ättika i etc.

Helt fruktansvärt. Läste du hela bilagan? Jag reagerar på hur mamman plötsligt byter ton och sätt att skriva i sina sms till pappan efter den 24/12. Är hon plötsligt orolig för Z på riktigt eller inser hon då att det kommer att bli ett polisärende?
Citera
2023-11-21, 21:57
Medlem
Vet någon om rättegången är öppen eller med stängda dörrar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in