2023-11-19, 05:47
Medlem
Det är nya tider.

Det finns en bra dansk tv-dokumentär om HA:s uppgång och fall.

Mc-kulturen hade sin storhetstid. Nu är den ersatt av förortsgäng med våldskapital och rappkultur.

Gubbklubbarna är mest trötta nostalgiska brödraskap.

Några få västar sprattlar i utkanten av den lukrativa drogmarknaden. Det splittrar nog mc-gängen mer än vad det tillför.
Citera
2023-11-19, 17:14
Medlem
Är det på order av HAMC Malmö som Goth Town och WRC stängts ner? Det var ju Malmöavdelningen som låg bakom att Bengt Olsson - HAMC Gothenburg fick lämna i "left with no contact". Han förbjöds att ha någon vidare kontakt med polare han umgåtts med i 25 år.
Citera
2023-11-19, 23:40
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RJSC
Det talas ju mycket om huruvida de här knuttarna har något våldskapital eller inte, så jag passar på att fråga här av rent intresse:

Ifall någon som själv inte har gängkontakter, och därmed har ett otydligt/ej klarlagt våldskapital (typ framstår som en vanlig svennebanan) blir hotad (pga personligt icke-klubbrelaterat gruff) av någon som är med i HA, bör den hotade då bara behandla situationen som om det är vilken bösgubbe som helst som hotar och har sig? Eller har den hotade anledning att vara mer rädd i ett sådant läge än om det bara hade varit en annan gubbe i mängden som hotat? Eller är kanske situationen ännu mildare än så? Jag tänker att ett hot från en annan klubblös människa kräver lite mer mod, än möjligheten att bara skrika "jag ska skicka min klubb på dig" (för gängmänniskor som hotar med sitt gäng gör väl det just för att de är för fega för att ta bråket själv?)

Man har ju läst i tidningarna om folk som har fått sina liv förstörda genom att exempelvis vittna mot Bandidos under deras "storhetstid", men som det låter nu i den här tråden så verkar ju numera alla hot från folk i MC-miljön vara någonting man mest kan skaka av sig. (Jag vet att det är en jäkla skillnad att vittna mot en klubbs verksamhet å ena sidan, och att ligga i privat fejd med en klubbmedlem å andra sidan, tog dessa två exempel just för kontrastens skull).

Och hur är det med hot från någon som är "left" (men inte out), kan denne i ett sådant läge (personligt icke klubbrelaterat tjafs, typ grannosämja el. dyl) fortfarande ha gentjänster att casha in från klubben? Och har klubbarna resurser nog att faktiskt göra någonting konkret annat än att bara vara lite hotfulla i ett sådant läge?

Det du måste inse är att deras våldskapital inte är noll och intet. Men så länge du är beredd att elda upp dagiset deras barn går på eller ålderdomshemmet deras gamla föräldrar bor på utan någon som helst tanken på oskyldiga då är deras våldskapital väldigt litet.

Du måste också vara beredd att döda alla som bor i en stadsdel en Polis som jagar dig bor i. Det måste helt enkelt vara helt otänkbart att ge sig på dig.

Antingen väljer du att leva ett liv som kriminell och helt gränslös eller också så går du i söndagsskola. Det finns inget mellanting om du inte gillar livet i fängelse eller som död.
Citera
2023-11-20, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Det du måste inse är att deras våldskapital inte är noll och intet. Men så länge du är beredd att elda upp dagiset deras barn går på eller ålderdomshemmet deras gamla föräldrar bor på utan någon som helst tanken på oskyldiga då är deras våldskapital väldigt litet.

Du måste också vara beredd att döda alla som bor i en stadsdel en Polis som jagar dig bor i. Det måste helt enkelt vara helt otänkbart att ge sig på dig.

Antingen väljer du att leva ett liv som kriminell och helt gränslös eller också så går du i söndagsskola. Det finns inget mellanting om du inte gillar livet i fängelse eller som död.
Kan vara det vettigaste inlägget jag läst på detta forum.
Citera
2023-11-20, 16:29
Medlem
UT64s avatar
Märker att det inte är roligt för HAs sympatisörer nu. De vrider sina händer och jämrar sig över utvecklingen av samhället och kriminaliteten. Anledningen är att de minns tillbaka till den tid som var när de kunde hota, skrämma till tystnad och utpressa. Och komma undan med det också.

Nu vågar knappt dessa fläskberg visa sig ute längre av rädsla för grupper med större våldskapital än de själva. Gängvärlden är ju något fascistisk till sin natur och de starkaste och hänsynslösaste vinner. HAs medlemmar är narkomaner, sjuklingar, missbrukare, kvinnomisshandlare och dessutom oftast svagbegåvade. Sådana figurer vinner aldrig några krig.

Motståndarna är av ett annat virke, de har ofta levat hela sina liv i en värld av våld och intriger. Det gör dem mer slipade och effektiva än HA-slöddret.
Citera
2023-11-20, 17:28
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Märker att det inte är roligt för HAs sympatisörer nu. De vrider sina händer och jämrar sig över utvecklingen av samhället och kriminaliteten. Anledningen är att de minns tillbaka till den tid som var när de kunde hota, skrämma till tystnad och utpressa. Och komma undan med det också.

Nu vågar knappt dessa fläskberg visa sig ute längre av rädsla för grupper med större våldskapital än de själva. Gängvärlden är ju något fascistisk till sin natur och de starkaste och hänsynslösaste vinner. HAs medlemmar är narkomaner, sjuklingar, missbrukare, kvinnomisshandlare och dessutom oftast svagbegåvade. Sådana figurer vinner aldrig några krig.

Motståndarna är av ett annat virke, de har ofta levat hela sina liv i en värld av våld och intriger. Det gör dem mer slipade och effektiva än HA-slöddret.
Aaaah...det är dom man skall heja på nu alltså...tack för tipset...
Citera
2023-11-20, 20:20
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmonster
Aaaah...det är dom man skall heja på nu alltså...tack för tipset...
Barnsligt att "heja på" det ena eller andra kriminella gänget, men visst, kör på du. Själv avskyr och föraktar jag hela bunten så de får gärna kriga med varandra.
Citera
2023-11-20, 23:27
Medlem
racedevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraboo
När jag var lika vilsen i din ålder tyckte jag också det var spännande med organisationer som var lite udda och jag heller aldrig skulle umgås med. Precis som du

Min ålder närmar sig 60 så vilsen var det länge sen jag var. Vet inte om jag tyckte det var spännande att vara medlem i en av dom klubbar du beskriver som "udda".
Avslutar härmed diskussionen, finns inget att tillägga.
Citera
2023-11-21, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64

Svagbegåvade? Eller menar du kanske lågbegåvade?
Motståndargängen dvs invandrargängen du hyllar har alltså levt alla sina i snitt 17 år i "livets hårda skola" och går inte på bidrag , tar inte droger och misshandlar inte kvinnor om man ska förstå dig rätt. Och dessutom är alla akademiker typ. Jag fattar!!! 🤣
Citera
2023-11-21, 14:10
Medlem
Den beryktade J@cke perss@n
Vilka bedrifter gjorde han för att bli utkastad
Citera
2023-11-23, 02:16
Medlem
killmoonys avatar
här kommer en schysst intervju om en äldre Hells angels medlem i USA från en youtube kanal vid namn soft white underbelly.

Hells Angels Biker interview-Flash
https://www.youtube.com/watch?v=U-1BSyt2tPM
Citera
2023-11-23, 03:01
Citat:
Ursprungligen postat av killmoony
här kommer en schysst intervju om en äldre Hells angels medlem i USA från en youtube kanal vid namn soft white underbelly.

Hells Angels Biker interview-Flash
https://www.youtube.com/watch?v=U-1BSyt2tPM
Schysst men går ju knappt höra vad han säger..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in