2023-11-20, 11:53
Medlem
Vilket tjat om denna typ av "brott". Om någon kvinna eller man ägnar sig åt det och det är frivilligt mellan båda parter så borde staten inte lägga sig i det. Men, OM man nu ska lagföra denna typ av brott så borde man lagföra båda parter. Trots allt, man lagför både narkotikamissbrukaren för innehav och försäljaren för langning även om man rätteligen i viss mån kan betrakta missbrukaren som offer. Att bli fri från droger är ju inte helt lätt. Konstigt då att man betraktaren köparen av sex som kriminell, men sexarbetaren som ren som snö. Gissningsvis betraktar S lagen som ett sätt att ge kvinnor (oftast de som är sexarbetare) mer makt där de både kan tjäna pengar och hota köparen med åtal.

De som ägnar sig åt koppleri täcks av andra delar av lagstiftningen som inte har med sexköpslagen att göra. Tvingar man någon till denna situation så är det inte frivilligt och då får den personen ta sitt straff.
Citera
2023-11-20, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Men hur kommer det sig att fadern dog utfattig? Det är ju anmärkningsvärt med tanke på att de är kopplade till kungafamiljen i Sverige. De borde ha koll på pengarna.

Hans far kunde inte ens ta hand om sin familj hur skulle han ha kunnat ta hand om sig själv?

Hans syster kom till hans undsättning och han lämnades att dö på sjukhusets psykiatriska avdelning. Kunde lika gärna ha dött på något härbärge.

Sommerlath har ingen stark kreditvärdighet. Det enda de har är deras koppling till familjen Bernadotte och kan genom det leva på skattebetalarna.
Citera
2023-11-20, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Men hur kommer det sig att fadern dog utfattig? Det är ju anmärkningsvärt med tanke på att de är kopplade till kungafamiljen i Sverige. De borde ha koll på pengarna.
Njaee, de, kungafamiljen, har en av oss betald heltidsanställd som sköter deras ekonomi, typ en god man deluxe. Deras egen koll...ja titta på hela släkten inkl sommerblatt, inte många civilingenjör, läkare eller forskare där inte.
Kära örebroare, nu tar vi några kaffeflickor och vänder blad.
Citera
2023-11-20, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Som kung är kungen inte avvikande från övriga kungar. Kungar har alltid haft sina privilegier. Det jag respekterar kungen för är att han inte ljuger. Han bara vänder blad, och har värdigheten i behåll.

Det fanns många goda skäl till att männen i Bernadotteklanen inte kunde gifta sig hur som helst i tidigare generationer.

Silvia är en småborgerlig borgabracka från Tyskland med intressen som koncentrerar sig på vad omgivningen tycker och förväntar sig. Där hon dras till det ytliga. Hon har kämpat hårt för att behålla sin skönhet, eftersom det var det hon hade att komma med när hon gifte sig med en kung.

Det märkliga med Patrick är att han inte tog chansen att gå på bästa skolor och göra något av att liv. Han valde fel förebilder i överklasslivet. Han är inte kunglig, bara en i raden av folk i som flockas kring hovet. Silvia har misslyckats att förmedla till sin skyddsling att han är privilegierad, men med privilegier kommer ökat ansvar.

Arvet efter Sommerlath är att denna familj ser sig som berättigade i materiella termer, som om pengar bara finns därute för deras räkning utan att beakta egen arbetsinsats.
Jag ställde frågan i tråden tidigare varför PS inte gick på EG, utan istället fick nöja sig med vanligt kommunalt gymnasium. På den tiden kostade EG en slant eftersom det var före friskolereformen, minns inte exakt men kanske 25K per termin. Om han nu kom hit för att han var på glid i Tyskland borde de ha stoppat in honom på EG som var en riktigt bra skola vid den här tiden så att han kunde få lite fostran utanför hemmet också...
Citera
2023-11-20, 12:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Runt 400 torskar togs i den här härvan. Dessutom hade den här massagesalongen åtminstone en massör som själv sagt i förhör att hon inte kan massera. Då blir det lite märkligt att PS som ska ha allvarliga ryggproblem väljer just den massagesalongen för att få behandling.

Vet man om hans ryggproblem blev bättre efter "behandlingen" på den där massagesalongen? Annars var det väl bortkastad tid med tanke på all uppmärksamhet kring honom och hans besök där.

Vet man förresten varför massagesalongen anställde en "massös" som inte kunde massera?
En förutsättning för att kunna utföra sitt uppdrag är väl att man har kompetens? En seriös mottagning anställer väl knappast outbildad personal?

Att PS valde just denna salong känns rätt märkligt med tanke på omständigheterna?
Citera
2023-11-20, 13:40
Medlem
Patrick och Bolle brukar leka på bordeller

Samma skrot och korn

Läs nedan för lite info :

https://nyheter24.se/bloggbevakning/2018/05/11/ar-det-annika-leones-nya-pojkvan-som-avhandlas-pa-facebook-av-ett-ex/

Att Patrick får fortsätta leva av oss skattebetalare är pinsamt för Drottning Silvia

Märkligt att männen i kungahuset är så misslyckade?

Fick höra att strategin av Silvia och kungahuset är att tiga ihjäl skandalerna

Sedan får Vi fortsätta betala för Patrick

Banan Monarkin Sverige 🇸🇪
Citera
2023-11-20, 13:48
Medlem
snowbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assar-Korv
Njaee, de, kungafamiljen, har en av oss betald heltidsanställd som sköter deras ekonomi, typ en god man deluxe. Deras egen koll...ja titta på hela släkten inkl sommerblatt, inte många civilingenjör, läkare eller forskare där inte.
Kära örebroare, nu tar vi några kaffeflickor och vänder blad.

Vilka fler av Silivias släktingar än Patrick och hans far har bott i Sverige och fått boende, utbildning, vård mm från/via kungahuset?
Om jag inte minns helt galet, så bodde Silvias mamma här en period, vill också minnas att hon vårdades för sin demens här i Sverige, minns jag fel?

Hur fungerar det med uppehållstillstånd, sjukvårdskostnader, boende och resekostnader för dessa?
Betalar vi skattebetalare allt, eller skickar vi en faktura till Tyskland för vård- och utbildingskostnader?
Citera
2023-11-20, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Vilka fler av Silivias släktingar än Patrick och hans far har bott i Sverige och fått boende, utbildning, vård mm från/via kungahuset?
Om jag inte minns helt galet, så bodde Silvias mamma här en period, vill också minnas att hon vårdades för sin demens här i Sverige, minns jag fel?

Hur fungerar det med uppehållstillstånd, sjukvårdskostnader, boende och resekostnader för dessa?
Betalar vi skattebetalare allt, eller skickar vi en faktura till Tyskland för vård- och utbildingskostnader?
Det borde gå att begära ut.. fast kungahuset hävdar alltid sekretess pga rikets säkerhet, även vid demensvård av avlägset anhöriga.
Fy fan för detta skämt till monarki
Citera
2023-11-20, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell

Nej du minns helt rätt, som jag skrivit tidigare i tråden så bodde Silvas mamma på Drottningholms slott det var där hon avled 1997, mamma Alice led av både demens och psykisk ohälsa , den psykiska ohälsan kom i samband med andra världskriget , vilket Silvia berättar i en intervju med Svensk Damtidning 26 april 2020.
Citera
2023-11-20, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vet man om hans ryggproblem blev bättre efter "behandlingen" på den där massagesalongen? Annars var det väl bortkastad tid med tanke på all uppmärksamhet kring honom och hans besök där.

Vet man förresten varför massagesalongen anställde en "massös" som inte kunde massera?
En förutsättning för att kunna utföra sitt uppdrag är väl att man har kompetens? En seriös mottagning anställer väl knappast outbildad personal?

Att PS valde just denna salong känns rätt märkligt med tanke på omständigheterna?

Han får ju frågan av Förhörsledaren om det var första gången han besökte denna massagesalong, då svarar han att det är andra gången han är där, antingen ansåg han ju att "massösen" gjort underverk med hans ryggproblem , eller också var det väl utav en helt annan anledning han återvände dit.

När han nu hade blivit inplockad till förhör för misstänkt sexköp så kunde han ju utvecklat FL;s fråga , med att ge svar t ex som, ja jag gick dit en andra gång för att jag var nöjd med den massagen jag fick första gången, samt att ryggen kändes bra i x antal dagar/veckor ,men han nämner inte ett ord om någon massage överhuvud taget ..
Citera
2023-11-20, 15:27
Medlem
Jag personligen är övertygad att Patrick är drottning Silvia son

Citat :

- En hovkälla berättar att hen vid flera tillfällen har hört Patrick Sommerlath med ömhet i rösten kalla drottningen för ”Mutti”, vilket är tyska för ”mamma

Patrick Sommerlath uppges i själva verket vara son till Silvia som i största hemlighet ska ha fött honom i Frankrike i januari 1971.

Ett- och ett halvt år senare träffade Silvia svenske kronprinsen Carl Gustaf under sommar-OS i München och resten är historia.

En kronprins av Sverige kunde vid den här tiden inte gifta sig med en ensamstående mamma varför Patrick Sommerlath ska ha hållits hemlig.

Källa

Stoppapressarna.se

Vad tror du?

Skulle du offra ditt kungarike för en släkting?

Banan Monarkin Sverige 🇸🇪
Senast redigerad av STRANDVAGEN15 2023-11-20 kl. 15:31.
Citera
2023-11-20, 15:43
Medlem
pyroclasms avatar
Men har de hans DNA i en kådis eller? Och om de har det, räcker det som bevis? Han kan ju hävda att han fixat det själv och kastat gummit. Eventuellt annat DNA på gummit kan ju ha kommit när det plockades upp på salongen.

Hur starka bevis kräver tingsrätten för sexuella tjänster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in