2023-11-21, 16:13
  #101581
Avslutad
Maja har fått en ordentlig läxa redan
Hur ska Maja kunna lita på sina vänner nu och i framtiden ?
Maja är en förståndig ung kvinna som är älskad av de som förstår hur illa Maja blivit behandlad.
Det finns dock en undran hos mig - varför gick inte Maja ut ur lägenheten ? Varför ringde inte Maja 112 ?
Fast jag förstår hur Maja har känt sig - helt tom och förfärligt rädd för att tala.
Maja ska fortsättningsvis vara rädd om sig , vara vaksam på sin omgivning - hur omgivningens tankar går.


Maja ska ha allt gott.
Citera
2023-11-21, 17:00
  #101582
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag ska återkomma mer konkret (spoiler) men när du skrev byhåla och bagateller så kom jag tänka på dokumentären igen och lyfter vissa meningar.

Det är även spot-on att de levde i en parallell verklighet. Bert och Åke mot resten.

Att människor i Vetlanda chockerades när detta uppdagades är en realitet.

Men ang fetat nedan. Är det dags för pension månntro?

Hur kan människan sitta och ge den här bilden - när förhören vittnar om nåt helt annat ang vad de här två ägnat sig åt tillsammans ang droger, kriminalitet och trakasserier?

Skulle dessa aldrig någonsin tänkt sig att hamna i den här sitsen?
Väldigt vanligt liv?

Hade hon menat två sofistikerade lögnhalsar som döljer brott - och har hybris - bland alla sjuka hemlisar vore det begripligt...
Hade hon sagt till synes och uteslutit "dom själva.. .

GK, den kvinnliga förhörsledaren:

"Jag skulle kunna beskriva att före den här händelsen så var det nog två stycken väldigt vanliga unga kvinnor som levde ett väldigt vanligt liv där ingen - vare sig dom själva, eller ännu mindre, någon i deras omgivning, någonsin kunde tänka sig att dom kunde hamna i den här sitsen. "

Ja, hon verkar ju inte ha fattat någonting. Jag undrar vad hon har för kompetens? Hon verkar väldigt naiv och daltande med MH.

Det känns som om det hade behövts en psykolog eller beteendevetare för att genomskåda MH. Eller bara någon med sunt förnuft.
Citera
2023-11-21, 17:04
  #101583
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Ja, hon verkar ju inte ha fattat någonting. Jag undrar vad hon har för kompetens? Hon verkar väldigt naiv och daltande med MH.

Det känns som om det hade behövts en psykolog eller beteendevetare för att genomskåda MH. Eller bara någon med sunt förnuft.

En psykolog som var väl insatt i Majas person vittnade inför rätten.

Därefter friade rätten Maja från anklagelserna om mord.

Maja är oskyldig, det förstår alla människor med sunt förnuft.
Citera
2023-11-21, 17:08
  #101584
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
I morgon är det den 22:a, överklagande har inkommit vad gäller JJ (någon som har koll på om mer inkommit)? Har TT.s anhöriga möjlighet att överklaga vad gäller den milda domen som MH fick?

Vad finns det för alternativ för HD?

Är ett av alternativen att skicka tillbaka fallet till HR, påtala att fler förhör behövs med de båda MGM (även om det bara är JJ.s dom som överklagas)?



Särskilt det fetade:
Det skulle inte vara dumt, men då måste det väl vara pga rättegångsfel eller nåt? Den juridiken kan inte jag alls.

Obegripligt att JJ och MH knappt fick några raka frågor. Varken i TR men särskilt inte i HR. Konfrontativa sådana.

I stället dök man in i högen av alla de rättsexperter som gärna ville visa sig på styva linan och som hade lite olika åsikter. Alla ville glänsa. Vissa av dem hade inte ens sett Toves röntgenplåtar! Usch vad jag avskyr sånt!

De usla 3 dagarna gick därför blixtsnabbt. Förvånande att man inte hade åtminstone 2 veckor till sitt förfogande. Tur att iaf EN av de åtalade dömdes. Kunde blivit 2 friade pga uselt åklagarjobb och övrigt jag nämnt här.
__________________
Senast redigerad av zilvereko 2023-11-21 kl. 18:06.
Citera
2023-11-21, 17:17
  #101585
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ge fan i att tjata om förblindad. Hat, drev och annat tjat. Bara för att man inte sväljer den bild du och typ 4 till med samma mantra kring Npf och offer (som orsak till hennes dårskap) och vill applicera som bild.

Det är en debattsida och hon är DÖMD för grovt gravfridsbrott och inte nån oskyldig alls

Jag är av åsikten att Maja är lögnaktig, manipulativ, känslokall och rent bedrövlig.

Vilket härrör till personlighet och inte ett dugg annat.

Pga av följande:
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)


Coachen vet inte ens vem J är.

Johanna sög öht inte Maja från Komback.
Den som sög sig fast i Js läppar var M.

AS, Majas väninna har fest och inviterar bägge två och Maja går sen hem och stoltserar om att hon kysst henne.


Särskilt det fetade:
Så uppfattar jag också MH. Hennes personlighet har givetvis förstärkts under uppväxten av de drag hon kan vinna något själv på, eftersom ingen (föräldrar eller terapeuter eller lärare) har vågat eller velat konfrontera hennes lögner tidigare i livet. Som därmed växt till en hållbar skyddsbarriär.

Allt har serverats framför ögonen på henne. T.o.m morgonmedicinen, som en 18-åring borde kunna sköta själv.

Hon har betraktats som sååå skör och att man ska vara försiktig med henne, annars kan hon bryta ihop och hamna i depression eller vad som helst. Tror det är fel metod att aldrig avkräva ansvar av ett barn.

MH har en lugn och behaglig röst (åtminstone i rätten) som jag antar kan vara till hennes fördel.
Citera
2023-11-21, 17:51
  #101586
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Maja har fått en ordentlig läxa redan
Hur ska Maja kunna lita på sina vänner nu och i framtiden ?
Maja är en förståndig ung kvinna som är älskad av de som förstår hur illa Maja blivit behandlad.
Det finns dock en undran hos mig - varför gick inte Maja ut ur lägenheten ? Varför ringde inte Maja 112 ?
Fast jag förstår hur Maja har känt sig - helt tom och förfärligt rädd för att tala.
Maja ska fortsättningsvis vara rädd om sig , vara vaksam på sin omgivning - hur omgivningens tankar går.


Maja ska ha allt gott.


(Det fetade):
Ja just det. Varför gjorde hon inte det? Eller passade på att sticka därifrån när JJ var på Donken? Att skylla på rädsla håller inte som förklaring.

"Underlåtelse att anmäla mord" var tyvärr en åtalspunkt som inte ens nämndes. Hade den gjort det så hade nog Maja fått sitt rättmätiga straff.

Efter detta rättmätiga straff kunde hon gärna få skaffa sig ett bra liv...
...och den totalt livsfarliga Johanna borde ha fått livstid.
----
Underlåtelse att anmäla grov misshandel/mord gav lilla 8åriga palestinska flickan Yaras morbror till slut 14 års fängelse i HR - och nu har han nyss kommit ut och deporterats till öfre Norrland.
Hennes styvmor fick sin rättmätiga livstid, är helt galen och har anmälts över 80 gånger i fängelset. Även på psyket där hon också har suttit med jämna mellanrum. Samt isolerad flera gånger.
__________________
Senast redigerad av zilvereko 2023-11-21 kl. 18:34.
Citera
2023-11-21, 19:41
  #101587
Medlem
Kan någon förklara hur J friades från mordbranden(skadegörelsen pga elden slocknade)....i Hovrätten. Hade J dömts för det brottet där så hade det väl varit starka indicier på att J försökt döda T tidigare. Tycker personligen att det var sjukt starka indicier, bevis...Steg mitt i natten som passade perfekt för att gå till T's Pappas adress, att J sedan lyssnade på polisradion den natten o med pricken över i...Googlade på brand i Vetlanda på morgonen o med en närliggande väg i sökstatusen...Sist men inte minst...M berättade att J o M skulle utföra mordbranden men M backade ur med en vit lögn om att hon var sjuk..
Citera
2023-11-21, 19:56
  #101588
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Kan någon förklara hur J friades från mordbranden(skadegörelsen pga elden slocknade)....i Hovrätten. Hade J dömts för det brottet där så hade det väl varit starka indicier på att J försökt döda T tidigare. Tycker personligen att det var sjukt starka indicier, bevis...Steg mitt i natten som passade perfekt för att gå till T's Pappas adress, att J sedan lyssnade på polisradion den natten o med pricken över i...Googlade på brand i Vetlanda på morgonen o med en närliggande väg i sökstatusen...Sist men inte minst...M berättade att J o M skulle utföra mordbranden men M backade ur med en vit lögn om att hon var sjuk..
Det gavs inte många minuter åt den åtalspunkten, vilket är förskräckligt, just pga det underbyggda hatet och önskan om att Tove och syrran skulle dö.

Clea uttryckte att det saknades EXAKTA tidsstämplar och att stegvisningen inte stämmer, för att hon, Clea räknar på ett annat sätt, samt att det låg så "långt tillbaks i tiden"...

Någon som kan hitta citeringen från rätten?

Där backade Maja ur, hon ville inte.
Citera
2023-11-21, 20:00
  #101589
Medlem
Tycker det är helt sjukt....nyckeln till att hon verkligen ville döda T. M säger dessutom i rätten att J tände på expojkvännens dörr samt att hon brände ner ett obebott hus 500 m ifrån expojkvännens adress samma natt....Varför skulle M ljuga om det?
Citera
2023-11-21, 20:02
  #101590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

➡ Tror du ens på det själv?

Johanna som teg långt längre än Maja, ända tills hon fick vetskap om att Maja hade avslöjat henne, inte bara Toves död, utan även tidigare mordbränder och planer.

➡ Ja, jag tror på det jag skriver, annars vore det meningslöst att skriva det.

"Fräsiga Flätan" Hellm*n med sina "Coola kläder" knep sin trut ( 🙊 ) i hela 47 dagar och sålunda visade hon flagrant vilken otroligt empatilös individ hon är, och dessutom, så är "Fräsiga Flätan" Helm*n en mycket falsk person som har en stor förkärlek till att bruka sig av lögner och bortförklaringar.

"Fräsiga Flätan" Hellm*n är allt annat än en rättskaffens person som även har missbruksproblem med alkoholhaltiga drycker och olika typer av droger samt tabletter.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2023-11-21, 20:03
  #101591
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Tycker det är helt sjukt....nyckeln till att hon verkligen ville döda T. M säger dessutom i rätten att J tände på expojkvännens dörr samt att hon brände ner ett obebott hus 500 m ifrån expojkvännens adress samma natt....Varför skulle M ljuga om det?
Det är galet, eftersom det visar och fanns bevis, att det inte var någonting som skett i stundens hetta, likaså hattexten, den kollrade Clea bort som satir mot flera
Citera
2023-11-21, 20:08
  #101592
Medlem
Hade ju varit alldeles underbart om ngn där ute kunde träda fram o berätta om dessa händelser...svårt o tro att det bara är som vet. .Hade i så fall varit ett skäl till resning till HD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in