2023-11-19, 23:43
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Men för att svara på din fråga på riktigt; hur långt är ett snöre?

Nej, det är inte hur långt är ett snöre. Man gör något som heter genomsnitt på alla långtidspar som hamnat i ett kärlekslöst förhållande och sedan gjort slut. De som inte gjort slut utesluts ur statistiken.

"När vi ska beräkna medelvärdet av ett antal värden, då adderar vi första alla värdena och dividerar sedan summan vi får med antalet värden."
Senast redigerad av Kalibreratkonto 2023-11-19 kl. 23:49.
Citera
2023-11-19, 23:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalibreratkonto
Jag gav endast ett exempel på hur förakt kan uppstå organiskt utan dramatik utifrån.

Det är för sent om känslorna är borta också. Förakt är mer sista spiken i kistan. Men tro det eller ej, det finns gifta som fortsätter leva tillsammans ändå. Men vill påstå att de är högre upp i åldrarna i dessa fall.

Säger inte att du har fel bara tror att det inte finns några absoluta svar på dina frågor.

Jag skrev utifrån att man bestämt sig för uppbrott.

Som sagt hur länge är för länge, varför stannar folk i ting som inte är bra för dem, när går kärlek över I hat - det är ju sånt som var och en måste finna sina egna gränser i
Citera
2023-11-19, 23:50
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Nej, det är inte hur långt är ett snöre. Man gör något som heter genomsnitt på alla långtidspar som hamnat i ett kärlekslöst förhållande och sedan gjort slut. De som inte gjort slut utesluts ur statistiken.

"När vi ska beräkna medelvärdet av ett antal värden, då adderar vi första alla värdena och dividerar sedan summan vi får med antalet värden."

Jadu, jag har så pass hög IQ att jag vet att det här genomsnittet du vill få fram är praktiskt taget helt jävla omöjligt att få fram. Så det enda konkreta svaret på din fråga lyder; hur långt är ett snöre?
Citera
2023-11-19, 23:51
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Säger inte att du har fel bara tror att det inte finns några absoluta svar på dina frågor.

Jo, ett genomsnitt på par som genomgått parterapi och slutligen skiljt sig. Ett genomsnitt ger alltid ett bestämt värde oavsett spridning.
Citera
2023-11-19, 23:53
Avslutad
Jag kan svara utifrån mig själv... jag stannade 10 år efter att han gjort något oförlåtligt - det var 10 år för länge. Jag hatar inte honom, jag hatar mig själv för att jag stod ut när jag borde ha föraktat honom. Jag borde ha skjutit ihjäl honom, istället straffade jag mig själv...
Citera
2023-11-19, 23:53
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Citat:
Jadu, jag har så pass hög IQ att jag vet att det här genomsnittet du vill få fram är praktiskt taget helt jävla omöjligt att få fram. Så det enda konkreta svaret på din fråga lyder; hur långt är ett snöre?

Va? Det finns inget genomsnitt som inte går att få fram. Om du inte menar att man bokstavligt talat inte har statistik på par som gått i terapi och slutligen gjort slut.

Sen finns det en mjukare variant där man drar genomsnitt ur bekantskapskretsens.

Det här är inte raketforskning.
Citera
2023-11-19, 23:55
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Jag kan svara utifrån mig själv... jag stannade 10 år efter att han gjort något oförlåtligt - det var 10 år för länge. Jag hatar inte honom, jag hatar mig själv för att jag stod ut när jag borde ha föraktat honom. Jag borde ha skjutit ihjäl honom, istället straffade jag mig själv...

Varför? Var det barn i bilden?
Citera
2023-11-19, 23:58
Avslutad
Citat:
Jo, ett genomsnitt på par som genomgått parterapi och slutligen skiljt sig. Ett genomsnitt ger alltid ett bestämt värde oavsett spridning.

Du vill ha statistik på detta och det finns säkert.

Men känslor och smärta och gränser har inte absoluta siffervärden. Vad som är okej för nån är för länge för en annan. En livstid för några, en månad för andra.

Dessutom skrev du att du ville vara en fluga på väggen under parterapi... varför grotta ned sig i sånt som gör ont i andra...
Citera
2023-11-20, 00:01
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Va? Det finns inget genomsnitt som inte går att få fram. Om du inte menar att man bokstavligt talat inte har statistik på par som gått i terapi och slutligen gjort slut.

Sen finns det en mjukare variant där man drar genomsnitt ur bekantskapskretsens.

Det här är inte raketforskning.

Men alltså, om du vill gå och fråga alla ex-par som du känner och föra statisk över det här så finns det ingen som hindrar dig. Men jag är verkligen säker på att inte ens en enda människa på forumet där alla galningar samlas har utfört den här icke-raketforskningen. Jag själv känner säkert över 200 personer som varit i parförhållanden och jag vet inte en enda av deras tidpunkt då kärleken dog. Inte ens mina föräldrars, och det hände med mig i huset nära dem hela tiden.

Men kom också ihåg att du måste fråga båda parter i varje par eftersom kärleken med högsta sannolikhet dog ut vid olika tidpunkter för respektive part.
Citera
2023-11-20, 00:02
Avslutad
Citat:
Varför? Var det barn i bilden?

Djur. Ett nyfött föl, ett sto i förlossningspsykos. Han hade ombetts att låta dem vara, de var bara mina. När våldet började var jag inte ens hemma. Det är en historia som inte ska utvecklas mer än att jag borde gått in efter geväret direkt när jag kom hem.
Citera
2023-11-20, 00:05
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Citat:
Men kom också ihåg att du måste fråga båda parter i varje par eftersom kärleken med högsta sannolikhet dog ut vid olika tidpunkter för respektive part.

Nej. Par i terapi är min operationella definition. Min frågeställning förutsätter inte att kärleken dog för båda, för den delen.
Citera
2023-11-20, 00:34
Medlem
Ekofetts avatar
Citat:
Nu syftar jag inte på svacka i relationen, utan fullblåst förakt och död kärlek. Om ni går till egen erfarenhet och bekanta omkring er, hur länge försöker man? Efter hur lång tid kastats handduken in?

Hur vanligt är det att folk går i parterapi? Man ser det på film, men jag känner inte till något par som någonsin gjort det.

Jag hade sååå gärna varit en fluga på väggen och fått se en riktig parterapisession... Men jag har också hemsk skadeglädje..
Vari ligger ditt intresse i denna fråga? Du ställer en mycket personlig fråga utan att ange motiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in