2023-11-21, 12:30
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Hittade du just på att den påstådda orsaken till en påstådd ökning av ett antal påstådda åkommor har en påstådd grund i en påstådd medicinering?

Jag vet inte, men jag tror att du just satt någon form av världsrekord i dummerjöns. Grattis, liksom!

Uhm. Tar du alla dina fantasier för sanning?

Nej hittar inte på att människor skadas i allt högre grad iom nya injektioner och ökad användning av vaccin. Det är fakta.

Varje år skadas människor av vaccin.

Tex var det en svensk kvinna i runt 20 års åldern som blev förlamad i benen av covid vaccinet. Hon finns att finna på Instagram. Kan ta fram och visa. Men hon är bara ett av många exempel.

Sen förnekar du att det skulle vara någon koppling till sjukdomar som cancer, neuropsykiatriska och inflammatoriska.

Åtminstone har jag delat studier i tråden gällande kopplingar mellan tex autistiska och även människor med sjukdomen MS och vaccinering.

Tex visade studien att autistisks jar höga halter aluminium i hjärnan.

Vet du vilken den enda källan av aluminium är, som går rakt in i blodomloppet? Jo det är ju vaccin. Så att förneka ett sammanband där är ju högst ignorant.

Gällande MS så är det en nervsjukdom. Att då teoretisera att ett nervgift som injeceras rakt in i blodomloppet kan bidra till en ökning av inflammatoriska nervjukdomar anser du är en ologisk slutsats.

Du får gärna utveckla hue du resonerar med ett sånt ställningstagande. För mig helt uppenbart ett verklighetsfrånvänt sådant.

Vi ser dessutom en ökning av autism, ms osv..

Rising prevalence of multiple sclerosis worldwide: Insights from the Atlas of MS, third edition

Citat:
A total of 2.8 million people are estimated to live with MS worldwide (35.9 per 100,000 population). MS prevalence has increased in every world region since 2013 but gaps in prevalence estimates persist. The pooled incidence rate across 75 reporting countries is 2.1 per 100,000 persons/year, and the mean age of diagnosis is 32 years. Females are twice as likely to live with MS as males.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7720355/

Källa på att autistiska ackumulerat aluminiun i hjärnan (du tror att den huvudsakliga källan av aluminiumet är från någon annanstans än vaccin? Varför? Är det inte rimligt att det kommer från vaccin som ju är den enda vägen för aluminium att ta sig rakt in i blodomloppet?

Aluminium adjuvants used in vaccines

Citat:
At high concentrations, aluminium predominantly accumulates in bone and brain tissue (Yokel 2000; Malluche 2002). Based on findings from animal and human studies, it is known to act as a powerful neurological toxicant and provoke toxic effects in foetuses and embryos if exposed during pregnancy (Reinke 2003). This is supported by recent data indicating that aluminium is able to cross the blood‐brain barrier by directly affecting the cerebral blood vessels (Chen 2008; Sharma 2010). Very high aluminium concentrations have been observed in histological brain samples from children with autism, potentially implicating aluminium in the pathogenesis of this disease (Mold 2017)

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/art...3086-bbs2-0074

Det lustiga för mig är hur påstådda seriösa forskare och högskoleutbildade här i tråden och i allmänhet är i sådan grov förnekelse gällande detta.

Självklart måste man undersöka det hela grundliggare. Men istället vill man bara kasta dessa fynd under mattan för att man än inte bevisat att ökningen av sjukdomar är kopplat till vaccin.

Men hallå. Mr logiskt tänkande människor...

Det är inte heller motbevisat! På långa vägar. Det är alltså inte i närheten motbevisat att vaccin gör människor sjuka i allt högre utsträckningen.

Ändå har ni startat ett krig där ni förnekat en koppling? Baserat på era ignoranta gissningar.

Hur kan nan kalla sig själv ens en gnutta intellektuell om man tänker så här? Att man tar sina gissningar som fakta. Speciellt när det gället hela mänskighetens hälsa. Medicisnkt oetiskt på hög nivå.

Man chansar alltså med att ge folk cancer, autism, adhd, MS osv.

Bara för man inte vill tro att vaccin kan vara skadliga.

Samtidigt ser vi folk bokstavligt talat bli förlamade strax efter injektion.

För en människa med öppna ögon blir det ju en helt enorm uppenbar förnekelse hos de som inte ens vågar diskutera det hela öppensinnat.

Det råder ju inte längre tvivel om att alla vaccinförespråkare är i grov förnekelse när det sitter en ung kvinna i rullstol. Men de fortsätter att förneka att vaccin kan vara farligt o ge skador och sjukdomar.

Ni får gärna ge er förklaring. (Det finns ingen logisk)

Känns inte längre som en diskussion utan ena sidan har fakta medans andra sidan vägrar diskutera faktan baserat på en tro.

Jaha ni får väl tro att vaccin inte är skadligt. Men den unga kvinnan sitter fortfarande i rullstol.. och det är bara ett av tusentals exempel.

Vad säger ni till alla de skadade?

Säger ni till den rullstolsburna människan och hennes vänner att "vaccin kan inte ge sjukdomar så oroa er inte?"

Eller vad säger ni?

Erat mantra. Inser ni inte hur galet ni beteer er när faktan redan ligger på bordet?

Vaccin är väldigt skadligt och sjukdomar ökar i samhället.

Därför är en rimlig teori att det dels beror på vaccin. Antagligen sann fakta också. Men ni gissar och låtsas att ni vet att så inte är fallet bara för det inte bevisats än.

Men då får man återigen påminna er om att korruptionen är ett verligt fenomen. Varför utgår ni från att det inte kan spela in här?

Vi kan själva konstatera att branschen endast sponsrar studier som gynnar de själva ekonomiskt och de har tidigare blivit ertappade med att vikseleda genom data och statistik. (Tidigare läkemedelsskandaler osv).

Hur många fler pusselbitar behöver man egentligen? För att ens våga tänka tanken att vaccin kanske ger sjukdomar?

För mig blir det tydligt har det här inte handlar om en genuin vetenskaplig diskussion.

Utan ett förnekande och mörkande baserat på en kognitiv dissonans. Att man potentiellt skadar sig själv och andra genom vaccin men att det är för jobbigt rent psykologiskt att erkänna det. Att man haft fel. För stora egon? För lite självinsikt?

Så då ser vi svar som från dig och andra vaccinvurmare som är helt osakliga och ologiska. Ni vågar inte delta o diskussionen utan sitter och låtsas att ni är experter.

Ni själva är beviset på det med era formuleringar.
Senast redigerad av stycket 2023-11-21 kl. 12:44.
Citera
2023-11-21, 12:49
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Uhm. Tar du alla dina fantasier för sanning?

Nej hittar inte på att människor skadas i allt högre grad iom nya injektioner och ökad användning av vaccin. Det är fakta.
Är det? Eller hittade du på det också?

Citat:
Varje år skadas männislor av vaccin.
Vaccin har aldrig varit 100% säkert. Inte den här gången heller.

Citat:
Tex var det en svensk kvinna i runt 20 års åldern som blev förlamad i benen av covid vaccinet. Hon finns att finna på Instagram. Kan ta fram och visa. Men hon är bara ett av många exempel.
Jaha. På Instagram. Ja, då måste det vara sant, alltså? Tänk bara på alla som fått liten pillesnopp, slapp fitta, stora öron och blivit "otrevliga" av vaccinet! Och alla skall ha miljonersättningar!!!! Fan ta läkemedelsbolagen som gjorde att folk fick liten pillesnopp!!

Citat:
Sen förnekar du att det skulle vara nägon koppling till sjukdomar som cancer, neuropsykiatriska och inflammatoriska.
Infoga gärna ett citat eller en referens när du påstår att någon sagt något, så slipper du framstå som en substanslös tramsare.

Citat:
Åtminstone har jag delat studier i tråden gällande kopplingar mellan tex autistiska och även människor med sjukdomen MS och vaccinering.
Finns ingen sådan koppling, nej

Citat:
Tex visade studien att autistisks jar höga haltet aluminium i hjärnan.

Vet du vilken den enda källan av aluminium är, som går rakt in i blodomloppet? Jo det är ju vaccin. Så att förneka ett sammanband där är ju högst ignorant.
Finns ingen sådan koppling, nej.

Citat:
Gällande MS så är det en nervsjukdom. Att då teoretisera att ett nervgift som injeceras rakt in i blodomloppet kan bidra till en ökning av inflammatoriska nervjukdomar anser du är en olpgiak slutsats. Du fåf gärna utveckla hue du resonerar med ett sånt ställningstagande. För mig helt uppenbart ett verklighetsfrånvänt sådant.
Finns inget nervgift i något vaccin, nej.

Citat:
Vi ser dessutom en ökning..
Finns ingen koppling till något vaccin, nej.

Citat:
Källa på att autistiska ackumulerat aluminiun i hjärnan (du tror att fen huvudsakliga källan av aluminiumet är från någon annanatans än vaccin? Varför? Är det inte rimligt att det kommer från vaccin som ju är den enda vägen för aluminium att ta sig rakt in i blodomloppet?

Citat:
Fet lustiga för mig är hur påstådda seriösa forskare och högskoleutbildade här i tråden och i allmänhet är i sådan grov förnekelse gälland detta.

Självklart måstr man undetsöka det hela grundliggare. Men istället vill man bara kasta dessa fynd under mattan för att man än intr bevisat att ökningen av sjukdomar är kopplat till vaccin.

Citat:
Det är inte heller motbevisat! På långa vägar. Det är alltså intr i närheten motbevisat att vaccin gör människor sjuka i allt högre utsträckningen.
Va!??
Citat:
Ändå har ni startat ett krig där ni förnekat en koppling? Baserat på era ignoranta gissningar.
Va!??

Citat:
Hur kan nan kalla sig själv ens en gnutta intellektuell om man tänker så här? Att man tar sina gissningar som fakta. Sprciellt när det gället hrla mänskighetens hälsa.
Va!??

Citat:
Man chansar alltså med att ge folk cancer, autism, adhd, MS osv.

Citat:
Bara för man inte vill tro att vaccin kan vara skadliga.

Citat:
Samtidigt ser vi folk bokstavligt talat bli förlamad strax efter injektion.
Gör vi?

Citat:
För en människa med öppna ögon blir det ju en helt enorm uppenbar förnekelse hos de som inte ens vågar diskutera det hela öppensinnat.
Va!??

Citat:
Det råder ju inte längre tvivel om att alla vaccinförespråkare är i grov förnekelse när det sitter en ung kvinna i rullstol. Men de fortsätter att förnrka att vaccin kan vara farligt o ge skador och sjukdomar.

Ni får gärna ge er förklaring.
Står det så på Instagram?

Citat:
Känns inte längre som.en diskussion utan ena sidan har fakta medans andra sidsn vägrar diskutera faktan baserat på en tro.
Står det så på Instagram? Att det är fakta? På Instagram? Är du dum i huvudet?

Citat:
Jaha ni fpr väl tro att vaccin inte är skadligt. Men den unga kvinnan sitrer fortfarande i rullstol.. och det är bara ett av tusentals exempel.
Står det så på Instagram att någon sitter i rullstol? Att det är fakta? På Instagram? Är du dum i huvudet?

Citat:
Vad säger ni till alla de skadade?

Säger ni till den rullstolsburna människan att "vaccin kan inte ge sjukdomar sä oroa er inte?"

Erat mantra. Inser ni inte hur galet ni beteer er när faktan redan ligger på bordet?
Står det så på Instagram att någon sitter i rullstol? Att det är fakta? På Instagram? Är det på Instagram faktan ligger på bordet? Är du dum i huvudet?

Citat:
Vaccin ör väldigt skadligt och sjindomsr öksr i samhället.

Citat:
Därför är en rimlig teori att det dels beror på vaccin. Antagligen sann fakta också. Men ni gissar och låtsas att ni vet att så inte är fallet bara för der inte bevisats än.
Står det på Instagram att det är en "rimlig" teori och "sann" fakta??

Citat:
Men då får man återigen påminna er om att korruptionen är ett verligt fenomen. Varförutgår ni från atr der inte kan spela in här?

Vi kan själva konstatera att branschen endast sp5insrar studier som gynnar de ssjälva ekonomiskt och de har tidigare blivit ertappade med att vikseleda genom data och statistik. (Tidigare läkemedelsskandaler osv).
Har du läst det på Instagram?

Citat:
Hur många fler pusselbitar behöver man egentligen? För att ens våga tänka tanken att vaccin kanske ger sjukdomar?
Uppenbarligen fattas det en hel del pusselbitar för dig. Frågan är varför du ens försöker lägga pussel?

Citat:
För mig blir det tydligt har det här inte handlar om en genuin vetenskaplig diskussion.

Utan ett förnekande och mörkande baserat på en kognitiv dissonans. Att man potentiellt skadar sig själv och andra genom vaccin men att det är för jobbigt rent psykologiskt att erkänna det. Att man haft fel. För stora egon? För lite självinsikt?

Så då ser vi svar som från dig och andra vaccinvurmare som är helt osakliga och ologiska. Ni vågar inte delta o diskussionen utan sitter och låtsas att ni är experter.
Tänk att vi är överens till slut!
Senast redigerad av korrektamund0 2023-11-21 kl. 12:59.
Citera
2023-11-21, 13:20
Medlem
styckets avatar
Citat:

Jaha. På Instagram. Ja, då måste det vara sant, alltså? Tänk bara på alla som fått liten pillesnopp, slapp fitta, stora öron och blivit "otrevliga" av vaccinet! Och alla skall ha miljonersättningar!!!! Fan ta läkemedelsbolagen som gjorde att folk fick liten pillesnopp!!

Infoga gärna ett citat eller en referens när du påstår att någon sagt något, så slipper du framstå som en substanslös tramsare.

Finns ingen sådan koppling, nej

Finns ingen koppling till något vaccin, nej.

Va!??

Va!??

Va!??

Gör vi?

Va!??

Står det så på Instagram? Att det är fakta? På Instagram? Är du dum i huvudet?

Står det så på Instagram att någon sitter i rullstol? Att det är fakta? På Instagram? Är du dum i huvudet?

Står det så på Instagram att någon sitter i rullstol? Att det är fakta? På Instagram? Är det på Instagram faktan ligger på bordet? Är du dum i huvudet?

Står det på Instagram att det är en "rimlig" teori och "sann" fakta??

Har du läst det på Instagram?

Uppenbarligen fattas det en hel del pusselbitar för dig. Frågan är varför du ens försöker lägga pussel?

Tänk att vi är överens till slut!

Citat:

Nej jag hittar inte på och tar mina fantasier för sanning likt du gör.

Du kan själv bekräfta alla mina påstådda fakta påståenden..

Varje år betalas det ut miljonbelopp till vaccinskadade. Desto mer vaccinering som skett desto mer har blivit skadade. Enkel logik.

Citat:

Precis, vaccin är farligt. Frågan är bara hur farligt.

Än är det inte bevisat att det ger sjukdomar som autism och MS, även om mycket tyder på det. Som forskningen om aluminium i autistiska hjärnor.

Men det är bevisat att ge livsfarliga men så som hjärtfel t.ex.

Citat:

Är glad att du åtminstone försöker ge seriösa svar, för precis som jag sa. Kommer dina formuleringar bara att bevisa mina poänger, tack.

Som jag sa, förnekar ni möjliga scenarion.

Det är alltså varken bevisat eller motbevisat att vaccin skulle ge sjukdomar som autism och MS. Likaså kan bilder och berättelser från sociala medier vara falska.

Dock gällande just detta fallet, en svensk kvinna som blev förlammad i benen kopplat till vaccineringen. Så är det bekräftat. Och man har kunnat följa hennes resa i flera år nu. Kommer antagligen dela med mig ut av hennes berättelse här i sinom tid.

Men tills dess är det ju bara bra att du avslöjar ditt tillvägagångssätt: hur du förnekar allt du inte vill ska vara sant. Samt inte kan vara öppensinnad utan tar dina fantasier och gissningar som fakta.

Citat:

Ursäkta mig, menar du att flera vaccinvurmare här i tråden inte förnekar att vaccin kanske kan ge sjukdomar så som autism och MS?

Såfal är det ju bara bra. Men du och flertalet andra verkar förneka detta. Eller menar du att jag misstolkar dig?

Menar du att du är öppen för att vaccin kan ge människor autism och MS?

Citat:

Jag länkade precis en studie som visar att autistiska har högre halter av aluminium i hjärnan (fakta #1). Samt konstaterade att den enda vägen för aluminium att ta sin in direkt i blodomloppet, och där med hjärnan är genom vaccin (fakta #2).

Då svarar du med att de inte finns någon koppling mellan autism och vaccin?

Hur tänker du då att aluminium tagit sig in i autistiskas hjärnor menar du?
Är det inte en rimlig tanke att tänka att en stor del kommer från vaccin?
Här känns det som du drar en väldigt ologiskt slutsats när du påstår att inga kopplingar finns?

Jag visade dig ju precis en koppling.

Autistiska har höga halter aluminium i hjärnan, och vaccin injecerar aluminium in i hjärnan via blodomloppet. (Läs studien jag länkade i förra inlägget)

Citat:

Studie:

Citat:
Overdose of aluminum provides oxidative stress in the brain, liver, and kidney. It is possible to enhance free radicals and change antioxidant capacity of the enzymes. Any exposure to aluminum may disrupt or inhibit several enzymes and change protein synthesis, nucleic acid function, and cell membrane permeability.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8767391/

Studien visar att för höga halter aluminium i nervsystemet skadar hjärnan, lever och njurarna.

men aluminium är inget nervgift..?

Kanske använder jag ordet fel, men giftigt i för höga halter är det ju definitivt. Det är poängen som du förnekar. Nu motbevisad med en studie.

Citat:
Va!??
Va!??
Va!??

Vet inte riktigt vad det är du motsätter dig egentligen. Du får gärna bemöta mina förtydliganden ovan.

Citat:

Stämmer.
Senast redigerad av stycket 2023-11-21 kl. 13:23.
Citera
2023-11-21, 13:35
Medlem
Jag kan bara prata i min egna upplevelse av covid och A.Z vaccinet.
Jag har fram tills dec-21 haft 5 covidinfektioner. Första i maj-20 som var mer som en intensiv influensa förutom att det gav mig sår i båda mina ögon (främst vänster).
Gång nr 2 var värst, nyåret 20/21 då jag fick 2 andningsuppehåll (hjärnan kunde inte med automatik koppla med lungorna om att dra in efter luft…
ont i lungorna (kunde inte ens sitta med ryggen mot soffan än mindre sova på rygg). Smak och doft försvann i 1,5 år….(har sedan kommit och gått efter det…och gör delvis än idag) är fortfarande inte ok.
Jag kände tydligt att något mer var fel!
Efter isoleringen sökte jag hjälp, men fick ingen hjälp, de ansåg mina önskemål om vissa prover var obefogade då min syresättning var bra? Jag hade bett dem delvis om en arteriell blodgas… för jag kände hur viruset rörde sig i kroppen…att jag inte fick syre… att något var fel.
Som om den låg o slumrade i min kropp.
I februari fick vi i jobbet på sjukhuset första vaccinsprutan. Jag fick A.Z den batch som sedan stoppades 2 dagar senare? Jag kände direkt att något var fel…jag blev sjukt trött, apatisk och fick flera hematom. Trots vaccinet så åkte jag på covid igen i april… gång nr 3
Men jag mådde redan så pass dåligt efter covid nr 2 o vaccinet så jag märkte ingen skillnad… hade fortfarande massor utav biverkningar…och nya saker dök hela tiden upp.
Fick sömnattacker, kunde inte hålla mig vaken, utredde narkolepsi..Somnade överallt. Blåmärken över hela kroppen, kramper i musklerna i benen, depression , Covid nr 4 minns jag inte mycket av, för hela 2021 var en enda kamp.
Covid nr 5, Ramlade ur sängen, förlamad i höger ben… fungerade inte på ett halvt dygn…fick fortfarande inte rätt hjälp!
De upprättade post covid avdelning men jag fick inte komma dit.
Jag har varit sjukskriven sedan dec-21 covid 5… men idag har jag ingen ersättning längre…tvist med ALLA instanser för att få svar, ingen hjälp…. Utan bara ständiga avslag och nya överklagningar.
Efter 1,5 år fick jag en läkare som lät mig ta de prover jag ville…. Och då kom svaren fram (försent)
Jag hade då 30% oxygenmättnad i mitt venösa blod! Med tiden steg det till 47% och sist i okt -22 75%…. Vågar inte tänka på vad jag hade när det var som värst!!!Katastrof. Hypoxi = syrebrist i vävnader (organ)…
Jag har idag ett oligoklonalt band i hjärnan, flera plack, kronisk sömndeprivering, inflammation i hela kroppen, samt CNS… mm mm listan är lång. Efter covid nr 5 Haltade jag i nästan 1 år innan jag fick rätt…Jag kunde inte gå normalt på Vä fot. Sökte hjälp med foten, fick tillslut en remiss till röntgen, blev dåligt bemött och de gjorde inte som min läkare begört i remissen. Fick först svar att allt va ok. Jag sa att de inte gjort som de skulle.. kämpade 6 månader till, Fick ny rötgen…som visade Fraktur och inflammation och vätska i foten.
Jag hade nu gått med detta i nästan 1 år.

Magen slogs ut, har fortfarande problem till o från med alla symptom. Mitt korttidsminne är kasst, klarar inte av stress längre, ligger i gränslandet i de flesta prover… utanför referens området i flera men får ingen hjälp….
Ingen samlar ihop alla provsvar och kommer fram till någonting??
Jag har Såå mycket att skriva… men är så jävla trött på att bli behandlad som om jag vore dum i huvudet. Till och med DET har jag papper på att jag inte är!
Svaren kommer fram hela tiden allt eftersom… att jag hela tiden haft rätt om min kropp… men svaren kommer för sent och till ingen nytta.
Från att ha varit 100% arbetsför (jobbat heltid på sjukhus inkl covid avdelning) och inga problem med min ekonomi, till att jag nu sover på en bäddsoffa i mitt vardagsrum (mindre lägenhet..pga ekonomin), har skuldsanering och försörjningsstöd???
4 år framåt i ett ekonomiskt underläge…
Allt tack vare covid, vaccin och det ICKE fungerande svenska samhället.
Jag blev ”bara” sjuk….sen rasade allt!
Hejja Sverige
Citera
2023-11-21, 13:40
Medlem
Sen vet jag många som mått bra av vaccinet och klarat sig pga det, men jag vet äve de som avlidit pga vaccinet.
Ingen vet hur vaccinet kommer tas emot av din kropp…
Och då kan det vara försent.
Det är som rysk roulette….
Det kan gå, men det kan oxå gå åt helvete!
Mår du bra efter första, ja då tillhör du den som tål.
Mår du kasst efter första - ta inga fler!
Lyssna på din kropp!
Välj själv - inte efter vad andra säger.
Det är ditt DNA, ditt liv..
Du väljer
Citera
2023-11-21, 13:59
Medlem
tyco_hundens avatar
Ja, TS du har såklart rätt men vi hamnar här i en ganska mörk del av människans natur. Dess oförmåga att skilja sig från sekten.
Människorna som svarat tvivlande här tillhör den högljudda klicken inom denna sekt.
Hela deras världsbild baseras på den falska bilden att vaccin tillför positiva effekter för mänskligheten.
Handlingen att ta ett vaccin för dem, eller tvinga den på sina barn är det mest kraftfulla av sakrament i sin tilltro till människans kamp mot naturen.
En annan del av denna moderna och riktigt farliga religion är tron på att våra utsläpp av växthusgaser påverkar klimatet (något du, ts, säkert också tror på) medan båda dessa falsarier bara är en konsensus baserad på "data dredging", dvs felaktigt framtagna data som används som bevis.
Du kommer inte kunna övertyga dessa självutnämnda fanatiker för denna religion, de måste gå igenom en mycket smärtsam uppvaknings process, där de allt som oftast hamnar i en ny sekt, de är inte så kvicktänkta och självständiga som de felaktigt anser sig vara.
Men som sagt, jag vaccin är farliga, de kan göras mindre farliga, men då blir de dyrare och har en mycket högre sannolikhet att istället sprida epidemier (mindre skadliga adjuvanter och mer potent virus mängd).
Det som skapat den fantastiska nedgången i sjukdomar vi idag vaccinerar emot är istället moderna renings metoder och epidemiologins förfinande. Kanske finns det bra vaccin, men knappast i väst, där tillverkarna verkar blivit infiltrerade av ren ondska som använder samtliga vaccin för att skada och sprida sjukdom.
Värna om din rätt att få välja själv och låt dessa vaccinfanatiker fatta sina egna beslut, snart kommer du se hur deras hälsa förstörs och hur de dör i förtid.
Du har rätt.
t. vaccinskadad, f.d. vaccintroende, förälder till ovaccinerade barn.
Citera
2023-11-21, 16:46
Medlem
Citat:
Vet du hur mycket sjukdomar ökat?
Cancer, neuropsykiatriska, inflammatoriska osv.

Det ena utesluter inte det andra så poängen kvarstår. Att ökad vaccinering leder till ökade skador.
Nä, jag hävdar fortfarande att skadorna är mindre idag i och med att man vaccineras och överlever istället för att dö.

Men man kan ju ha olika definition på "skador"
Citera
2023-11-21, 16:50
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Nä, jag hävdar fortfarande att skadorna är mindre idag i och med att man vaccineras och överlever istället för att dö.

Men man kan ju ha olika definition på "skador"

Självklart kan du sitta och gissa bäst du vill efter dina subjektiva åsikter men poängen kvarstår..

Att det kan vara så att människor skadas i väldigt mycket högre utsträckning än du tror genom vaccin.

Därför är det väldigt medicinskt oetiskt att verka utefter en sådan tro du har när det gäller andra människors, i detta fallet hela mänsklighetens hälsa i princip.

Sen när man också delar studier som visar att t.ex. autistiska har höga halter alluvium halter i hjärnan. Men universitetsutbildade och "insatta" fortfarande förnekar att det kan finnas ett sammanband...

Då inser man att ett sånt ställningstagande du visar är helt ignorant och verklighetsfrånvänt.
Citera
2023-11-21, 17:55
Medlem
Citat:
Självklart kan du sitta och gissa bäst du vill efter dina subjektiva åsikter men poängen kvarstår..

Att det kan vara så att människor skadas i väldigt mycket högre utsträckning än du tror genom vaccin.

Därför är det väldigt medicinskt oetiskt att verka utefter en sådan tro du har när det gäller andra människors, i detta fallet hela mänsklighetens hälsa i princip.

Sen när man också delar studier som visar att t.ex. autistiska har höga halter alluvium halter i hjärnan. Men universitetsutbildade och "insatta" fortfarande förnekar att det kan finnas ett sammanband...

Då inser man att ett sånt ställningstagande du visar är helt ignorant och verklighetsfrånvänt.
Så du tror alltså inte på siffrorna om hur många som dog på 13000-talet?

Jag kan givetvis inte verifiera de siffrorna, men om du har egna uppgifter om dessa tror jag de flesta anser att de är verklighetsfrånvända. Och jag tror inte du kommer att visa dem.

De hade hellre varit sjuka än att dö ovaccinerade.
Citera
2023-11-21, 18:10
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Så du tror alltså inte på siffrorna om hur många som dog på 13000-talet?

Jag kan givetvis inte verifiera de siffrorna, men om du har egna uppgifter om dessa tror jag de flesta anser att de är verklighetsfrånvända. Och jag tror inte du kommer att visa dem.

De hade hellre varit sjuka än att dö ovaccinerade.

Har aldrig ifrågasatt dessa siffror du talar om, vet knappt vad du menar så svårt att uttala sig.

Men antar du menar att människor dog mer av sjukdomar tidigare än idag..

Vad tänker du då om det en skrev tidigare här i tråden, på denna sidan:

Citat:
Det som skapat den fantastiska nedgången i sjukdomar vi idag vaccinerar emot är istället moderna renings metoder och epidemiologins förfinande.
Citera
2023-11-21, 18:23
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Men DU, du gissar inte? Du har minsann fakta och vetenskap på fötterna när du blandar dig i diskursen?

Herregud...
Citera
2023-11-21, 18:32
Medlem
styckets avatar
Citat:
Men DU, du gissar inte? Du har minsann fakta och vetenskap på fötterna när du blandar dig i diskursen?

Herregud...

Jag är tydlig med vad som är fakta och vad som behöver undersökas tydligare.

Antar att du är intellektuellt oärlig omedvetet just nu.

Annars får du gärna bevisa ditt påstående om att jag är otydlig med vad som är fakta och inte.

Snarare är det ju du som, som sagt tar dina fantasier för gissningar.

Som t.ex. att vaccin inte skapar sjukdomar som autism och MS, det är en icke faktabaserad gissning och fantasi du tar som sanning.

Jag o andra sidan delar fakta baserade studier som visar på sammanband mellan vaccinering och autism t.ex.

Då studien visade att autistiska har höga ackumulerade halter i sina hjärnor (och vaccin injicerar aluminium):

Bevis:

Citat:
Aluminium adjuvants used in vaccines

At high concentrations, aluminium predominantly accumulates in bone and brain tissue (Yokel 2000; Malluche 2002). Based on findings from animal and human studies, it is known to act as a powerful neurological toxicant and provoke toxic effects in foetuses and embryos if exposed during pregnancy (Reinke 2003). This is supported by recent data indicating that aluminium is able to cross the blood‐brain barrier by directly affecting the cerebral blood vessels (Chen 2008; Sharma 2010). Very high aluminium concentrations have been observed in histological brain samples from children with autism, potentially implicating aluminium in the pathogenesis of this disease (Mold 2017)

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6373706/

Tack för att du fortsätter bevisa mina poänger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in