2023-11-19, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r00tmos
Jamal El-Haj Skriver först på Facebook att 29 oktober
"Jag saknar ord Ruba Juma"
Och vidare postar Ruba Juma post med 18 + 18 döda Familj utplånas.
Väldigt lik the Guardian nyhetartikeln

Jamal El-Haj Skriver 3 veckor senare att det är hans sonhustru, sonens Tamer frus familj som dödats

Ruba Juma postar på Facebook sen bevis att hon är gift med Tamer sen 8 Juli 2023, fast inte i folkbokföringen, tror den är borttagen nu Postades 18 november

https://www.sodran.se/2007-09-08/polarna-bakom-filmsuccen
Gammal bild på hela familjen

Så Ruba Juma ska vara "Sonhustrun",och hela familjen ska vara utplånad.

Familjen består av pappa mamma Mahmoud Juma, Eman och Juma barnen Ruba, Rola och Rami
Ni hittar flertalet på Facebook , Umeå + Falun

För att vara döda så är Mahmoud Ruba Rula väldigt aktiva på facebook
Varianter på original berättelsen finns på varderas facebook sida ,med olika många döda.

Om man bildsöker på bilderna från 29 oktober hittar man många varianter med olika familjer som dött då, men nästan identisk text men med olika familjenamn . ex jomaa ,
https://m.facebook.com/p/Imperator-Restaurang-100063915948358/ 26 döda släktingar till någon i göteborg
med exakt samma bilder

Om man bildsöker på bilderna på ruiner och hjälparbetarna från 29 Oktober, så kommer en drös av berättelser den29 och den 30 oktober, Dom svenska berättelserna börjar oftast "SVERIGE VART ÄR DU" "MIN FAMILJ UTPLÅNAS" , verkar vara enligt manus
Intressant. Bra jobbat.

Men jag är förbryllad.
Edit: Det är en bild på henne som barn med sin pappa o bröder på filmvisning i Göteborg.

Det är som du säger andra (som länken du la upp) som skriver ungefär samma text.
"Tack Sverige för att ni la ner er röst för vapenvila"... osv... "Min familj utplånas"...

Är de som hon säger är döda aktiva på fb???

Det är så förbryllande...
Vad anser du själv om all denna information...?
Senast redigerad av Korinne 2023-11-19 kl. 21:01.
Citera
2023-11-19, 20:56
Medlem
[quote=HejaFinland|86453151]Frun till sonen verkar vara "låtsasgift" med honom i islam men inte hos folkbokföringen. Så då skall de 36 vara släkt med denna låtsasfru? https://bulletin.nu/kvinna-pastar-sig-vara-gift-med-jamal-el-hajs-son-2

Den s k frun bor i en studentlägenhet i Umeå på 25kvm sedan 3 år tillbaka. Konstigt om hon skulle vara ens låtsasgift då
Citera
2023-11-19, 21:04
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Den s k frun bor i en studentlägenhet i Umeå på 25kvm sedan 3 år tillbaka. Konstigt om hon skulle vara ens låtsasgift då

Hon hade en bröllopsbild där hon står i muslimsk täckande dress.
Citera
2023-11-19, 21:11
Medlem
[quote=Lavande|86453753]
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Frun till sonen verkar vara "låtsasgift" med honom i islam men inte hos folkbokföringen. Så då skall de 36 vara släkt med denna låtsasfru? https://bulletin.nu/kvinna-pastar-sig-vara-gift-med-jamal-el-hajs-son-2

Hon verkar inte längre gift enligt Ruba Jumas facebook , bilderna på "maken" är nu borttagna
Blev snabb skilsmässa. Men hennes exakt 36 gazaboende "släktingar" är fortfarande "döda"
Tänk att alla släktingar Heter Juma som efternamn, så alla "döttrarna" i släkten är ogifta ?
Citera
2023-11-19, 21:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyOpinion2
Har sett andra liknande klipp om muslimer som berättar liknande skrönor och dom kommer med jämna mellanrum tydligen. Ingen kontroll sker av bakgrund och sanningshalt då det inte går av praktiska skäl. Lite som religion och finns bara i tankevärlden.

Ja det är någon arabisk/muslimsk grej att man kan skarva och hitta på lite. Jag tror inte det är viktigt för dem vad som är sant, utan det viktiga är att TRO, att visa SOLIDARITET med Umma, LOJALITET med andra muslimer. Men för oss svenskar behöver vi reda ut denna soppa för att kunna visa hur konstiga de är som ljuger friskt och blir förnärmade när man ifrågasätter det. Så att alla andra, inklusive Magdalena Andersson, förstår att det var lögn.
Citera
2023-11-19, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natt-mackan
Undrar om en Svenskfödd politiker som mist 36 familjemedlemmar blivit lika illa behandlad?

Är det inte dags att producera en ny riktning i tråden från din sida snart, det börjar ju peka väldigt dåligt… förstår du vilken katastrof det blir om man ljuger om sånt här? Förstår du också att folk tvingas till att granska sånt här i absurdum på grund av lögnare…
Citera
2023-11-19, 21:15
Medlem
HejaFinlands avatar
[quote=r00tmos|86453868]
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Hon verkar inte längre gift enligt Ruba Jumas facebook , bilderna på "maken" är nu borttagna. Blev snabb skilsmässa. Men hennes exakt 36 gazaboende "släktingar" är fortfarande "döda". Tänk att alla släktingar Heter Juma som efternamn, så alla "döttrarna" i släkten är ogifta ?

Ja det kan väl kanske vara folkbokföringsbrott att inte rapportera in giftermål men ändå låtsas vara gift? Hur många släktingar har hon skrivit om? Finns alla med bild och namn?
Citera
2023-11-19, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Intressant. Bra jobbat.

Men jag är förbryllad.
Edit: Det är en bild på henne som barn med sin pappa o bröder på filmvisning i Göteborg.

Det är som du säger andra (som länken du la upp) som skriver ungefär samma text.
"Tack Sverige för att ni la ner er röst för vapenvila"... osv... "Min familj utplånas"...

Är de som hon säger är döda aktiva på fb???

Det är så förbryllande...
Vad anser du själv om all denna information...?

Det finns någon form av organiserad nyhetsspridning med svensk lokalorganisation.
Texter ser ut att vara förskrivna, och man verkar vänta på händelser i kriget för att pumpa ut fakade nyheter.
Dessa nyheter publiceras på socialamedier som personliga berättelser, för att nå igenom.
Om jag hittar detta så fort, hur kan Magdalenas Anderssons stab missa detta?
Är det medvetet eller omedvetet av Magda att bli en del av Hamas propaganda maskin?
Är hon den nyttiga idioten?
Senast redigerad av r00tmos 2023-11-19 kl. 21:22.
Citera
2023-11-19, 21:23
Medlem
Citat:
Det finns någon form av organiserad nyhetsspridning med svensk lokalorganisation.
Texter ser ut att vara förskrivna, och man verkar vänta på händelser i kriget för att pumpa ut fakade nyheter.
Är det medvetet eller omedvetet av Magda att bli en del av Hamas propaganda maskin?
Ja, jätteintressant!
Hoppas journalisterna gräver för fullt i det här nu.

Skumt att "sonhustrun" tagit bort bilden på sig själv o sin "man" som hon la upp som bevis....
Citera
2023-11-19, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Det måste vara den här postningen som Magdalena Andersson syftar på: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2468975336610284&set=pb.10000493525 1118.-2207520000&type=3

36 personer, samtliga släktingar, dödade på en och samma gång. Det låter onekligen som en spektakulär händelse som man skulle vilja veta mer om hur det gick till.

Så den blåögda flickan på bilden ska heta Retal , Men listan på dom 36 döda så finns ingen Retal. (Jamal postar bilden med namnet Ratal tidigare)
Senast redigerad av r00tmos 2023-11-19 kl. 21:43.
Citera
2023-11-19, 21:55
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Liten sammanställning av de liknande fall som nämnts i tråden, där 36 familjemedlemmar dör i en och samma attack i Gaza (datum för när artikeln publicerades, inte för när attacken ska ha ägt rum):

31-10-2023 - Mohammed Aburealh (sjuksköterska, Chicago)

1-11-2023 - Ghada Ageel, gästprofessor University of Alberta

11-11-2023 - Fares Alghoul, (före detta?) journalist, Kanada

Men det går att hitta exempel på personer som påstår att t.ex. 35 eller 42 familjemedlemmar dött, så jag vet ändå inte om jag är redo att skriva under på att just 36 = bluffhistoria. Kanske bara är slumpen ändå.
Senast redigerad av JohnnyDungeon 2023-11-19 kl. 22:00.
Citera
2023-11-19, 21:58
Medlem
Citat:
Dessa nyheter publiceras på socialamedier som personliga berättelser, för att nå igenom.

Det här kanske blev lite för bra!

Att framföra något sånt här utan faktagranskning i riksdagen, det borde väl resultera i krav på avgång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in