2023-11-21, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vågar jag yttra mig utan att uppfattas som lågpannad? Hi. Hi.

Det tilldelas ingen advokat, då detta är ett skitbrott.

Men skaffar man advokat borde det vara självklart att man får bra rådgivning och det har Sommerlath inte fått av sin timsugande advokat.

Man måste bestämma sig vad man vill göra, utifrån den utgång man tror det blir.

Det smidigaste är att bara godta strafföreläggandet. För de flesta svenskar som inte har dubbelmoral eller moralpanik, tar man detta med ro och betalar vad det kostar.

Har man tänkt att blåneka så håller man käft, man minns inget, och man ska inte tro att polisen är din vän eller att en enskild polis som sköter förhöret är med på noterna, om att en Sommerlath petar man inte på.

När Sommerlath bestämt sig för att han inte vill ha en dom och förekomma i belastningsregistret, så skulle jag sagt till honom att res till LA och stanna hos din riktiga mamma tills preskriptionen. Skulle det bli frågor från media, är det bara att svara att åtalet är nonsens och att han är på en längre resa. Framföra att han kan inte bemöta denna struntsak hemma i Sverige, eftersom då äventyrar han sitt visum till USA.

Att halvt erkänna, påstå att han köper en kudde på ett sunkhak och sedan gömma sig på Drottningholm är i linje med hela denna tarvliga historia där en medlem av kungafamiljen går till en illegal bordell.

Öh? Varför leka kränkt och konstruera en halmgubbe för att meningen efter bekräfta det jag skrev?

Sommerlath har verkligen inte "halvt erkänt" genom att påstå att svischen gick till ergonomisk kudde, tigerbalsam eller whatever. Raka motsatsen.
Han gick till en massagesalong, inte en illegal bordell.
Din relativiseringskedja är ett skämt.
Citera
2023-11-21, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Öh? Varför leka kränkt och konstruera en halmgubbe för att meningen efter bekräfta det jag skrev?

Sommerlath har verkligen inte "halvt erkänt" genom att påstå att svischen gick till ergonomisk kudde, tigerbalsam eller whatever. Raka motsatsen.
Han gick till en massagesalong, inte en illegal bordell.
Din relativiseringskedja är ett skämt.
Haha alla, tom. min mamma som är över 70 år, vet vad som händer på dessa "salonger", det är ju därför de i princip enbart har manliga kunder. Kvinnor går till Centralbadet och andra respektabla ställen för massage, som vettiga människor gör. Sluta försvara PS ur den aspekten, det är inte trovärdigt.
Citera
2023-11-21, 20:03
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STRANDVAGEN15
Många har försökt få silvia att berätta att Patrick är silvias son

Citat :

den tidigare informationschefen Elisabeth Tarras-Wahlberg, 73, tvingades sluta vid hovet som en följd av de olika utsagor som förekom i härvan kring Silvias egentliga släktskap med Patrick Sommerlath.

– Tarras-Wahlberg var i högsta grad medveten om hur snacket gick kring det här vid hovet men även i andra kretsar. Hon har alltid varit av uppfattningen att transparens är det enda riktiga och att det lönar sig i längden, berättar en person i kretsen kring hovet.

Enligt uppgifter till Stoppa Pressarna var Elisabeth Tarras-Wahlberg av uppfattningen om att påståendena skulle adresseras av hovet, att man inte skulle smyga med det.

Allt för att förekomma en spridning av påståendena som riskerade att skena iväg.

– Silvia motsatte sig prompt, hon vill inte tala alls om det här och det här blev droppen för Tarras-Wahlbergs sejour vid hovet. Hon tvingades sluta och började vid hovet i Qatar

Källa stoppapressarna.se

Som vän o besökare i kungahuset har vi alltid vetat att Patrick var silvias son

Det enda som var känsligt, var vem pappan var

Och alla nämnde karl pausch

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Karl_Pauksch

Silvia festade hårt o var inte oskuld

Barnet o fadern gömde kungahuset

Sedan ljög de att Silvia träffade kungen på OS

Nu kommer alla skelett fram

Ps

grattis på födelsedags firandet i 1 månad Silvia

Skulle Elisabeth T-W alltså ha försökt få hovet/Silvia att gå ut med att PS är hennes son, och när det inte gick slutade hon? Efter henne har inget varit sig likt på hovets presstjänst. Hon var suverän, var vänlig mot alla men kunde ändå styra upp skriverierna. Sedan blev det fritt fall...jag minns presschefen när kungaskandalen briserade, det var rena katastrofen, och Margareta T är inte mycket bättre...hovet skulle ha tjänat på att behålla Elisabeth!
Citera
2023-11-21, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Skulle Elisabeth T-W alltså ha försökt få hovet/Silvia att gå ut med att PS är hennes son, och när det inte gick slutade hon? Efter henne har inget varit sig likt på hovets presstjänst. Hon var suverän, var vänlig mot alla men kunde ändå styra upp skriverierna. Sedan blev det fritt fall...jag minns presschefen när kungaskandalen briserade, det var rena katastrofen, och Margareta T är inte mycket bättre...hovet skulle ha tjänat på att behålla Elisabeth!

När Tarras nämnde för silvia att berätta att Patrick är hennes son, fick hon sparken.

Mycket känslig fråga!

Men Hade Tarras råd genomförts, så hade allt varit annorlunda!!

Vad anser ni?
Citera
2023-11-21, 20:23
Avslutad
(FB) Vad arbetar Patrick Sommerlath med?

Här finns lite matnyttigt om Patricks bravader..

Citat:
Patrick brukade knarka en hel del och ha privatdisco med sin polare Ulf. Vid flera av dessa tillstälningar så hörde jag Patrick skryta om att Silvia var hans mamma.
Citera
2023-11-21, 20:26
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
När Tarras nämnde för silvia att berätta att Patrick är hennes son, fick hon sparken.

Mycket känslig fråga!

Men Hade Tarras råd genomförts, så hade allt varit annorlunda!!

Vad anser ni?
Ja, om det nu visar sig efter alla år att PS faktiskt är Silvias son får de svårt att ta sig ur historien med hedern i behåll. Visst kan de skylla på att de ville skydda PS som var så ung vid den här tidpunkten och inte ville att han skulle hamna i rampljuset, men ändå...kungafamiljens trovärdighet skulle få sig en rejäl törn, särskilt Silvias. Men tyvärr tror jag aldrig att det går att bevisa. Walther jr är död, mamman bor i USA, och alla inblandade tiger som muren. Men om PS sitter kvar i orubbat bo efter detta finns det all anledning att tro att du har rätt.
Citera
2023-11-21, 20:38
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
(FB) Vad arbetar Patrick Sommerlath med?

Här finns lite matnyttigt om Patricks bravader..

Citat:
Patrick brukade knarka en hel del och ha privatdisco med sin polare Ulf. Vid flera av dessa tillstälningar så hörde jag Patrick skryta om att Silvia var hans mamma.
Intressant, tack för länken! Ju mer jag läser, desto konstigare verkar allt...utåt sett skulle det förstås verka som om Silvia ställde upp för en nära släkting som man gör på sydlgare breddgrader, men varför skulle hon och kungen hålla honom om ryggen år efter år när han super, knarkar, festar och inte gör något vettigt av sitt liv och inte tjänar några pengar att tala om? Då måste det finnas en orsak. Om han är för sjuk för att ha ett vanligt jobb borde han åtminstone kunna utföra lite uppdrag åt kungahuset. De kungliga måste ju tacka nej till massor av uppdrag varje år, så många arrangörer skulle nog föredra att PS kom hellre än ingen alls.
Citera
2023-11-21, 20:44
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Intressant, tack för länken! Ju mer jag läser, desto konstigare verkar allt...utåt sett skulle det förstås verka som om Silvia ställde upp för en nära släkting som man gör på sydlgare breddgrader, men varför skulle hon och kungen hålla honom om ryggen år efter år när han super, knarkar, festar och inte gör något vettigt av sitt liv och inte tjänar några pengar att tala om? Då måste det finnas en orsak. Om han är för sjuk för att ha ett vanligt jobb borde han åtminstone kunna utföra lite uppdrag åt kungahuset. De kungliga måste ju tacka nej till massor av uppdrag varje år, så många arrangörer skulle nog föredra att PS kom hellre än ingen alls.
PS super knarkar och festar inte mer än gemene man. Så hela ditt koncept kraschar ju
Citera
2023-11-21, 20:57
Medlem
Citat:

Patrick har knarkat och festat mycket hårt

Silvia betalar

Så inget jobb, utan kan sova hela dagen om han vill

Hade mitt barn kört så hårt, hade jag garanterat stoppat allt

Silvia låter Patrick köra på, curlas hårt 🇸🇪
Citera
2023-11-21, 20:59
Medlem
PS verkar främst anse att hans långdragna nack-och ryggbesvär kommer sig av hans tidigare motocrossåkande.
Tävlade han någonsin ? Körde snett på fredagsfylla och vurpade i vallgrav ??

Statsradion verkar ha blivit tilltagande modig som det verkar att visa hur omfattande polisens spaningsfynd varit.

På Rapport däremot hängdes ingen ut ens antytt.....förutom den thailändska flaggan.
Det kungahuset vill ni inte bli ovänner med.

En gång mycket populär kung Juan Carlos som tvingades avgå finns på SkyShowtime verkar det som:
Citera
2023-11-21, 21:01
Avslutad
Citat:

Citat:
Patrick har knarkat och festat mycket hårt

Silvia betalar

Så inget jobb, utan kan sova hela dagen om han vill

Hade mitt barn kört så hårt, hade jag garanterat stoppat allt

Silvia låter Patrick köra på, curlas hårt 🇸🇪
https://stoppapressarna.se/kungligt/drottning-silvias-djupa-oro-sjuka-brorsonen/

Här beskrivs smärtorna som föranledde Patricks svåra operation...

Citat:
– Hur man klarar skära, såga, borra och skruva genom ett mikroskop i 6 timmar i sträck går över mitt förstånd. Resultat: 3 prydligt fusionerade kotor, 6 nervkanaler frikapade och inget mer tryck på ryggmärgen, skriver han på Facebook och fortsätter:

– Hatten av och största tack någonsin till neuro teamen på Sophiahemmets RKC! Vilken underbar tid vi lever i! Nu startar livet… 2.0! Slut citat
Citera
2023-11-21, 21:03
Medlem
http://www.nt.se/norrkoping/artikel....icleid=1214149

Jag var på plats, och Patricks vän slog skiten ur en, men Silvia stoppa polis mm

Citat

Drottning Silvias brorson Patrick Sommerlath bjöd med sin thaiboxande vän till en fest på Mems slott. Där blev en man svårt misshandlad av vännen. Först nu, drygt sex år senare, har åtal väckts. Det tog också lång tid innan Sommerlath hördes. Hans namn hölls i början utanför utredningen.

Ett vittne tillfrågades en dryg vecka efter festen om den misstänktes eventuella relationer till någon annan på festen. Vittnet uppgav då att han ryktesvägen hört att någon i kungahuset tagit dit mannen. Denne någon skulle också deltagit i festen.

I övrigt vågade inte vittnet säga mer. Han sade sig vara rädd för sitt liv, familjens säkerhet och sitt företag.

Vad anser du om denna skandal?

Jag har så många på G

Minnena väcks mer o mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in