2023-11-20, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Just det eventuella bettet gick inte att bevisa tror jag, det hade bleknat och fanns inte märken från tex hörntänder om jag minns rätt men dessa rubriceringar hade jag velat se:

Grov våldtäkt mot barn
Försök till mord
Synnerligen grov misshandel.

Att inte ens försöka är fruktansvärt slappt och fegt, hon hade kunnat gardera sig med alternativ.

Håller verkligen med dig. Så jävla slappa rubriceringar med tanke på att flickan knappt överlevde, tycker myndigheter ännu en gång sviker henne 😡😡😡
Citera
2023-11-20, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Concha
Nej kanske inte. Tänker bara på hur man själv var som 12-åring och tycker det är svårt att i så fall förstå hur den äldsta dottern inte har varit medveten om hur Z blivit behandlad. Men hon har väl blivit hjärntvättat till att tro att Z har någon slags funktionsnedsättning och behöver vara ensam på sitt rum.
Hon var inte 12 år när detta började , Z har dessutom sedan hon var 5-6 månader varit veckor/ månader boende hos mormor och A så de 5 övriga barnen kan ha det som att hon inte tillhörde familjen på riktigt
Citera
2023-11-20, 10:40
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Citat:
Citat:
Minst fyra gånger larmades socialtjänsten i Eslöv – innan flickan höll på att dö av ättika

Förskolan försökte slå larm redan 2018. Men oron togs inte på allvar. Tre månader innan allt avslöjades slog sjukvården larm till socialtjänsten i Eslöv – flera gånger. Bara fem dagar innan flickan förgiftades av ättika gjordes ännu en orosanmälan.

Men ingen ryckte ut för att se hur hon hade det.

Betalartikel: https://www.sydsvenskan.se/2023-11-16/minst-fyra-ganger-larmades-socialtjansten-i-eslov-innan-flickan-holl-pa-att-do-av-attika

Jag hittar inget i FUPen om de tidigare orosanmälningarna. Är det någon som har hittat dem och kan peka på i vilken bilaga de finns?
Citera
2023-11-20, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Det är skevt och förnedrande på alla sätt och vis. Framstår som ren lathet
från Jigins sida. Här kunde hon gjort ett bättre jobb för det är bara toppen på isberget när Z börjar öppna upp om den sadistiska våldtäkten.

När Z ändå är utsatt och ska gå igenom en hel rättegång för upprättelse kan Jigin lika gärna kalla ”en spann” för just vad det är, en spann och våldtäkt.

Stopp min kropp, Jigin!

#stoppminkropp #jigin

Visserligen kommer inte Z att närvara vid rättegången men allt annat hon har fått utstå och så landar det i detta??
Kanske mannen i ”snippamålet” heller inte hade något sexuellt syfte? Hur fan tänker man?
Citera
2023-11-20, 10:44
Medlem
vanligajags avatar
Alldeles, alldeles fruktansvärd vanvård av barn - av missbrukande föräldrar igen. "Lilla Hjärtat"-vibbar till 300%. Sjuk, missbrukande, manipulativ mamma - precis som mamman RG i Norrköpings-fallet. Föräldrar som inte orkar vara vuxna, än mindre föräldrar, och skyller på att livet kom emellan med sorger och bedrövelser ger jag inte en krona för. Offerkoftorna de ursäktar sig med borde vara av tagel.
Alla runt omkring som låter sig luras av dessa manipulativa individer borde kursas i "bedrägliga beteenden" & "varningssignaler".
I det här fallet finns så oerhört många frågor, några som aldrig blev ställda i FUP. Kanske inte behövs, men funderar varför ingen tryckte på om hur man kan låta sitt barn ligga på en nerskitad madrass/säng i ett mörkt, förspikat rum utan sängkläder, kläder, tillsyn, vård och omsorg ?
Att så ringakta sitt egna barn att man behandlar det på det här viset är ofattbart. Fysisk och psykisk misshandel. Och alltid, alltid skyller de ifrån sig, förnekar och förringar sina gärningar. Avskum !
Citera
2023-11-20, 10:47
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danieni
Tror inte det finns en chans att dricka sådär mycket stark ättika självmant. Dessutom har hon inte skador i munnen utan först nere i matstrupen. Jag brukar skrubba kalk från mina duschdörrar med en ättikablanding (50/12% ättika + 50/diskmedel) och varje gång får jag avbryta flera gånger då jag får extrema hostattacker, andningsbesvär samt att ögonen bara rinner. Detta är då av bara LUKTEN från hälften så stark ättika som hon ska ha druckit. Så nej tror knappast hon druckit det själv samtidigt som hon varit fastbunden i ett babyskydd med bundna fötter och händer.

Inte en chans att hon druckit ättikan själv. Finns övertygande fakta som talar mot detta.
Z kunde inte ens känna igen ättika i ett blindtest.
Citera
2023-11-20, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Det är skevt och förnedrande på alla sätt och vis. Framstår som ren lathet
från Jigins sida. Här kunde hon gjort ett bättre jobb för det är bara toppen på isberget när Z börjar öppna upp om den sadistiska våldtäkten.

När Z ändå är utsatt och ska gå igenom en hel rättegång för upprättelse kan Jigin lika gärna kalla ”en spann” för just vad det är, en spann och våldtäkt.

Det finns mycket viktigt signalvärde i omrubricering av brottet.

Stopp min kropp, Jigin!

#stoppminkropp #jigin
Vi borde skapa en hashtag eller något att sprida i detta syfte. Våldtäkt ska alltid rubriceras som våldtäkt när det finns bevis och när det gäller ett barn.
Citera
2023-11-20, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danieni
Tror inte det finns en chans att dricka sådär mycket stark ättika självmant. Dessutom har hon inte skador i munnen utan först nere i matstrupen. Jag brukar skrubba kalk från mina duschdörrar med en ättikablanding (50/12% ättika + 50/diskmedel) och varje gång får jag avbryta flera gånger då jag får extrema hostattacker, andningsbesvär samt att ögonen bara rinner. Detta är då av bara LUKTEN från hälften så stark ättika som hon ska ha druckit. Så nej tror knappast hon druckit det själv samtidigt som hon varit fastbunden i ett babyskydd med bundna fötter och händer.

Nån läkare i FUP uttalar sig väl om att det inte vore möjligt att någon bara skulle svälja ättika utan att det skulle bli kvar i munnen ( pga att det är så vidrigt och äckligt) och avsaknad av skador just i munnen gör att det inte är troligt att Zoey skulle ha druckit på eget bevåg.
Citera
2023-11-20, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milmir
Nån läkare i FUP uttalar sig väl om att det inte vore möjligt att någon bara skulle svälja ättika utan att det skulle bli kvar i munnen ( pga att det är så vidrigt och äckligt) och avsaknad av skador just i munnen gör att det inte är troligt att Zoey skulle ha druckit på eget bevåg.

Jag ser det som helt uteslutet.

Dels satt hon fastspänd och kunde inte nå och dels som du skriver, omöjligt att svälja frivilligt, bristen på frätskador i munnen och mosterns vittnesmål om deras barndom att hon råkade ut för samma sak. J har sett och lärt.
Citera
2023-11-20, 11:10
Medlem
Det är märkligt att ingen reagerat. På BVCs hemsida står det så här:
"Barnavårdscentralen följer ditt barns utveckling från födelse till skolstart och ger er stöd och vägledning i föräldraskapet. Regelbundna hälsoundersökningar och utvecklingsbedömningar utifrån barnets behov ger både er och barnet trygghet."

Man mäter och väger barnet för att se att det utvecklas normalt fysiskt, och att motorik och sociala funktioner är normala för åldern. Det måste ju ha ringt mer än en varningsklocka i det här fallet.
Citera
2023-11-20, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Jag ser det som helt uteslutet.

Dels satt hon fastspänd och kunde inte nå och dels som du skriver, omöjligt att svälja frivilligt, bristen på frätskador i munnen och mosterns vittnesmål om deras barndom att hon råkade ut för samma sak. J har sett och lärt.

Håller med till 100%. Men Zoey är livrädd för att tala om vad som egentligen hände då hon fick i sig ättikan. I FUP säger hon vid något tillfälle att föräldrarna är vakna den natten och att hon hör dem prata vuxenprat ( engelska ). Min känsla är att de i samförstånd bestämde sig för att göra detta. Ett foto i FUP visar en tratt med slang och det är väl troligtvstt det är den de har använt.
Citera
2023-11-20, 11:20
Medlem
Någon som är på rättegången idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här