2023-11-21, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Honecker
Naturligtvis var det så det hände, men det finns en stackars krake i honom som gör honom till ett offer för sina illgärningar.

Jag hoppas att han får rätt sida på sitt liv. Livet är trots allt något underbart.

Känner Patrick väl

Det Är för sent tror jag för Patrick

Knarkat, sexmissbruk, och betett sig Riktigt illa

Största felet är drottning silvia

Silvia har curlat sönder Patrick totalt

Killen klarade inte av att betala räkningar i tid

Trots att vi skattebetalare betalade allt

Vad tror du?
Citera
2023-11-21, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0x4550
Varifrån har du fått detta?

Man brukar säga att "styrkt" motsvarar 75% säkerhet, medans bortom rimligt tvivel närmar sig 100%.

Styrkt kan räcka i tvistemål, men i brottmål räcker det ej.

Om den misstänkta personen förnekar brott måste åklagaren presentera så mycket bevis att domstolen anser det styrkt utom rimligt tvivel att det som påstås verkligen har hänt. Åklagaren har dock även till uppgift att redovisa sådant som talar till den misstänktes fördel.

https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/rattegangen/
Citera
2023-11-21, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Om den misstänkta personen förnekar brott måste åklagaren presentera så mycket bevis att domstolen anser det styrkt utom rimligt tvivel att det som påstås verkligen har hänt. Åklagaren har dock även till uppgift att redovisa sådant som talar till den misstänktes fördel.

https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/rattegangen/

styrkt utom rimligt tvivel och styrkt är två olika saker, ja.

Tycker det var konstigt att åklagaren tyckte det räckte till åtal egentligen, men men..
Citera
Medlem
Vem vet vad som kommer att hända med Patrick här härnäst, för hans tid på slottet verkar räknad från och med nu och kanske den väntande flytten kan göra honom nytta.

Vem vet, han kanske flyttar ihop med Camilla Henemark?? Eller så kanske kungen inte skulle uppskatta det och sätter en fälla för att få honom att bli gripen.
Senast redigerad av Paul.Honecker 2023-11-21 kl. 13:25.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av STRANDVAGEN15
Känner Patrick väl

Vad tror du?
Akta så du inte outar dig själv.
Du får gärna berätta och bekräfta vad du känner till om Patrick.
Hur ser kungabarnen på honom?
Har han varit gift, det verkar inte finnas något registrerat äktenskap på honom.
Problem med substanser kan man nästan se på honom
Citera
2023-11-21, 13:23
Medlem
Citat:
styrkt utom rimligt tvivel och styrkt är två olika saker, ja.

Tycker det var konstigt att åklagaren tyckte det räckte till åtal egentligen, men men..

Det är som sagt var domstolen som avgör om det är styrkt till den grad som krävs. Lär dig av detta nu.
Citera
2023-11-21, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STRANDVAGEN15
Känner Patrick väl

Vad tror du?

Camilla Henemark kan bli hans räddning. Men då tror jag att han förblir en dead man walking. Jag tror att han skulle göra klokt i att lämna slottet och söka den hjälp han kan behöva.
Senast redigerad av Paul.Honecker 2023-11-21 kl. 13:26.
Citera
2023-11-21, 13:26
Medlem
Citat:
Det är som sagt var domstolen som avgör om det är styrkt till den grad som krävs. Lär dig av detta nu.

Det jag lärt mig är att du försöker dribbla bort att du fått saker om bakfoten med dåliga googlingar.

Du debatterar med en bunt idioter, men du beter dig rätt korkat själv.
Citera
2023-11-21, 13:28
Medlem
Citat:
Det jag lärt mig är att du försöker dribbla bort att du fått saker om bakfoten med dåliga googlingar.

Du debatterar med en bunt idioter, men du beter dig rätt korkat själv.

Du bad om källa och du fick https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/rattegangen/ men ändå gnäller du över dåliga googlingar?
Citera
2023-11-21, 13:30
Medlem
Citat:
Du bad om källa och du fick https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/rattegangen/ men ändå gnäller du över dåliga googlingar?

Ja, eftersom ditt inlägg innehöll ett helt felaktigt påstående som såg ut som ett citat, men inte kan presentera varifrån citatet kom ifrån i sin helhet.
Citera
2023-11-21, 13:31
Medlem
Citat:
Ja, eftersom du skrev ett helt felaktigt påståenden som såg ut som ett citat, men inte kan presentera varifrån citatet kom ifrån i sin helhet.

Det var inte felaktigt, du fick samma info från aklagaren.se att det är domstolen som avgör om brott är styrkt.
Citera
2023-11-21, 13:33
Medlem
Citat:
Det var inte felaktigt, du fick samma info från aklagaren.se att det är domstolen som avgör om brott är styrkt.

Som sagt var, du pratade om att det räckte med att brottet var styrkt, inom bevisvärderingen är det ett välkänt att något är styrkt är något helt annat är styrkt utom rimligt tvivel. De två är inte synonymer, och du skäms för att du hade fel, och försöker dölja det med att rättshaverera mot mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in