2023-11-20, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Jag tror att fynden som hittats lika gärna kan vara planterade på platsen för att vilseleda, dvs att H kom hem och att något gått galet hemma. Att syster U vet något mer än vad hon sagt känns som ytterst sannolikt ju mer man sätter in sej i detta fallet.
Jag tänker samma, U.A verkar mörka något. Hon är inte inblandad men hon mörkar något som hon skäms över!
Resultatet är att Helenas baneman/män går fria.
Lag ugglan orsakar samma grej, omedvetet, att sprida desinformation gynnar inte ett uppklarande, vare sig det är medvetet eller omedvetet🤔
Citera
2023-11-20, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Nej, sen skulle det med säkerhet varit någon som sett något och därefter pusselbitar ramlat på sin plats, inte som nu att ingenting är annat än mer eller mindre fabler. Jag tror att något kan ha hänt efter att hon kom hem den kvällen och att det därav kommer att bli förbli olöst, en tystnadspakt har slutits.

Åh, en till som tror som jag att Helena verkligen kom hem före sitt försvinnande! Intressant.
Mitt resonemang bygger på att alla andra teorier har nått en återvändsgränd, men just den här teorin har ingen velat föra vidare.
Men till och med polisen sa upprepade gånger de första åren att både skorna och ringarna KAN ha varit planterade, och det får mig att tro att också dom har den möjligheten öppen utan att komma någon vart.
Och Sculley, du har helt rätt i att det lite konstigt med alla olika versioner från hemmet som har förekommit under åren. Hur var det egentligen och vilka fanns i anslutning till Hällristningsvägen. Det kan ju ha varit ännu fler än dem som det spekulerats kring här i tråden. Det kan ju ha varit en liten samling, KANSKE en liten fest. Vem vet?
Vi vet ingenting från strax efter två och tills polisen kontaktades. Och det är först på senare tid som det förekommit uppgifter om att polisen kontaktats redan mitt på dagen, de första åren var det efter att föräldrarna kommit hem som polisen skulle ha kontaktats.
Citera
2023-11-20, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Du tror hon kommit hem och sedan gått ut för att träffa någon/några i dungen? Den ena systern som ju tydligen var hemma då, skulle hon inte märkt det?
Enligt UA så hade hon ju hunnit somna efter samtalet 01.30 som hon sa att hon hade med systern via telefon.
Citera
2023-11-20, 19:02
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Enligt UA så hade hon ju hunnit somna efter samtalet 01.30 som hon sa att hon hade med systern via telefon.

Det måste varit en stor besvikelse för pojkvännen som kommit ända från Stockholm för att vara med UA denna helg.
Senast redigerad av Sculley 2023-11-20 kl. 19:04.
Citera
2023-11-22, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Det måste varit en stor besvikelse för pojkvännen som kommit ända från Stockholm för att vara med UA denna helg.
Finns det någon säker källa på att TP var i huset?
Citera
2023-11-22, 19:39
Medlem
Sculleys avatar
Citat:

I tråden finns väl ingen säker källa på att TP var i huset. Men det finns en säker källa på att UA åkte till Töreboda på söndagen och av en ren tillfällighet hade PW vänner över från Stockholm som skulle med tåget tillbaka senare samma dag. Kanske även någon som UA delade taxi med tillbaka in till Mariestad efter inflyttningsfesten skulle med tåget?
Citera
2023-11-22, 20:16
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:

Detta spår med att något skulle kunnat hänt efter att HA kommit hem är värre än Digerdöden för vissa skribenter i tråden, så var på din vakt 😄.
Citera
2023-11-23, 03:33
Medlem
Jag tycker att U.A kanske borde berätta…Polisen borde väl ha hört U.A ingående liksom🤔
Eller så är det Kling o Klang som gäller…kan vara så…taskigt grundläggande utredningsarbete med oskickliga poliser samt förhörsledare…landsortspolisen😬
Citera
2023-11-23, 06:59
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Jag tycker att U.A kanske borde berätta…Polisen borde väl ha hört U.A ingående liksom🤔
Eller så är det Kling o Klang som gäller…kan vara så…taskigt grundläggande utredningsarbete med oskickliga poliser samt förhörsledare…landsortspolisen😬
Föräldrarna lär ju vara religösa. Då skulle det räcka med att någon av polischeferna var med i samma församling för att familjen skulle kunnat ha särbehandlats.

Mycket talar för att det är något väldigt centralt i fallet, till exempel vilka som besökte familjen Anderssons hus, när dom anlände och gav sig iväg, som inte är känt. Samtidigt kan man inte bortse från att uppmärksammade killarna i bilen på Hällristningsvägen ingen direkt aktivitet just vid huset. Om man nu skall lita på dessa grabbar.
Citera
2023-11-23, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Föräldrarna lär ju vara religösa. Då skulle det räcka med att någon av polischeferna var med i samma församling för att familjen skulle kunnat ha särbehandlats.

Mycket talar för att det är något väldigt centralt i fallet, till exempel vilka som besökte familjen Anderssons hus, när dom anlände och gav sig iväg, som inte är känt. Samtidigt kan man inte bortse från att uppmärksammade killarna i bilen på Hällristningsvägen ingen direkt aktivitet just vid huset. Om man nu skall lita på dessa grabbar.

Unga män skulle jag kalla dem. Inte så långt i ålder från Helena. En av killarna var väl son till en polis?

Om Helena kom hem kan hon ha tagit den del av stigen som mynnade precis i höjd med Villans trädgård och gått in via altandörren.
Citera
2023-11-25, 03:09
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Unga män skulle jag kalla dem. Inte så långt i ålder från Helena. En av killarna var väl son till en polis?

Om Helena kom hem kan hon ha tagit den del av stigen som mynnade precis i höjd med Villans trädgård och gått in via altandörren.

Skulle inte du och ditt gäng reda ut det här med TP och Ulrikas "väninna på besök"? Hur går det? Var TP där? Var "väninnan" där? Vilka insatser har ni vidtagit? Vad har ni kommit fram till?

Du är verkligen inte den skarpaste kniven i lådan! Varför skulle Helena ha gått in via altandörren? Skulle den ha stått öppen och/eller olåst mitt i natten? Knappast! Altandörrar på den tiden kunde bara öppnas inifrån genom att man först tryckte upp en liten spärr med den ena handen samtidigt som man vred handtaget med den andra handen. Det gick helt enkelt att komma in utifrån. Dessutom hade Ulrika sagt att hon hade lagt plånboken med pengar till en taxi innanför dörren. Så varför i helvete skulle Helena ha försökt att bryta sig in via altandörren?

Sedan är det så här (och det gäller alla er andra också): I fortsättningen kallar vi varandra för det användarnamn som vi har valt. Vi håller oss för goda för att använda invektiv. Men eftersom du kallar mig för "fjäderfät" med mera, kommer jag att knyta an på ditt "short" och kalla dig för "Kortkuken" i fortsättningen - tills du tilltalar mig med Ugglan. Ok? Samma sak gäller alla er andra. Lämpliga "tilltalsnamn" kommer att komma om ingen förändring sker.
Citera
2023-11-25, 04:13
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Skulle inte du och ditt gäng reda ut det här med TP och Ulrikas "väninna på besök"? Hur går det? Var TP där? Var "väninnan" där? Vilka insatser har ni vidtagit? Vad har ni kommit fram till?

Du är verkligen inte den skarpaste kniven i lådan! Varför skulle Helena ha gått in via altandörren? Skulle den ha stått öppen och/eller olåst mitt i natten? Knappast! Altandörrar på den tiden kunde bara öppnas inifrån genom att man först tryckte upp en liten spärr med den ena handen samtidigt som man vred handtaget med den andra handen. Det gick helt enkelt att komma in utifrån. Dessutom hade Ulrika sagt att hon hade lagt plånboken med pengar till en taxi innanför dörren. Så varför i helvete skulle Helena ha försökt att bryta sig in via altandörren?

Sedan är det så här (och det gäller alla er andra också): I fortsättningen kallar vi varandra för det användarnamn som vi har valt. Vi håller oss för goda för att använda invektiv. Men eftersom du kallar mig för "fjäderfät" med mera, kommer jag att knyta an på ditt "short" och kalla dig för "Kortkuken" i fortsättningen - tills du tilltalar mig med Ugglan. Ok? Samma sak gäller alla er andra. Lämpliga "tilltalsnamn" kommer att komma om ingen förändring sker.

Rättelse: Det gick helt enkelt INTE att komma in utifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in