2023-11-20, 10:19
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrelevant
Hur är det möjligt att du är utbildad sjuksköterska när du uppvisar såpass nedsatt kommunikationsförmåga? Måste man inte skriva uppsatser och skit för att ta examen? Hur lyckades du med det? Eller är du bara tjackad, eller nåt?

Jävla gnäll. Antagligen är du inte intresserad av det hela så bara skit i det då istället och låt de som är intresserade ta detta.
2023-11-20, 10:26
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Jävla gnäll. Antagligen är du inte intresserad av det hela så bara skit i det då istället och låt de som är intresserade ta detta.

Alltså, jag är ju intresserad. Kan du inte försöka anstränga dig och beskriva problemet lite mer välformulerat, eller tycker du inte att det vore något att sträva efter? Jag förstår fortfarande inte vad problemet är. Vad är det som har hänt, vad är det du har visselblåst om, osv. Jag tror det skulle gynna dig genom hela livet om du kunde lära dig formulera dig.
2023-11-20, 10:27
Moderator
Maviels avatar
Du blandar friskt ihop visselblåsarfunktion och avvikelsehantering i din trådstart och det är lite svårt att följa med i ditt resonemang. Avvikelsehantering är ju något du använder dig av i din vardag när något går snett för att identifiera varför och undvika att det händer igen. Visselblåsarfunktion är ju snäppet högre. Dvs inte när du skickar ett mail till din chef för att du tycker något är fel, utan när det finns ett så fundamentalt stort fel att du är rädd för din egen säkerhet vid avslöjande. Vid visselblåsning är du garanterad anonymitet. En bra funktion då många som i vården uppmärksammat allvarliga brister fått sparken. Ex Lex Sara.
2023-11-20, 10:42
Medlem
irrelevants avatar
Efter att nu ha läst igenom hela TS inklusive "spoiler" får jag starka vibbar av paranoid schizofreni, känner igen stilen allt för väl. Står helt klart för mig nu varför det inte finns någon beskrivning av grundproblemet. Det finns nämligen inget grundproblem, det enda som finns är TS paranoia och non-sequitur konspirationslogik.

TS, om du inte redan sökt hjälp, gör det.
2023-11-20, 10:57
Medlem
Tycker det är bra att du engagerar dig emot missförhållanden på din arbetsplats. Om du vill åstadkomma en förändring är mitt tips att du tar kontakt med diverse media som kan lysa på problemet och kommunicera ut det på ett sätt som gemene man förstår. Då brukar det börja brinna i baken på myndigheter och folk med offentligt ansvar.

När det gäller IVO så är de näst intill värdelösa. Har själv anmält och de både håller egna om ryggen (socionomer) och tar inte tag i saker förrän det är försent.
2023-11-20, 11:10
Medlem
Det är helt uppenbart att TS har någon form av psykisk sjukdom som hon borde söka hjälp för. Den här tråden borde åka i papperskorgen...
2023-11-20, 11:38
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Hur är det möjligt att du är utbildad sjuksköterska när du uppvisar såpass nedsatt kommunikationsförmåga? Måste man inte skriva uppsatser och skit för att ta examen? Hur lyckades du med det? Eller är du bara tjackad, eller nåt?

Gissning utifrån erfarenhet: Ämne + uttryckssätt talar för någon sorts psykiatrisk diagnos, eller om sådan inte är utredd, troligen känd oförmåga/svaghet att interagera och kommunicera med andra människor.

Ts, faktisk visselblåsning är relevant/intressant/viktigt, men du behöver förtydliga budskap och diskussionsunderlag.
2023-11-20, 13:15
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Alltså, jag är ju intresserad. Kan du inte försöka anstränga dig och beskriva problemet lite mer välformulerat, eller tycker du inte att det vore något att sträva efter? Jag förstår fortfarande inte vad problemet är. Vad är det som har hänt, vad är det du har visselblåst om, osv. Jag tror det skulle gynna dig genom hela livet om du kunde lära dig formulera dig.

Ja men kom till sak då, skit i hur personen skriver.

Eller är detta trådens nya inriktning att TS är trollning och inget är sanning som denne skriver så är det la så..
2023-11-20, 13:33
Medlem
J.H.s avatar
Citat:
Efter att nu ha läst igenom hela TS inklusive "spoiler" får jag starka vibbar av paranoid schizofreni, känner igen stilen allt för väl. Står helt klart för mig nu varför det inte finns någon beskrivning av grundproblemet. Det finns nämligen inget grundproblem, det enda som finns är TS paranoia och non-sequitur konspirationslogik.

TS, om du inte redan sökt hjälp, gör det.

Precis min tanke. Alt ts är inne i en manisk period och har den senaste tiden varken sovit eller ätit som sig bör, utan helt fastnat i sina upplevda missförhållanden på arbetsplatsen.

Som sagt, sök hjälp innan det blir värre!
2023-11-20, 13:58
Medlem
Citat:
Då tog det 2h tills jag var avstängd, samtliga avvikelser försökte släckas och chefen skjutsade mig raka vägen till psykiatrijouren för ev inläggning och misstroendeförklaring då jag skrivit "avvikelser och mail". Nej jag blev inte inlagd. Läkaren sa, det här är fan sjukt vad är det som pågår? Sjuksköterska sa, "vi är inte ödlor, yikes, vad skulle han innanför ditt skal och göra?" efter att jag berättat om chefens förhörsmetoder HAHA. Det var en försvarsmekanism för att undvika eget ansvar. Jag är numer avstängd från mitt arbete r/t att jag försökt rapportera missförhållanden inom offentlig verksamhet. Med argument: Jag är orolig för dig, jag känner inte igen dig.

Förklara gärna detta lite mer tydligt TS. Din chef har alltså blivit orolig för dig och skjutsat dig till psykakuten varpå läkaren svär och sköterskan dillar om ödlor?
2023-11-20, 14:27
Medlem
Amitriptylins avatar
Vilket raljerande.
Påminner starkt om rättshaverister.
Du är säkert asgrym på andra saker, det tvivlar jag inte en sekund på och du menar säkert väl.
Men du har inte det som krävs för att få andra att förstå.

Det är inte menat som en pik mot dig som person utan bara ett konstaterande av någon som läst det du skrivit.
2023-11-20, 14:52
Medlem
irrelevants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Förklara gärna detta lite mer tydligt TS. Din chef har alltså blivit orolig för dig och skjutsat dig till psykakuten varpå läkaren svär och sköterskan dillar om ödlor?

Alltså, jag har en vän som höll på såhär, det började precis likadant. Betedde sig märkligt och var paranoid på arbetsplatsen. Han blev sedan sjukskriven och så småningom diagnostiserad med paranoid schizofreni. Sitter nu hemma och tror att han är övervakad via elnätet, bygger foliehjälmar mot 5g osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in