2023-11-19, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Tror man att rättegången kommer ha öppna dörrar?
Jag bor i Lund och råkar vara ledig imorgon.
Borde kanske ta sig dit.
Enligt uppgifter i tråden är det öppna dörrar imorgon. Så vore superbra om du kunde ta dig dit. Rapportera gärna till oss då.
Citera
2023-11-19, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Motivet för våldtäkten har återigen inte betydelse för om det kan räknas som våldtäkt eller inte. Har du invändningar mot det vänligen hänvisa till en paragraf i lagen. Jag tycker det verkar på Z som att detta påverkat henne starkare än andra misshandeln (hon har svårare att prata om det t ex) därför att DET ÄR VÅLDTÄKT, och jag är rädd att hon inte får rätt hjälp för våldtäkterna hon utsatts för. Sådant behöver bearbetas. Vill inte höra ett ord till från dig om detta om du inte ens kan hänvisa till lagen. Du har väldigt ovanliga, konstiga åsikter men låt inte det gå ut över ett utsatt barn tack.
Hon sa att det var mamma som gjorde detta trots att hon som säkert som alla barn fått lära sig att vissa delar på kroppen är mer privata än andra delar , mamman sa att hon inte brydde sig när Z sa ifrån med " stopp min kropp" . Det aktiva att göra illa medvetet genom en tydlig handling är nog ett av skälen att hon vägrar prata , övriga saker som hänt med benbrott kan barn bortförklara för sig själva som att det råkade tas för hårt , råkade knuffa , råkade klämma en fot och att det nog inte var meningen
Citera
2023-11-19, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Enligt uppgifter i tråden är det öppna dörrar imorgon. Så vore superbra om du kunde ta dig dit. Rapportera gärna till oss då.

Men alltså, INGEN vet idag om det kommer vara öppna dörrar. Det är ordförande som bestämmer det.
De berörda kan även yrka på stängda dörrar, sen är det upp till ordförande som sagt.

Imorgon håller åklagaren sakframställan, är det inte stängda dörrar så kommer säkerligen delar av sakframställan hållas bakom stängda dörrar, bilder på underliv m.m.

Ang. vilka dagar förhandlingen kommer vara och hur den är upplagd så är det bara att kontakta tingsrätten och be om huvudförhandlingsplanen.
Citera
2023-11-19, 21:22
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon sa att det var mamma som gjorde detta trots att hon som säkert som alla barn fått lära sig att vissa delar på kroppen är mer privata än andra delar , mamman sa att hon inte brydde sig när Z sa ifrån med " stopp min kropp" . Det aktiva att göra illa medvetet genom en tydlig handling är nog ett av skälen att hon vägrar prata , övriga saker som hänt med benbrott kan barn bortförklara för sig själva som att det råkade tas för hårt , råkade knuffa , råkade klämma en fot och att det nog inte var meningen
Men nu har ju flicka berättat att hon blivit biten över hela kroppen och att det var mamman som gjorde detta och även att mamman brytit hennes arm. Så hon verkar definitivt inte skydda föräldrarna längre. Och ättikan tror jag de gav henne som medvetslös, alternativt att hon förträngt, inte minns.
Citera
2023-11-19, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Tack att ni skriver detta. Stör mig så jävligt på den myten.

Ja jag också!
Citera
2023-11-19, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Men nu har ju flicka berättat att hon blivit biten över hela kroppen och att det var mamman som gjorde detta och även att mamman brytit hennes arm. Så hon verkar definitivt inte skydda föräldrarna längre. Och ättikan tror jag de gav henne som medvetslös, alternativt att hon förträngt, inte minns.
Ja men just det mamman gjorde med fingrar och stearin och säkert något mer vill hon inte prata om kanske för att hon då tydligt sa ifrån och mamman inte brydde sig och det blir för jobbigt .
Ja inte har hon druckit någon ättika på egen hand men hur det gått till kan man hoppas att hon förträngt
Citera
2023-11-19, 21:27
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Funkar inte längre.
Har kunnat läsa tom Jasm*ines förhör, men nu funkar den inte längre, kan någon dela igen 🙏

FUP igen:
https://gofile.io/d/gWWY7x
Citera
2023-11-19, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...fast då är du ju påverkad av svenska vänsterliberala genusfeminister! De VILL inte att det ska synas vilka tjejer som har haft sex, av politiskt korrekta skäl. Men det syns! I andra länder undrar de vad vi håller på med här egentligen, när svenskar skriver i kommentarfält till frågespalter t.ex. att "ni får inte tala om mödomshinnan på det där sättet - den finns inte!" Klart att den finns, den är en anatomisk struktur som alla andra, och det är även utrett hur den bildas under emryonalstadiet.

...men jag tycker inte att vi ska tjafsa mer om det här ämnet i den här tråden.

Jobbar som barnmorska, den finns inte!
Slidkransen är slemhinneveck runt slidmynningens kanter, alltså en slemhinna! Finns ingen "hinna" som spricker vid samlag, det är en gammal myt
Citera
2023-11-19, 21:30
Medlem
Något som slår mig när jag kollar på bilderna är den utseendemässiga ojämlikheten mellan mor och far. Pappan ser helt vidrig ut, typiskt inavlat wt-efterblivet utseende som man ofta ser i byhålor. Av allt att döma är ju hon verkligen av exakt samma slag, så kaka söker ju maka där. Men faktum är att hon ser riktigt bra ut, snygg till och med! Tror hon varit en cool snygg tjej jämt, i skol- och ungdomsåren. Som cool o snygg tjej i de undre skikten i byhålor passar det även bra in att hon knarkat, adderar nästan bara extra coolhet eller följer iaf ofta i dess spår.

Han som ser ut som det lågbegåvade troll han är lär ju uppleva att han skjutit sig en riktig guldfågel. Hon har nog haft honom som lindad runt sitt äckliga lilla finger. Om han hade ett inneboende elakt as i sig var det nog lätt att plocka fram den sidan när hon bestämde sig för att först mobba ut och senare förnedra och tortera stackars Z. Hade inte hon hatat Z gissar jag att han bara fortsatt att vara en helt vanligt jävla sopig och olämplig wt-förälder. Tror inte det utvecklats till att blunda för och även delta i tortyr av sitt eget barn. Han lär nog inte varit främmande för lättare barnmisshandel om barnen varit jobbiga men inte något av den här kalibern.

Mamman har stått för den mest fruktansvärda tortyren men skulden är lika mycket pappans som gjort det möjligt och även hjälpt till!!
Citera
2023-11-19, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruEckel
Men alltså, INGEN vet idag om det kommer vara öppna dörrar. Det är ordförande som bestämmer det.
De berörda kan även yrka på stängda dörrar, sen är det upp till ordförande som sagt.

Imorgon håller åklagaren sakframställan, är det inte stängda dörrar så kommer säkerligen delar av sakframställan hållas bakom stängda dörrar, bilder på underliv m.m.

Ang. vilka dagar förhandlingen kommer vara och hur den är upplagd så är det bara att kontakta tingsrätten och be om huvudförhandlingsplanen.
Sa bara vad någon i tråden sa. Men skulle inte förvåna mig om det är öppna dörrar med tanke på hur lite som maskats i FUP:en. Men bor man i Lund och inte har andra planer tycker jag man ska dit. Viktigt att just detta fall bevakas.
Citera
2023-11-19, 22:20
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ja men just det mamman gjorde med fingrar och stearin och säkert något mer vill hon inte prata om kanske för att hon då tydligt sa ifrån och mamman inte brydde sig och det blir för jobbigt .
Ja inte har hon druckit någon ättika på egen hand men hur det gått till kan man hoppas att hon förträngt
Att hon penetrerats i underlivet, är nog för jobbigt för henne att prata om, lättare att förtränga. Ättika likaså eller så var hon medvetslös, eller halvt medvetslös och sen har hon/de gång på gång, sagt att hon själv drack, och till slut tror hon på detta själv?
Citera
2023-11-19, 22:24
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feminazii
Jag har ingen teori och jag ifrågasätter själv att hon ska ha druckit det själv. Jag skrev OM hon nu har druckit av egen fri vilja. Min poäng är att oavsett om nu inte föräldrarna är skyldiga till att ha tvingat i henne ättika så är det ändå av helt fruktansvärda grunder som hon nu skulle druckit det.. OM hon nu gjort det.

Inte en chans att Z druckit 24% ättiksyra själv. Efter att ha läst hela FUPen menar jag att det finns överväldigande bevis mot föräldrarnas påstående om vad som hänt:
  • Z hade inga frätskador i mun och svalg, eller övre delen av matstrupen. Däremot fysisk skada i svalget som av ett hårt föremål.
  • Alla läkare säger att det går inte att tvinga i sig flera klunkar ättika själv. Man spottar eller kräker.
  • Z kunde inte ta sig ut ur tvättstugan själv, och kan således inte ha vandrat omkring i lägenheten och gnytt i föräldrarnas sovrum
  • Z var enligt egen uppgift fastspänd i bilbarnstol på golvet, vilket styrks av att hon hade skador av detta. Glaset med ättika stod utom räckhåll, vilket polisen testat med ett försök. Z var dessutom starkt påverkad av hypotermi på grund av att hon tvingades vistas i ett 15-gradigt rum utan kläder på kroppen.
  • I magsäcken fanns större rester av pizzapålägg men ingen grädde, vilket föräldrarna påstår att de skulle ha gett henne att dricka på inrådan av giftinformationscentralen. Det finns heller inga spår av samtal till giftinformationscentralen under natten.
  • Alla syskonen berättar en samstämmig och uppenbart tillrättalagd historia om att Z skulle ha druckit ättika ur ett glas, förutom en som säger att hon skulle ha druckit ur flaskan. Z kan eller vill inte berätta någon detaljerad historia om hur det gått till. Kanske för att hon inte vet själv.
  • Z kunde inte identifiera ättika vid ett blindprov.
  • Flaskan med ättiksyra hittades undanställd i en burk i skafferiet, tillsammans med en spruta med mammans fingeravtryck på. Föräldrarna har gett en märklig förklaring om att de skulle ha torkat ren den med en grytlapp.

Det är uppenbart att föräldrarna ljuger.
Här är en mer trolig teori:
Z har inte kunnat sova p.g.a. nedkylning och svår törst. Hon har bankat och skrikit efter vatten.
Föräldrarna har blivit arga och bestämt sig för att straffa henne genom att tvinga i henne vätska med en spruta. Eller lurar henne att hon skulle få medicin.
Föräldrarna har sugit upp ättikan ur glaset och sprutat ner den i halsen på Z.
(Det framgår att JIs pappa gjorde något liknande som bestraffning så hon var välbekant med metoden att tvinga i barn ättika.)
Z fick svåra magsmärtor och blev snabbt sämre i kombination med hypotermin.
Föräldrarna väntade minst en timme med att söka vård, och ringde inte 112 för att begära ambulans.

Jag förstår inte varför åklagaren släppte misstanken om mordförsök. Föräldrarnas agerande borde nå upp till ett likgiltighetsuppsåt. Jag tycker att tingsrätten borde fått pröva den frågan.
Nu blir maxstraffet inte längre än att föräldrarna kan vara fria när Z är i tonåren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in