2023-11-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Jag har bett dig att undersöka en sak som är ytterst viktig för diskussionen i denna fråga. Varför duckar du? Konspirationsmuppar kallar sig ofta för sanningssökare, men att söka fakta verkar visst besvärligt. Jag kan dra ett exempel på att vatten, H²O inte är farligt att dricka, rent av livsbejakande. Men varför dricker man inte H²O², det är ju "typ samma sak"? Leta nu upp fakta är du snäll.

varför undersöker du inget själv? då kunde du ju haft något att komma med annat än barnsligt okunnigt gnäll.
Citera
2023-11-21, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
varför undersöker du inget själv? då kunde du ju haft något att komma med annat än barnsligt okunnigt gnäll.
Det har jag gjort, och den formen av aluminium(salter) som finns i vaccin är inte farlig. Jag vill bara att man ska ha på fötterna när man hävdar saker.
Citera
2023-11-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Det är en intressant fråga men är övertygad om att oavsett form av aluminium är det skadligt när de ackumuleras i hjärnan.

Nu sökte jag lite och fann att min intuition verkar stämma.
Källa?
Citera
2023-11-21, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
"Different insoluble aluminium salts have been used as vaccine adjuvants since 1926 (Glenny 1926). Aluminium potassium sulphate was the first used. However, because of poor reproducibility, it has been almost completely replaced by aluminium hydroxide and aluminium phosphate,[...]"

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6373706/
Det har blivit ersatt av något som inte var farligt. Vidare?
Citera
2023-11-21, 21:05
Medlem
styckets avatar
Citat:
Källa?

Är du inte själv intresserad av att ta reda på din egen fråga?

Eller varför ställer du den?
Citera
2023-11-21, 21:14
Medlem
zombie-nations avatar
Kan man få alzheimers av Novalucol tror ni? Det är mycket aluminium i. Samma med bladgrönsaker.
Citera
2023-11-21, 21:24
Medlem
Citat:
Är du inte själv intresserad av att ta reda på din egen fråga?

Eller varför ställer du den?
Var kommer din text ifrån? Visa källan.
Citera
2023-11-21, 21:26
Medlem
styckets avatar
Citat:
Det har jag gjort, och den formen av aluminium(salter) som finns i vaccin är inte farlig. Jag vill bara att man ska ha på fötterna när man hävdar saker.

Studie visar att även MS sjuka har höga halter aluminium i hjärnan, likt autistiska...

Citat:
Aluminium in Brain Tissue in Multiple Sclerosis

Multiple sclerosis (MS) is a devastating and debilitating neurodegenerative disease of unknown cause. A consensus suggests the involvement of both genetic and environmental factors of which the latter may involve human exposure to aluminium. There are no data on the content and distribution of aluminium in human brain tissue in MS. The aluminium content of brain tissue from 14 donors with a diagnosis of MS was determined by transversely heated graphite furnace atomic absorption spectrometry. The location of aluminium in the brain tissue of two donors was investigated by aluminium-specific fluorescence microscopy. The aluminium content of brain tissue in MS was universally high with many tissues bearing concentrations in excess of 10 μg/g dry wt. (10 ppm) and some exceeding 50 ppm. There were no statistically significant relationships between brain lobes, donor age or donor gender. Aluminium-specific fluorescence successfully identified aluminium in brain tissue in both intracellular and extracellular locations. The association of aluminium with corpora amylacea suggests a role for aluminium in neurodegeneration in MS.

Frågar vi sen ChatGPT om metoderna kopplat till aluminium salter som du påstår inte är farligt...

Citat:
"The study you mentioned likely used a method called atomic absorption spectrometry to determine the aluminum content in brain tissue. This technique measures the concentration of a specific element, in this case, aluminum, in a sample.

When analyzing the aluminum content in a sample using atomic absorption spectrometry, the technique does not distinguish between different forms or compounds of aluminum. It measures the total amount of aluminum present. This means that whether the aluminum in the brain tissue originated from environmental exposure, dietary sources, medications, or vaccines, the test would detect the total aluminum content.

Aluminum in vaccines is usually present in the form of aluminum salts, such as aluminum hydroxide or aluminum phosphate. These salts dissociate into aluminum ions in the body, and it's the aluminum ions that can be measured in tests. The fact that the test detects "pure aluminum" does not necessarily mean that the aluminum originated in its pure metallic form; it simply indicates the total aluminum content, regardless of its source or chemical form."

ChatGPT påstår att man inte letar efter olika former av aluminium när gör dessa hjärnundersökningar. Utan att oavsett form kan man mäta aluminiumhalten i hjärnan. Detta genom jonerna de utsöndrar. Detta bekräftar det som chatGPT påstod tidigare:

Citat:
""In general, the different forms or phases of aluminum (alpha, beta, gamma, amorphous) behave similarly in the body, as they ultimately release aluminum ions when exposed to acidic environments, such as those found in the stomach. The toxicity of aluminum is primarily associated with its ionic form."

Påstår du att chatGPT har fel i sak, får du gärna motbevisa den.

Det verkar rätt tydligt när den talar så här nyanserat om metodiken, och flertalet gånger nämner att alla former av aluminium utsöndrar aluminiumjoner som sedan mäts.

översatt:
Citat:
I allmänhet beter sig de olika formerna eller faserna av aluminium (alfa, beta, gamma, amorf) liknande i kroppen, eftersom de slutligen frigör aluminiumjoner när de exponeras för sura miljöer, som de som finns i magen. Giftigheten hos aluminium är främst förknippad med dess jonform.
Citera
2023-11-21, 21:34
Medlem
Citat:
Studie visar att även MS sjuka har höga halter aluminium i hjärnan, likt autistiska...

Frågar vi sen ChatGPT om metoderna kopplat till aluminium salter som du påstår inte är farligt...

ChatGPT påstår att man inte letar efter olika former av aluminium när gör dessa hjärnundersökningar. Utan att oavsett form kan man mäta aluminiumhalten i hjärnan. Detta genom jonerna de utsöndrar. Detta bekräftar det som chatGPT påstod tidigare:

Påstår du att chatGPT har fel i sak, får du gärna motbevisa den.

Det verkar rätt tydligt när den talar så här nyanserat om metodiken, och flertalet gånger nämner att alla former av aluminium utsöndrar aluminiumjoner som sedan mäts.

översatt:
Men igen, infoga länken där du fått informationen ifrån. Hur svårt ska det vara?
Och igen, ingen vaccindos har en sådan halt av aluminium, oavsett vilken form den ör i, att det skulle vara farligt.
Citera
2023-11-21, 21:37
Medlem
styckets avatar
Citat:
Men igen, infoga länken där du fått informationen ifrån. Hur svårt ska det vara?
Och igen, ingen vaccindos har en sådan halt av aluminium, oavsett vilken form den ör i, att det skulle vara farligt.

https://chat.openai.com/share/e8f94e25-afe9-418e-a030-e30307d2ea3f

VI kan alltså konstatera att oavsett form av aluminium i hjärnan så utsöndrar den aluminiumjoner och det är dessa man mäter.

Låt oss kika hur stora halter man funnit i autistiskas och MS sjukas hjärnor och låt oss jämföra med halterna i vaccinen och antalet vacciner ett barn får.
Senast redigerad av stycket 2023-11-21 kl. 21:45.
Citera
2023-11-21, 22:02
Medlem
Citat:
Har aldrig påstått att jag vet alla detaljer.

Betyder det att man är helt oinsatt menar du?

Min poäng kvartstår.

I vacciner finns aluminium och i autistiskas hjärnor finns också aluminium.

Men absolut vore det intressant att undersöka vilken form av aluminium det är i respektive.

Men min fråga kvarstår också, hade det ens spelat någon roll vilken form av aluminium som ackumuleras i hjärnan är? Eller är det lika farligt oavsett vilken?

Om det inte spelar någon roll är ju din fråga helt irrelevant. Nu försöker du få den att framstå väldigt betydande och som att den motbevisar mig på något sätt? Lustig retorik.

Du får ju i dig mer aluminium, per dag genom det du äter än vad du får av en injektion vaccin.
Citera
2023-11-21, 22:04
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCW
Du får ju i dig mer aluminium, per dag genom det du äter än vad du får av en injektion vaccin.

Hur står del av det man äter tar sig in i kroppen då?

För när du tar en spruta så är aluminiumet närmare blodomloppet och därmed lättare tar sig in i hjärnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in