2023-11-16, 23:08
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batos
Bästa tv köp för priset 14990.- är nu denna Sony X90L
Kommer själv att skaffa en sån nu.

https://www.elgiganten.se/product/tv...tv-2023/608111

Varför är den bättre än de jag har länkat till?
Jag frågar för att jag inte vet. Inte för att vara spydig.
Citera
2023-11-16, 23:26
Medlem
Batoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Varför är den bättre än de jag har länkat till?
Jag frågar för att jag inte vet. Inte för att vara spydig.

Den har mycket bra processor. Färgerna är riktigt vackra och naturliga med bra detaljrikedom. Jag har kollat på och läst otaliga recensioner nu under en månads tid för att hitta den bästa tv:n åt mig själv. Allt tyder på att Sony X90L är bästa köp för det priset.
Då har jag uteslutit OLED eftersom jag har tv:n i ett ljust rum med mycket fönster så skulle en OLED inte passa hos mig.
Citera
2023-11-16, 23:32
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Den har mycket bra processor. Färgerna är riktigt vackra och naturliga med bra detaljrikedom. Jag har kollat på och läst otaliga recensioner nu under en månads tid för att hitta den bästa tv:n åt mig själv. Allt tyder på att Sony X90L är bästa köp för det priset.
Då har jag uteslutit OLED eftersom jag har tv:n i ett ljust rum med mycket fönster så skulle en OLED inte passa hos mig.

Jag har samma som dig - ljust rum. Är då QLED bättre?
Sonyn du länkade till är endast en LED. Är inte det sämre?
Citera
2023-11-16, 23:45
Medlem
Batoss avatar
Citat:
Jag har samma som dig - ljust rum. Är då QLED bättre?
Sonyn du länkade till är endast en LED. Är inte det sämre?

Jag LED/QLED klarar reflektioner av solljus och lampor mycket bättre än Oled. Oled passar för mörka rum.
Sony x90l är en FULL ARRAY LED och den står sig mycket bra och i många fall bättre än den nya MINI LED teknologin. Det gör den eftersom Sony är mycket bra att få ut max prestanda ur sin teknologi och processor. Andra märken kan vara bättre på pappret men ändå slår Sony dem ofta på fingrarna.

Säger inte att dom andra tv apparaterna du länkade är dåliga men själv skulle jag gå på en Sony eftersom när jag jämfört så gillar jag bättre sonys färger och detaljrikedom.
Citera
2023-11-16, 23:58
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Jag LED/QLED klarar reflektioner av solljus och lampor mycket bättre än Oled. Oled passar för mörka rum.
Sony x90l är en FULL ARRAY LED och den står sig mycket bra och i många fall bättre än den nya MINI LED teknologin. Det gör den eftersom Sony är mycket bra att få ut max prestanda ur sin teknologi och processor. Andra märken kan vara bättre på pappret men ändå slår Sony dem ofta på fingrarna.

Säger inte att dom andra tv apparaterna du länkade är dåliga men själv skulle jag gå på en Sony eftersom när jag jämfört så gillar jag bättre sonys färger och detaljrikedom.

Okej. Tack så mycket. Då vet jag lite mer vad jag ska hålla utkik efter.
Citera
2023-11-18, 00:48
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Bästa laptopen under 8k för arbete?
Någon som sett något?
Åt en vän. Jag har en rätt ny själv.
Citera
2023-11-18, 00:51
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Någon som sett något?

Nu är inte jag en PC-kille. Men denna ser rätt bra ut - Asus Vivobook i7-12/16/512/OLED 15,6" laptop
https://www.elgiganten.se/product/da...-laptop/648019
Citera
2023-11-18, 01:09
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Nu är inte jag en PC-kille. Men denna ser rätt bra ut - Asus Vivobook i7-12/16/512/OLED 15,6" laptop
https://www.elgiganten.se/product/da...-laptop/648019

Skall kolla.
Tack.
Citera
2023-11-20, 15:45
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Någon som sett något?

För arbete bör han ju skaffa en 17" och hög upplösning typ 1920x1080 eller likartat... plus en riktig numpad till höger.
Citera
2023-11-20, 17:53
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
För arbete bör han ju skaffa en 17" och hög upplösning typ 1920x1080 eller likartat... plus en riktig numpad till höger.

Numpad är meningslöst. De enda som har nytta av det är de som kanske jobbar med bokföring eller liknande dagarna i ända. Helt bortkastat på normala kontorsarbetare.
Citera
2023-11-20, 19:19
Medlem
Herr-Pumps avatar
Jag ska köpa en skrivare under veckan och såg denna på Power.

https://www.power.se/datorer/skrivar...are/p-1203507/

Jag vill helst kunna skriva ut fina foton med den, någon som tror den kan vara bra? Jag fastnade även för färg”patronerna” som verkar räcka bra mycket längre än vanliga patroner till ett mycket bättre pris
Citera
2023-11-20, 22:02
Medlem
GormDenGamles avatar
Någon som vet skillnaden mellan Samsungs QN85C och Samsung QN90C? Båda 65". Är det värt att betala 5.000 kr. mer för 90C?

85C kostar 14.990 kr. Medan 90C kostar 19.990 kr.

Edit:
Läser detta i en kommentar från den som laddade upp klippet:
Citat:
They both use the Neural Quantum Processor 4K for their picture engines. The 90C is calibrated differently at the factory though, so the picture out of the box should look better, plus you can run the Professional calibration in the Smart Things app in addition to the Basic. The 85 only has Basic. The 90C also has better dimming, a better audio system, an ATSC 3.0 tuner, and works with 4K at up to 144Hz. The 85 will only do up to 4K/120Hz. Those are the main differences. Whether that's worth the extra investment is up to the person spending the money, as well as what features you prioritize. The 90C really does look amazing, but if you want to maximize your home theater experience we'd say go with the 85 and spend the savings on a good Samsung soundbar with Q Symphony.
https://www.youtube.com/watch?v=ajb6WDNzoO4
Senast redigerad av GormDenGamle 2023-11-20 kl. 22:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in