2023-11-21, 07:43
Medlem
Jag syftar på tiden innan sociala medier sådär 2007-2011 då många hade facebook men det fanns knappar instagram,TikTok, Snapchat ord order influencer ersattes av blogg.

Det gick förstås att förstöra ens liv ändå med att skärmdumpa och så vidare men man kunde trots det vara mer anonym på ett annat sätt då få hade en smartphone på krogen 2009 i den utsträckning vi har idag.

Till saken, var det lättare att få träffa tjejer på nätet eller är det bara jag som har blivit äldre och mer "oattraktiv"? För vill minnas som 21-åring jag kunde skriva till 18-åringar och på något sätt tillslut då till en träff. Det ledde kanske aldrig till ett ligg men det vara lättare att få kontakt med alla.

Detta swajpande tror jag har förstört lite av dejtingen men jag vet inte.
Citera
2023-11-21, 07:47
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Jag syftar på tiden innan sociala medier sådär 2007-2011 då många hade facebook men det fanns knappar instagram,TikTok, Snapchat ord order influencer ersattes av blogg.

Det gick förstås att förstöra ens liv ändå med att skärmdumpa och så vidare men man kunde trots det vara mer anonym på ett annat sätt då få hade en smartphone på krogen 2009 i den utsträckning vi har idag.

Till saken, var det lättare att få träffa tjejer på nätet eller är det bara jag som har blivit äldre och mer "oattraktiv"? För vill minnas som 21-åring jag kunde skriva till 18-åringar och på något sätt tillslut då till en träff. Det ledde kanske aldrig till ett ligg men det vara lättare att få kontakt med alla.

Före år 2000 så gick man på klubbar, sedan runt 2000 fick väldigt många adsl uppkoppling vilket gjorde att man kunde hänga på alla möjliga websidor i evighet, nätdejtingen startade väl då, fördel man kunde nå människor från fjärran städer vilket var en kul tid, minns vildawebben o några till som fanns då, ja vissa kanske finns än idag.
Citera
2023-11-21, 07:55
Medlem
Muppetys avatar
Det var fan så mycket bättre innan hela internet kom. Då träffades man direkt via vänners vänner o märkte direkt om man vill flörta med varandra.

Var tonåring på 90-talet o det var mycket roligare. Nu är allt så utseendefixerat så folk blir bortsållade då motparten har så mycket att välja mellan. Folk sitter ensamma o har ändå så mycket att välja på.

Jag tycker det känns mer stelare att gå på dejt som man fixat via internet, än förr.
Citera
2023-11-21, 08:11
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Det var fan så mycket bättre innan hela internet kom. Då träffades man direkt via vänners vänner o märkte direkt om man vill flörta med varandra.

Var tonåring på 90-talet o det var mycket roligare. Nu är allt så utseendefixerat så folk blir bortsållade då motparten har så mycket att välja mellan. Folk sitter ensamma o har ändå så mycket att välja på.

Jag tycker det känns mer stelare att gå på dejt som man fixat via internet, än förr.

Ja men va fan, tror du inte att det beror på att det bästa är taget på dig då så här typ 30 år senare?
Citera
2023-11-21, 08:15
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Ja men va fan, tror du inte att det beror på att det bästa är taget på dig då så här typ 30 år senare?
Sant, det tänkte jag inte på. Men jag tycker ändå det verkar så om man jämför med dagens ungdomar. Många som sitter ensamma hemma. På 90-talet dejtade både jag o samtliga vänner (oavsett utseende) rätt mycket. Nu blir dom som ser lite mindre bra ut dissade hela tiden på dejtingsajter, vilket ger dem sämre självförtroende o så mår de allt sämre? O de blir allt fler...
Citera
2023-11-21, 08:23
Medlem
kordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke

Jag tror det var mer socialt liv, man pratade med många när man var ute
Nu har jag aldrig använt appar för att att få till en träffa då jag träffade min fru för länge sen
Citera
2023-11-21, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korden
Jag tror det var mer socialt liv, man pratade med många när man var ute
Nu har jag aldrig använt appar för att att få till en träffa då jag träffade min fru för länge sen

Har sett tjejer på krogen som sitter och svajpar på Tinder.
Citera
2023-11-21, 10:23
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Förr - ju förr dess bättre - innan miltanta fenimister tvingade kjoltyg dansa efter den enda tillåtna mansfientliga pipan, så voro vuxxenblifvna kvinnor ännu med drömmen om möta Herr Rätt, gifta sig i kyrkan och få förmånen bli hemmafru och hemmavid ha pli på egna telningarna.

är du på riktit gubbe
Citera
2023-11-21, 10:41
Medlem
Liberationfronts avatar
Både och, förr om vi pratar 1990-2010 innan alla appar osv, så umgicks ju folk mer på caféer, barer, och brudar var mer öppna för social interaktion. Men även via Internet. Dock fanns inte moderna Smartphones. Idag om jag går in på ett café så sitter alla och glor i sina Smartphones…..
Citera
2023-11-21, 10:45
Medlem
swebarbs avatar
Tjejer fick mindre uppmärksamhet online innan sociala medier slog igenom. Räckte väl man skrev till en tjej på lunarstorm back then så kunde man väl om man verkade normal få en träff samma vecka utan problem och inte ansågs man vara en sexgalning direkt...

Folk var ju mer ute då och festade mer man var ju nästan tvungen gå ut för att träffa nån, inte sitta hemma idag och swipa höger eller vänster snacka om värdelös utveckling av samhället hur man ska träffa en framtida partner
Citera
2023-11-21, 10:52
Moderator
Nospheratus avatar
Det är väl lika enkelt nu som på femtiotalet att träffa en tjej i verkligheten. Alltså utan att blanda in Internet. Det stora problemet verkar ju vara att dagens kids har fått för sig att det enda sättet att träffa någon på är via dejtingappar.

Detta märks ju tydligt i alla trådar av unga män som klagar på att de inte får någon tjej. När man föreslår att helt enkelt skita i det här med dejtingsidor och ge sig ut på klubb så blir man utskrattad. Alltså, det här med Tinder är ungefär som med Avanza. Ja, du kan tjäna en hel del pengar på aktiehandel via Avanza om du redan vet vad du håller på med, om du fattar spelet redan. En pellegök som aldrig ägt en aktie kommer ju bara ruinera sig genom att regga sig på Avanza och köpa lite random aktier här och där som ser bra ut.

Tinder är samma sak. Det är en plattform för de som redan är proffs på att ragga brudar. De som inte riktigt har koll på hur man snackar upp en brud kommer självklart bli besvikna. Och det kommer sluta med att de startar en gnälltråd på flashback om hur jävla omöjligt det är att få en tjej.

Men dagens kids verkar inte ha fattat det här riktigt. De insisterar på att banka pannan blodig på Tinder i hopp om att träffa någon tjej. Egentligen vem som helst, men det går inte. Är man arton år och går på gymnasiet måste det ju vara ett helt jävla smörgåsbord av brudar i plugget man rätt naturligt kan ta kontakt med. Man behöver ju inte ens ragga på klubb, vilket som sagt funkar utmärkt i en miljö med fulla och kåta tjejer. Men nä, då måste man ju...prata med tjejer. Och det går tydligen inte. Skitjobbigt jue.

Egentligen torde det vara ännu lättare nu än någonsin att hitta tjejer på stan eller på klubb. Eftersom majoriteten av killarna tydligen sitter hemma och frustrerat ångest-swajpar på Tinder istället för att gå på klubb.
Citera
2023-11-21, 11:38
Medlem
slagskotts avatar
I ungdomstiden fanns det disco, hemma/utefester, gäng i större utsträckning så ja det var nog lättare då.

Idag deltar man ju folk från andra ställen, känns som om det var mer inavel förr
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in