Citat:
Ursprungligen postat av
Huggig
Det jag diskuterar är om presidenten har rätt att kalla ut DC National Guard. Och varför du länkar till en sida som inte tar upp den saken är svår att förstå så jag frågar varför länkar du inte till en sida som handlar om DC och NG?
DCNG som är baserad i District of Columbia, det vill säga huvudstaden Washington D.C. National Guard är en reservstyrka som är underlagd både delstatliga och federala myndigheter och kan aktiveras i händelse av nödsituationer, naturkatastrofer eller andra behov.
Således innebär meningen att presidenten i egenskap av högsta militära befälhavare i landet har övergripande befäl över District of Columbia National Guard. Det är en del av den bredare konstitutionella strukturen som ger presidenten befogenheter att leda och använda de väpnade styrkorna för att skydda nationen och dess intressen.
Jag skulle uppskatta om du läser din egen länk som förklarar det hela:
This authority to activate the D.C. National Guard has been
delegated, by the President, to the Secretary of Defense and further delegated to the Secretary of the Army.
Denna Delegering ägde rum under Nixon och är inget en sittande president kan ändra i en handvändning.
This authority to activate the D.C. National Guard has been delegated, by the President, to the Secretary of Defense and further delegated to the Secretary of the Army.
Översättning:
Denna befogenhet att aktivera D.C. National Guard har delegerats av presidenten till försvarsministern och vidare delegerats till arméns sekreterare.
Betydelse av "delegerats"
de·*leg·*era [‑lege´ra] verb ~de ~t
• förordna till om*bud;
över*låta besluts*rätt
Så beslutsrätten över NG I just WDC har lämnat presidenten och överlåtits till Secretary of defence. Så har det sett ut sedan Nixons dagar.