Citat:
Ursprungligen postat av
Plukke
Jag syftar på tiden innan sociala medier sådär 2007-2011 då många hade facebook men det fanns knappar instagram,TikTok, Snapchat ord order influencer ersattes av blogg.
Det gick förstås att förstöra ens liv ändå med att skärmdumpa och så vidare men man kunde trots det vara mer anonym på ett annat sätt då få hade en smartphone på krogen 2009 i den utsträckning vi har idag.
Till saken, var det lättare att få träffa tjejer på nätet eller är det bara jag som har blivit äldre och mer "oattraktiv"? För vill minnas som 21-åring jag kunde skriva till 18-åringar och på något sätt tillslut då till en träff. Det ledde kanske aldrig till ett ligg men det vara lättare att få kontakt med alla.
Detta swajpande tror jag har förstört lite av dejtingen men jag vet inte.
Före år 2000 så gick man på klubbar, sedan runt 2000 fick väldigt många adsl uppkoppling vilket gjorde att man kunde hänga på alla möjliga websidor i evighet, nätdejtingen startade väl då, fördel man kunde nå människor från fjärran städer vilket var en kul tid, minns vildawebben o några till som fanns då, ja vissa kanske finns än idag.