2023-11-20, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Hur då tänker du kring Wahlgren? Samtliga hans inbokade och ev. framtida gig är avbokade. Han är en total persona non grata. Hur är det ett långt strå?

Jag skiter högaktningsfullt hur det går för Wahlgren och han eventuella framtida gig, tråden handlar inte om Wahlgren och hans liv i musikbranschen. Tråden handlar om PS, där Wahlgren har råkat komma in i och med att han har besökt samma massagesalong som PS.
Det längsta strået handlar om att Wahlgren inte har smitit ut som en feg råtta. han tog sina böter .
Citera
2023-11-20, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Ja det får man ju hoppas.

Ja det var nog en aning otydligt formulerat utav mig, det jag menade var ju givetvis att swichen bestod i att för swish 1000:- fick man en avrunkning
Citera
2023-11-20, 19:32
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Och nä, det framgår inte alls att man svischar för sexuella tjänster, man kan lika gärna svischa massagekostnaden. Svischar man två gånger kan det gälla extra tid, massageoljor, presentkkort och mycket mer.

Fast det kan inte riktigt vara så enkelt, för då kan salongerna börja sälja någon superbillig kräm för kostnaden av en happy end, och alla köpare har den ursäkten.
Senast redigerad av Bystskugga 2023-11-20 kl. 19:46.
Citera
2023-11-20, 19:34
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Korkad och korkad...är det NW eller PS som syns i media? NW går hittills helt under radarn. Smart.

Ja och nej. Han är ju också suppressed nu, eller vad man ska kalla det. Så fort han försöker dyka upp i något sammanhang de kommande fem åren eller så, så kommer rubrikerna.
Citera
2023-11-20, 19:38
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Honecker
Hans pappa, även han affärsman, dog fattig och togs om hand ekonomiskt av sin syster Sylvia och lämnade inget arv och om jag inte minns fel blev han inlagd på psykavdelningen på Huddinge sjukhus och dog där senare.

Undrar om hans sexmissbrukande son besökte honom då?
Varför psykavdelningen? Led han av psykisk ohälsa (förutom Alzheimer då, men de brukar väl inte hamna på psyk)?

Deras mamma led av depressioner i många år, så psykisk ohälsa finns tydligen i släkten. Jag har t o m för att hon fick elchocker på den tiden det ansågs vara en effektiv och säker behandling.
Senast redigerad av PrincessAnne 2023-11-20 kl. 19:41.
Citera
2023-11-20, 19:39
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det kanske inte vad de hade tänkt sig i sitt äktenskap att ta hand om Silvias barn i 1-års åldern för att hon hade andra planer än att bli ensamstående mamma, men de gjorde det ändå. Undrar hur gammal Patrick var när han fick veta att Silvia är hans mamma? 5, 10 eller vid skilsmässan. Kan han bidragit till den?

Då blir det ännu värre att hovet betalade för att Silvia skulle ses som oskuld och låta svenska folket tro att Victoria var hennes första barn. Snacka om att bli lurade.
Silvia var 28 år när hon var värdinna vid OS -72 och 32 när hon gifte sig. Det är väl knappast troligt att hon skulle ha varit oskuld i den åldern...?! Hon hade ju enligt uppgift pojkvänner före kungen.
Citera
2023-11-20, 19:39
Medlem
Citat:
Fast det kan inte riktigt vara så enkelt, för då kan salongerna börja sälja någon superbillig kräm för kostnaden av en happy end, och alla köpare har den ursäkten.

Massösen säger i förhöret att swish är för sexuell tjänst, massagen betalas direkt inne på salongen .
Citera
2023-11-20, 19:40
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Ja det var nog en aning otydligt formulerat utav mig, det jag menade var ju givetvis att swichen bestod i att för swish 1000:- fick man en avrunkning

Ja jag håller med om att allt annat än att PS köpte sig en Happy Ending förefaller helt otänkbart.
Senast redigerad av Bystskugga 2023-11-20 kl. 19:44.
Citera
2023-11-20, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Jag skiter högaktningsfullt hur det går för Wahlgren och han eventuella framtida gig, tråden handlar inte om Wahlgren och hans liv i musikbranschen. Tråden handlar om PS, där Wahlgren har råkat komma in i och med att han har besökt samma massagesalong som PS.
Det längsta strået handlar om att Wahlgren inte har smitit ut som en feg råtta. han tog sina böter .

Det var ju du som kommenterade. Så, bevisligen, skiter du inte i det.
Så hur drog han längsta strået, tänker du?

Gällande Sommerlath är det riktigt gammal info som dök upp redan under förundersökningen vid första razzian på samma ställe. Till allmän beskådan när FUP blev tillgänglig.
Men, då som nu, finns det ingenting som bevisar några olagligheter. Det finns bara ytterligare ett indicium möjligtvis då han valde att hålla sig undan förhör tills preskriptionstiden gick ut.
Men gamjournalistiken gick igång och ingen vill missa klicken.
Citera
2023-11-20, 19:44
Medlem
Citat:
Ja jag håller med om att all annat än att PS köpte sig en Happy Ending förefaller helt otänkbart.

Självklart är det så, men hur skulle det se ut i faster Silvas ögon, när hennes egen brorson går och köper sex på en massagesalong .
Citera
2023-11-20, 19:48
Medlem
Citat:

Så enkelt är resonemanget. Och det är det resonemanget de konfronterar kunder med. Och det är det resonemanget Niclas W erkände efter. Han hade dessutom inte svischat utan i hans fall visade de på att han tagit ut 1000 kr från en bankomat en halvtimme innan. Att de hamnat i tassarna på en massös finns det inget bevis på, såklart.
Så, han åkte in i undersökningen bara för att han besökte massagesalongen och att merparten av kunderna på just den köpte sexuella tjänster. Baserat på det kan man starta en undersökning med genomlysning av ekonomi och mycket annat.
Och min poäng igen då: Det kunde man inte med mycket allvarligare brott.
Citera
2023-11-20, 19:50
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Vilka fler av Silivias släktingar än Patrick och hans far har bott i Sverige och fått boende, utbildning, vård mm från/via kungahuset?
Om jag inte minns helt galet, så bodde Silvias mamma här en period, vill också minnas att hon vårdades för sin demens här i Sverige, minns jag fel?

Hur fungerar det med uppehållstillstånd, sjukvårdskostnader, boende och resekostnader för dessa?
Betalar vi skattebetalare allt, eller skickar vi en faktura till Tyskland för vård- och utbildingskostnader?
Jag vet inte hur det fungerar i Tyskland, men i Sverige är det väl så att du bara får det billigaste (offentlig vård) subventionerat, medan du får betala privat vård och privata behandlingar själv? Jag utgår från att både Alice Sommerlath och hennes son fick den bästa vård som kan köpas för pengar, och den vården hittar man inte inom landstinget. Jag har för mig att Alice hade Silviasystrar hos sig på heltid som ansvarade för hennes vård, och samma sak gällde säkert också Walther De har inte bott på sjukhem där de är tio boende på en anställd, utan de har haft egen lägenhet på Drottningholm med all komfort och personal dygnet runt. Om inte tyska sjukförsäkringen betalar det måste kungafamiljen ha betalat med sin privata förmögenhet?

OT, men det kan inte ha varit helt lätt för Silvia att växa upp i den familjen, med en psykisk sjuk mamma som regelbundet drabbades av djupa depressioner som hon behövde vård för, och tre bröder varav två var ganska mycket äldre. Det måste ha varit ensamt och en väldigt patriakalisk struktur att växa upp i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in