2023-11-20, 12:09
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concha
Någon som heter samma som den äldsta dottern på Facebook har i veckan lagt upp bilder med texter om bland annat hur mycket hon älskar sin mamma. Vet inte om det är hon på riktigt men det verkar så...

Det är hon. Men tittar du bredvid namnet ser du att bilderna är 2 år gamla. Den senaste är dock 25 veckor gammal bara så den borde lagts upp när föräldrarna satt häktade. Men de har inte lagts upp nu i veckan.

Skärmdump på just de bilderna tösen lagt upp:
https://www.bildtagg.se/bild/jxcf2mi686eot72ho1i32l4
Citera
2023-11-20, 12:09
Medlem
McGorbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Har du inte läst nånting?! Z ÄR inte alls efterbliven, även det är ett påhitt från hennes onda ”föräldrar”.

Har du läst FUP med Js syskon och Js fd styvpappa?
Citera
2023-11-20, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McGorba
"Föräldrarna har även hävdat att flickan har en hjärnskada som gett henne en intellektuell funktionsnedsättning och ett självskadebeteende, något som inte någon annan har kunnat se tecken på."

Nog för att jag hade grus i ögonen när jag läste FUP. Men bekräftar inte samtliga i hennes närhet vad föräldrarna säger?

Utifrån det jag läst i FUP tror jag bokstavligen inte Z "know her ass from a hole in the ground". Tror lätt hon kan ha ätit eller druckit vad som helst. Dock är det ju en riktig jävla red flag med att J's pappa straffade hennes syster med just ättika. Vad fan är oddsen..

Jag är orolig att Zs ord kommer väga för lite. Utifrån FUP är hon ju lätt efterbliven och jag ifrågasätter henne förmåga att kunna återberätta något. En normalt begåvad vuxen individ kan ju drabbas av false memory. Det man kan gå på är ju konkreta fysiska skador - men då kommer de ju slå emot med självskadebeteende-kortet.
Få av de som bekräftar har träffat flickan mer än någon enstaka gång förutom förskolepersonal när hon var 2-3 år och de såg inget avvikande förutom att de trodde att föräldrarna färgat håret , klippt det och klippt ögonfransar och att hon åt mycket .
Z slutade gå på förskola när lillasyster var i ålder då hon skulle börjat på förskola , enligt föräldrarna dels för att hon kände sig övergiven om hon måste vara på fsk medan systern var hemma och dels för att mamman skadat ryggen och inte kunde lämna .
Hade mormor inte blivit sjuk kanske detta aldrig hänt om hon fortfarande bott där på deltid
Citera
2023-11-20, 12:11
Medlem
löls avatar
Har inte socialtjänsten möte en gång i veckan Och går genom ärenden eller är de knutna till en person som kan i värsta fall försöka sopa undan saker pga okunskap?
Citera
2023-11-20, 12:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckadmutation
Nu känner jag mig otroligt fördomsfull, tycker pappan har ett ytterst svenskt utseende. Kvinnan däremot skulle jag kunna ta för ha utländskt påbrå.

Hahahaha.

Du har nog inte läst vad jag svarade på.

Mammans påbrå. Mamma Jasmine har en svensk mamma och en syrianska pappa.
Citera
2023-11-20, 12:13
Avslutad
Citat:
Har du läst FUP med Js syskon och Js fd styvpappa?

Lever styvpappan fortfarande?
Citera
2023-11-20, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Det är hon. Men tittar du bredvid namnet ser du att bilderna är 2 år gamla. Den senaste är dock 25 veckor gammal bara så den borde lagts upp när föräldrarna satt häktade. Men de har inte lagts upp nu i veckan.

Skärmdump på just de bilderna tösen lagt upp:
https://www.bildtagg.se/bild/jxcf2mi686eot72ho1i32l4

Hon är nog livrädd för sin mamma å helgarderar sig om häxan skulle släppas ut. Stackars barn
Citera
2023-11-20, 12:16
Medlem
McGorbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Yes!

Vad sa syskonen och @nders om deras iakttagelser av Z?
Citera
2023-11-20, 12:20
Medlem
McGorbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Få av de som bekräftar har träffat flickan mer än någon enstaka gång

Det flesta skulle nog skriva under på att det räcker med 5 minuter med ett barn för att se avvikande beteende som beskrivs i FUP. Sättet det ena syskonet till J beskriver Z, är något man snappar upp direkt.
Citera
2023-11-20, 12:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Snälla människa, är du religiös och tror på den sagan? Vet du hur många hedersrelaterade fall som finns på grund av människor som tror som du. Vi andra har gått vidare och förstår att det inte finns någon täckande hinna som man kan avgöra om någon haft samlag eller inte

Sluta. Rättsläkare kollar mödomshinnor hela tiden. Detta är inte en saga, utan det är tvärtom denna tossiga idé att det inte skulle gå att se vem som haft samlag (eller blivit utsatta för något som har samma effekt), som är en modern myt. Den är påhittad av politiskt korrekta skäl, för att hjälpa just främst invandrarflickor från dessa kulturer som haft sex före bröllopsnatten. Men jag anser att det är att gå för långt och åt fel håll. Man kan inte ljuga om anatomiska strukturer, och påstå att de inte finns, för att skydda en grupp. Utan hederskulturen måste bekämpas med andra medel.

Jag vet t.ex. gästforskare/-föreläsare som har undrat vad vi egentligen håller på med här i Sverige, när de har fått inskärpt i sig från den svenska medicinska fakulteten att de inte får säga att mödomshinnan finns, alla diabilder som visar ett kvinnligt underliv med mödomshinna måste plockas bort o.s.v.. De tycker att vi är galna!
Citera
2023-11-20, 12:21
Medlem
Citat:
Vad sa syskonen och @nders om deras iakttagelser av Z?

Dels sa alla att Anders var ett svin, (vilket iaf sänker MITT förtroende för honom) Jossan har bestämt uttryckt att det inte vart nåt fel på henne.

Att hon beter sig märkligt ibland beror på hur hon blivit behandlad. Även personal på förskola vittnar om att hon är åldersadekvat.
Citera
2023-11-20, 12:24
Medlem
[quote=McGorba|86458514]Vad sa syskonen och @nders om deras iakttagelser av Z?[/QUOTE
Ett av syskonen sa att hon vid några år åt bajs , hon sa också att bara de som inte får mat gör så , styvpappa sa att det kunde vara svårt att hålla djupa konversationer med Z , nu var hon ju bara max 4 år och högst troligt hade det illa och inte fick någon bra uppmärksamhet någon gång hemma med föräldrarna och då ville hon nog bara vara liten hos mormor och ta igen mänsklig värme och ordentligt med mat

Att styvmorfar reflekterar att ett barn på 3-4 år inte kan ha djupa konversationer tyder ju på att han inte ser henne som någon som har någon hjärnskada snarare tvärtom med tanke på att vissa barn vid 3-4 år knappt pratar medan andra har lär sig läsa
Senast redigerad av adina 2023-11-20 kl. 12:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in