2023-11-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Det är förstås svårt att hjälpa på avstånd genom att bara bevittna misären.

Det blir nog mestadels negativa minnen från dom stackars maskrosbarnen, minnen av tallrik efter tallrik med makaroner, brutna löften, ett rum så litet det känns som en flyktingförläggning och det hjärtskärande ljudet av en gråtskrikande skinnhög från sovrummet, en person som ska vara familjens trygghet är istället grogrunden för barnens ångest..

Har du hört uttrycket om att hårda tider skapar tuffa män? Det gäller uppenbarligen inte Carl-Fredrik..

Verkligen träffsäkert skrivet, med hjärtat ❤️🫶👍
Många många har påtalat missär i familjen rask till just socialtjänsten i Trosa..Genom
orosanmälningar om säkra fina fakta som skithålet i familjen påvisar gång på gång...
För att rädda barnen så att socialtjänsten går in & omhändertar barnen, så krävs en ny teknik som tillämpades för ett par veckor sedan...

Skulle vara en fin julklapp för barnen samt alla vi miljoner människor här på flashback som läser tråden.. Att barnen blir hämtade & placeras i kärleksfull fosterfamilj, typ någon vecka innan jul❤️❤️...
En fin julklapp för oss alla, skulle vara när skithålet filmar när polisen & socialtjänsten kommer & omhändertar barnen😘 🥰😍❤️.
När Tessan & skithålet till pappa springer runt som yra höns & barnen gråter av glädje🥰

Ett nytt kärleksfullt hem där maten inte bara består av makaroner & makaroner..
Ingen möggel i bostaden....
Barnen behöver inte uppleva psykisk misshandel från deras skithål till pappa...

Rask & Tessan får den vård på institution dom behöver, pappsen blir nog kvar resten av livet inlåst.. Tessan kommer socialtränas med tiden så kommer hon slussas ut i samhället..❤️❤️🫶🫶

Vilken fin & underbar julsaga det skulle vara 🫶❤️
Citera
2023-11-19, 22:28
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Jag vet att det kan komma som en överraskning för människor med grunda sinnelag men meningen med livet är inte att kliva upp och gå hemifrån före 07.00 varje morgon för att tjäna ihop till ett överflöd av leksaker under julgranen, leksaker vars syfte är att köpa kärlek åt en frånvarande far som spenderar all tid iväg från fru och barn och egentligen inte känner sin egen familj. Det är ingen förebild att respektera. En främling. Jag är övertygad om att barnen Rask kommer att se tillbaka på sin barndom som trygg och stabil, där mamma och pappa alltid fanns där i hemmet och gav kärlek och omsorg. Det är en trygghet som är få barn förunnad.

Kanske du hade behövt känna samma trygghet i din barndom?
Som alla redan vet så mår barn till narcissister fantastiskt bra, nästan ingen utvecklar egna diagnoser och får problem med ångest bara vid uppsynen av föräldern.

Ditt återkommande rapande om hur fantastiskt ditt liv som arbetslös är kan du ta nån annanstans..

Grundtanken med ett jobb är inte att köpa kärlek till barnen utan att kunna tillhandahålla en trygghet där det alltid finns tak över huvudet, kläder på kroppen och mat i magen och det vet alla här i tråden inte varit möjligt för Rask dom senaste 10 åren utan farfar Alfs hjälp.
Citera
2023-11-19, 22:41
Medlem
Skulle så gärna vilja höra samtalet när dumpen ringer upp Rask.. Människor med pondus som kan läxa upp människor som rask!
Patrik & kvinnorna som är med i dumpen, är inga du skiter på näsan!
Citera
2023-11-19, 22:44
Citat:
Som alla redan vet så mår barn till narcissister fantastiskt bra, nästan ingen utvecklar egna diagnoser och får problem med ångest bara vid uppsynen av föräldern.

Ditt återkommande rapande om hur fantastiskt ditt liv som arbetslös är kan du ta nån annanstans..

Grundtanken med ett jobb är inte att köpa kärlek till barnen utan att kunna tillhandahålla en trygghet där det alltid finns tak över huvudet, kläder på kroppen och mat i magen och det vet alla här i tråden inte varit möjligt för Rask dom senaste 10 åren utan farfar Alfs hjälp.
Det finns ingenting som indikerar att Carl Fredrik Alexander Rask skulle vara narcissist. Det, liksom det mesta andra som hävdas i den här tråden, är så kallade trådsanningar som upprepas i ett evigt pågående cirkelrunk bland de tio personer som skrivit 1000-3000 inlägg var i tråden. Min gissning är att Carl Fredrik Alexander Rask inte lider av någon som helst diagnos alls. Han är som folk i allmänhet är. De flesta människor är uppmärksamhetssökande och vill stå i centrum. Det är nutidens stora problem, särskilt bland människor som knarkar sociala medier (vilket de flesta tyvärr gör idag). Men från det till att pekas ut som klinisk narcissist är steget väldigt långt.

Jag har för övrigt inte nämnt någonting om mig själv i mitt inlägg. Jag påpekade att inte alla människor bygger sin självbild på hur många timmar man kan dra plogen på åkern. Rask är helt klart en sådan människa, någon som inte behöver visa sig "duglig" för att sådana som du ska "respektera" honom. Barnen Rask har säkert haft en lugn och trygg barndom med närvarande och omsorgsfulla föräldrar. För vet du, det är bättre att äta en tallrik korv och makaroner lagad av en kärleksfull mors hand än att bli tillstucken en femhundring på frukostbordet av en frånvarande far och sedan tvingas äta i ensamhet.

Så är det.
Citera
2023-11-19, 22:52
Medlem
Citat:
Jag vet att det kan komma som en överraskning för människor med grunda sinnelag men meningen med livet är inte att kliva upp och gå hemifrån före 07.00 varje morgon för att tjäna ihop till ett överflöd av leksaker under julgranen, leksaker vars syfte är att köpa kärlek åt en frånvarande far som spenderar all tid iväg från fru och barn och egentligen inte känner sin egen familj. Det är ingen förebild att respektera. En främling. Jag är övertygad om att barnen Rask kommer att se tillbaka på sin barndom som trygg och stabil, där mamma och pappa alltid fanns där i hemmet och gav kärlek och omsorg. Det är en trygghet som är få barn förunnad.

Kanske du hade behövt känna samma trygghet i din barndom?

Det behöver ju inte vara allt eller inget. En vettig människa hade ansträngt sig lite i arbetslivet för att kunna ha råd med nån trevlig resa och att behålla en jättetrevlig sommarstuga som man fått ärva, så man har ett härligt ställe att åka till med familjen på somrarna.

Men så tänker inte riktigt Rasken, och kanske inte du heller?
Citera
2023-11-19, 22:56
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Det finns ingenting som indikerar att Carl Fredrik Alexander Rask skulle vara narcissist. Det, liksom det mesta andra som hävdas i den här tråden, är så kallade trådsanningar som upprepas i ett evigt pågående cirkelrunk bland de tio personer som skrivit 1000-3000 inlägg var i tråden. Min gissning är att Carl Fredrik Alexander Rask inte lider av någon som helst diagnos alls. Han är som folk i allmänhet är. De flesta människor är uppmärksamhetssökande och vill stå i centrum. Det är nutidens stora problem, särskilt bland människor som knarkar sociala medier (vilket de flesta tyvärr gör idag). Men från det till att pekas ut som klinisk narcissist är steget väldigt långt.

Jag har för övrigt inte nämnt någonting om mig själv i mitt inlägg. Jag påpekade att inte alla människor bygger sin självbild på hur många timmar man kan dra plogen på åkern. Rask är helt klart en sådan människa, någon som inte behöver visa sig "duglig" för att sådana som du ska "respektera" honom. Barnen Rask har säkert haft en lugn och trygg barndom med närvarande och omsorgsfulla föräldrar. För vet du, det är bättre att äta en tallrik korv och makaroner lagad av en kärleksfull mors hand än att bli tillstucken en femhundring på frukostbordet av en frånvarande far och sedan tvingas äta i ensamhet.

Så är det.
Ingenting? Verkligen ingenting?

Då är du sannerligen en ovanligt dålig människokännare, kanske tom en flygande apa? Svårt att tolka på något annat sätt efter år av simpande.

Fast Rasks behov av accepterande från andra människor är hans mesta kända personlighetsdrag, det är just det som också ligger honom i fatet som gör att han aldrig kommer kunna ha ett normalt liv med en fast inkomst.

Nej din arbetsskygga jävel, nu var du helt ute och cyklande eller så ville du som vanligt bara komma in och provocera lite.
Citera
2023-11-19, 23:17
Medlem
Monstret från Trosa!
Just dom tre orden är ju faktiskt ord som handlar om Carl Fredrik Alexander Rask.

Nu säger jag inte att Rask är pedofil, för det har vi inget underlag för...Men klart att tanken kan komma upp med tanke på hans personlighetsstörningar & konstiga böjelser...

Han skryter om homosexuella övergrepp med dildos i röven & grupprunk med sprut i ansiktet på polare & "knulla barn nallar" som han även la ner tid på att skriva en låt om...
Citera
2023-11-19, 23:28
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Det behöver ju inte vara allt eller inget. En vettig människa hade ansträngt sig lite i arbetslivet för att kunna ha råd med nån trevlig resa och att behålla en jättetrevlig sommarstuga som man fått ärva, så man har ett härligt ställe att åka till med familjen på somrarna.

Men så tänker inte riktigt Rasken, och kanske inte du heller?
Det verkar ju gå bra för Carl Fredrik Alexander Rask ändå. Fru, tre fina barn, hus och hem och "dirrektörsvagn" på uppfarten. Det är det minsann inte alla som har.

Citat:
Ingenting? Verkligen ingenting?

Då är du sannerligen en ovanligt dålig människokännare, kanske tom en flygande apa? Svårt att tolka på något annat sätt efter år av simpande.

Fast Rasks behov av accepterande från andra människor är hans mesta kända personlighetsdrag, det är just det som också ligger honom i fatet som gör att han aldrig kommer kunna ha ett normalt liv med en fast inkomst.

Nej din arbetsskygga jävel, nu var du helt ute och cyklande eller så ville du som vanligt bara komma in och provocera lite.
Som sagt, det finns ingenting som tyder på att Carl Fredrik Alexander Rask skulle lida av någon psykisk åkomma eller diagnos. Att han sedan inte känner för att kasta bort sitt liv på att söka materiell status över vad som behövs för en dräglig tillvaro är inget som ligger honom i fatet. Han har kläder på kroppen och det har hans familj också. Mat i kylen, el i uttagen och värme på elementen finns också. Sedan har han en ganska stor familj med hustru och tre barn som han umgås med dagligen och lever nära, så jag skulle säga att Carl Fredrik Alexander Rask är rikare än vad många av er i tråden är. Det är ganska tydligt att Carl Fredrik Alexander Rask lever ett bättre liv än flertalet av er och att det ligger till grund för er ovilja gentemot honom. Ni anser att han inte "förtjänat" kärlek, värme och omtanke. Lite som när magmysaren anser att andra människor inte "förtjänar" fru och barn eftersom han själv inte får boxa unga flickor i magen. Det är lite samma tänk från människor med lite samma bristfälliga logik.

Det gläder mig oerhört att Carl Fredrik Alexander Rask har det bra, eftersom hans välgång sticker så många i ögonen. Jag skulle skrattat gott ifall Carl Fredrik Alexander Rask vann tio miljoner på Måltipset. Det hade varit en fröjd att se honom living the good life med lakan av egyptisk bomull hemma i sovrummet samtidigt som de av er i tråden som inte redan är sjukpensionärer tvingas iväg till bussen i minusgraderna för att kasta bort ännu en dag där huvuddelen av ert produktionsvärde försvinner i skatt. Det hade varit roligt.
Citera
2023-11-20, 00:45
Medlem
Citat:
Det verkar ju gå bra för Carl Fredrik Alexander Rask ändå. Fru, tre fina barn, hus och hem och "dirrektörsvagn" på uppfarten. Det är det minsann inte alla som har.

Som sagt, det finns ingenting som tyder på att Carl Fredrik Alexander Rask skulle lida av någon psykisk åkomma eller diagnos. Att han sedan inte känner för att kasta bort sitt liv på att söka materiell status över vad som behövs för en dräglig tillvaro är inget som ligger honom i fatet. Han har kläder på kroppen och det har hans familj också. Mat i kylen, el i uttagen och värme på elementen finns också. Sedan har han en ganska stor familj med hustru och tre barn som han umgås med dagligen och lever nära, så jag skulle säga att Carl Fredrik Alexander Rask är rikare än vad många av er i tråden är. Det är ganska tydligt att Carl Fredrik Alexander Rask lever ett bättre liv än flertalet av er och att det ligger till grund för er ovilja gentemot honom. Ni anser att han inte "förtjänat" kärlek, värme och omtanke. Lite som när magmysaren anser att andra människor inte "förtjänar" fru och barn eftersom han själv inte får boxa unga flickor i magen. Det är lite samma tänk från människor med lite samma bristfälliga logik.

Det gläder mig oerhört att Carl Fredrik Alexander Rask har det bra, eftersom hans välgång sticker så många i ögonen. Jag skulle skrattat gott ifall Carl Fredrik Alexander Rask vann tio miljoner på Måltipset. Det hade varit en fröjd att se honom living the good life med lakan av egyptisk bomull hemma i sovrummet samtidigt som de av er i tråden som inte redan är sjukpensionärer tvingas iväg till bussen i minusgraderna för att kasta bort ännu en dag där huvuddelen av ert produktionsvärde försvinner i skatt. Det hade varit roligt.

Du verkar utgå ifrån att man inte kan ha en god relation med sin familj om man jobbar. Men det går faktiskt jättebra att jobba heltid och fortfarande ha riktigt fina relationer med vänner och familj, det kan jag själv intyga

Det brukar rekommenderas att tänka långsiktigt när det kommer till familjeekonomi. Det gör inte Raskis, han roffar åt sig och verkar göra sig osams med omgivningen längs vägen
Senast redigerad av Ralfhead 2023-11-20 kl. 00:50.
Citera
2023-11-20, 00:49
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Du verkar utgå ifrån att man inte kan ha en god relation med sin familj om man jobbar. Men det går faktiskt jättebra att jobba heltid och fortfarande ha riktigt fina relationer med vänner och familj, det kan jag själv intyga
Varför är det så viktigt för dig att jobba heltid? Och framförallt; varför är det så viktigt för dig att ANDRA ska jobba heltid? Gör det du om du vill men du har ingenting alls med att göra om Carl Fredrik Alexander Rask väljer annorlunda. Hans liv och relationer är hans business. Inte din.
Citera
2023-11-20, 01:04
Medlem
Citat:
Varför är det så viktigt för dig att jobba heltid? Och framförallt; varför är det så viktigt för dig att ANDRA ska jobba heltid? Gör det du om du vill men du har ingenting alls med att göra om Carl Fredrik Alexander Rask väljer annorlunda. Hans liv och relationer är hans business. Inte din.

Då han fläker ut sig som han gör på internet blir det andras business. Det tackar vi honom för

Det är inte viktigt att jobba heltid, var mer för att visa på att det går. Men du har helt klart en poäng där, man kan helt klart gå ner i arbetstid tycker jag, om man klarar det ekonomiskt. Jag är själv en förespråkare för 6 timmars arbetsdag.

Jag tror att det är viktigt att jobba/ha en sysselsättning för att må bra. Att göra något som gör att man känner att man bidrar med nått, jobbar tillsammans med någon, som man också får lön för och kan leva lite med. Det är tyvärr så kapitalismen fungerar. Spelar man sina kort rätt kan man få det rätt gott ändå, men inte om man tänker som Rask
Citera
2023-11-20, 01:10
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ärliga människor har inget behov av att tala om för någon om att dom är ärliga.

Rasken och hans analfetisch är inte normal.
Hans återkommande tema om pedofiler ger en olustig känsla av att han vill flytta fokus från sig själv och betona att han är en hederlig reko man.

När han hade fått fölha med dumpen, stod han och körde lajv medan han väntade på tågstationen, han var euroforisk, snackade om hans möten med pedofiler, som senare visade sig inte ha blivit någonting alls.

Rasken står och pratar om hur vidriga och äckliga pedofilerna är, så säger han att han "måste kissa noppen" och det känns bara så vidrigt. Pratar om pedofiler och dickpics, och uttrycker sig hrm... konstigt
Det är olustigt, jag tror inte han får följa med på fler fisketurer...
Sara och Patrik är bra människokännare och tror att dom märkte av att rasks intresse var på ett "inte bra" sätt...
Huvudet på spiken, därför blir det så dumt när Rask sitter där och försöker övertala oss år efter år att han förändrats och att han är så en sån jävla bra människa nuförtiden.

En narcissist kommer föralltid vara en narcissist, en personlighetsstörning är ingenting man växer ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in