Citat:
Ursprungligen postat av
UnitedKingdom
Nej, sen skulle det med säkerhet varit någon som sett något och därefter pusselbitar ramlat på sin plats, inte som nu att ingenting är annat än mer eller mindre fabler. Jag tror att något kan ha hänt efter att hon kom hem den kvällen och att det därav kommer att bli förbli olöst, en tystnadspakt har slutits.
Åh, en till som tror som jag att Helena verkligen kom hem före sitt försvinnande! Intressant.
Mitt resonemang bygger på att alla andra teorier har nått en återvändsgränd, men just den här teorin har ingen velat föra vidare.
Men till och med polisen sa upprepade gånger de första åren att både skorna och ringarna KAN ha varit planterade, och det får mig att tro att också dom har den möjligheten öppen utan att komma någon vart.
Och Sculley, du har helt rätt i att det lite konstigt med alla olika versioner från hemmet som har förekommit under åren. Hur var det egentligen och vilka fanns i anslutning till Hällristningsvägen. Det kan ju ha varit ännu fler än dem som det spekulerats kring här i tråden. Det kan ju ha varit en liten samling, KANSKE en liten fest. Vem vet?
Vi vet ingenting från strax efter två och tills polisen kontaktades. Och det är först på senare tid som det förekommit uppgifter om att polisen kontaktats redan mitt på dagen, de första åren var det efter att föräldrarna kommit hem som polisen skulle ha kontaktats.