Citat:
Ursprungligen postat av
dalavita
I Sverige får man utföra abort fram till vecka 18, och i andra länder ännu senare.
https://www.hjarnfonden.se/2019/10/det-har-hander-i-hjarnan-under-fostertiden/
Enligt denna artikel utvecklas hjärnan och ett tidigt nervsystem fram ungefär vecka 10, även om det är i ett tidigt utvecklat stadium, så enligt dina egna argumentationspunkter så har foster dom aspekterna som du snackar om.
Sen är det bara du som väljer att det är dom sakerna som avgör när det potentiellt kan räknas som en levande varelse/barn och därmed inte klassas som ett mord eller potentiellt göra det. Vem sätter gränsdragningen?
Nej, ni abortförespråkare är som dåtidens människor som utförde häxjakter. Ni använder språk för att justifiera er masspsykos. I samma veva får ni saker som prostitution att vara våldtäkt trots att både torsken och den prostituerade är ok med varandra. Det är Orwellianskt nyspråk och utförs av samma sorts människor (av en anledning)
suck att hjärnan BÖRJAR utvecklas från tid X, avgör inte att du har en fungerande hjärna...
varför tror du alla för tidigt födda före ex vecka 20 dör? och att alla för tidigt födda måste kopplas till speciella kuvöser med speciell teknik för att de ska ha en susning till chans?
Ingen av de foster som aborteras vid vecka 18 har en chans överleva utan en livmoder och utan att vara "kopplade" direkt in till en annan levande varelser grundläggande funktioner, nämligen modern.
Och nej, det är inte jag som avgör aborträtten och gränsdragningen för den i Sverige, utan medicinsk expertis och R&R.
Medicinsk expertis använder just "livsduglighet", alltså samma som det jag skriver om.
och är väl fan just din sort som just använder "språk" för att förvirra verkligheten.
Är endast en människa själv som kan säga vad hon egentligen vill, gällande sex.
Inte en torsk, inte hallickar, inte du eller jag.
Men finns extremt goda skäl, göra antagandet att kräver någon pengar för att ha sex med dig, vem som helst som kommer in genom dörren, så är den personen inte speciellt sexuellt "villig". Dvs dens sexualitet är inte direkt inkopplad i arrangemanget.
Och våldtäkt definieras idag, OM du nu missat den lilla detaljen, att medvetet ha sex med någon som du VET eller kan misstänka, inte vill/ samtycker.
Att "samtycka" till att få pengar mot att "ställa upp" är inte helt det "samtycket" man avser.