Citat:
Ursprungligen postat av
expat2021
Jag vet att kvinnor som vill döda sina barn gärna kallar det för andra namn än barn.
Men det jag skrev var korrekt, mannen tar risken att tvingas försörja ett barn som han inte vill ha. Kvinnan kan däremot döda det utan mannens medgivande för att slippa det ansvaret.
Och jag vet att människor som är abortmotståndare gärna vill använda osann förvirrande retorik.
Verkligen? Du inbillar dig alltså att skälet till att en kvinna väljer att göra abort, handlar om att hon ska slippa betala underhållstöd?
De kan inte vara lite andra saker också? som att tvingas vara gravid, föda mot sin vilja, ta praktiskt omsorg om ett barn, kanske ensamt i 18 år, fast man inte vill, tvingas betala mycket mer för detta barn i form av förlorad karriär, frihet och pengar, än vad den andre lika ansvarige, men som inte åläggs vårdnaden per automatik behöver göra?
OM vi nånsin skulle återinföra abortförbud i detta landet, så hade du som man gått med på att de tillfällena då ni gjort en kvinna oönskat på smällen så åker ni också dit på delad vårdnad/ den reella halva kostnaden och arbetet med oönskade barn?
Don't think so.
Hela ert abortmotstånd, och fejkade hysteri kring "dödade barn", bygger på att kvinnan ska ta alla reella risker.