2023-11-19, 19:34
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
vi har offrat allt för mycket, främst i relationen till Ryssland

Fast Ryssland är en skurkstat styrd av en maffia, varför ska vi ha relationer med dom?
Citera
2023-11-19, 19:39
Medlem
Nihennas avatar
Om man läser runt lite på nätet, som t ex r/UkraineRussiaReport på Reddit, så märker man att alla vatniks resonerar och skriver på exakt samma sätt och använder sig av exakt samma argument.

Har de alla fått en handbok av Kreml själva kring hur de ska diskutera konflikten online, eller vad är det frågan om? Det är verkligen många gånger ord för ord.
Citera
2023-11-19, 19:43
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Jag tycker att hela grejen pågått allt för länge vilket betyder att allt för många fått sätta livet till, liksom att ur ett europeiskt perspektiv, vi har offrat allt för mycket, främst i relationen till Ryssland. Det här är USA:s krig mot Ryssland. Och det ingenting vi svenskar skulle ha behövt ta sida i. Låt Ryssland och Ukraina göra upp och sen är det bra med det.
Helt fel. Europa vill inte ta i Ryssland med tång och enbart de har sabbat relationerna med Europa för överskådlig tid framöver. Det är bara att lyssna på deras propaganda TV så vet man att de är sjuka i huvudet. Förtroendet är kört i botten.
Citera
2023-11-19, 19:45
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Jag tycker att hela grejen pågått allt för länge vilket betyder att allt för många fått sätta livet till, liksom att ur ett europeiskt perspektiv, vi har offrat allt för mycket, främst i relationen till Ryssland. Det här är USA:s krig mot Ryssland. Och det ingenting vi svenskar skulle ha behövt ta sida i. Låt Ryssland och Ukraina göra upp och sen är det bra med det.
Ryssland har varit Europas fiende i hundratals år. Varför ska vi närma oss dem när de har visat sig att aldrig kunna bete sig?
Citera
2023-11-19, 19:54
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Helt fel. Europa vill inte ta i Ryssland med tång och enbart de har sabbat relationerna med Europa för överskådlig tid framöver. Det är bara att lyssna på deras propaganda TV så vet man att de är sjuka i huvudet. Förtroendet är kört i botten.

Ja på många fronter har du helt rätt.
Men det är fler och fler länder som ställer sig frågan till denna situation.
Citera
2023-11-19, 20:01
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Vad tror du USA:s John Kirby menade med att vi närmar oss "the end of the rope" vad gäller stödet till Ukraina?

Citat:
Det här är USA:s krig mot Ryssland.

Naturligtvis totalt bisarrt påstående att det är USA som krigar mot Ryssland.
Helt i stil med "sanningen" som basuneras ut från Kreml.
Ryssland har startat kriget och Ukraina vill försvar sig.

Dessutom: varför skulle USA:s stöd upphöra till deras eget krig.
Din "logik" haltar betänkligt.
Citera
2023-11-19, 20:07
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Inlägg av det här slaget ger en uppfattning om hur långt likriktningen av massmedia och hur indoktrineringen har gått. Hjärntvättsnivå. Tyskland och Ryssland hade efter många år byggt upp ett förtroende och samarbete med ömsesidiga fördelar, vilket den av USA framprovocerade konflikten satte stopp för. En ihopsäckad tysk industri är någonting som blir mycket kostsamt för hela Europa.
Hjärtvätt är ert standarsvar. Ett fattigt och innehållslöst svar eftersom ni måste prata tvärtomspråk och försöka manipulera mottagaren att tycka som ni. Som om vi inte är vuxna och förmögna att själva dra slutsatser och förstå vad som är rätt och fel. Därför gav jag ett väldigt tydligt exempel på varför jag tycker ryssarna verkar vara knäppa och varför jag upplever att jag inte har något gemensamt med dem. De är enbart en mobbare som inte har något att erbjuda väst. Att du måste beskylla USA för något Ryssland har gjort är så korkat att du diskvalificerar dig själv som seriös. På tal om Tyskland så har de tagit ledarpinnen i kampen mot Rysslands imperialistiska krig.
Citera
2023-11-19, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är väl endast USA som är ’öppna’ med sina förluster.

Säger de. De berättar naturligtvis inte om alla deras förluster heller. Länder i krig görxhelt enkelt inte det
Du vet, dom flesta döda soldater i krig har anhöriga.
Dom går inte att tysta, blir dom tillräckligt många så blir det demonstrationer.
Utom i ukraina och ryssland där åker du in på kåken i många år om du säger nåt om förluster.
Ukraina har bara en nyhetskanal och den styrs av staten.
Senast idag rapporterade israel totalt 64 döda idf soldater i gaza.
Citera
2023-11-19, 20:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Jag efter som jag räkans väl som vatnik i denna tråd kan väl jag svara.

Men du passar jag på att kalla dig judelakej.

Efter som jag vet dom som tycker som mig och inte är rysssarryssar.
Vi har ungefär samma källor.

Utan vi följer bla
Doglas M
Scott R
Elon Musk
Valuetainment

Alla dessa här över är Amerikaner.

Ni väljer
wolfgang hansson
lena melin
svt
cnn

Är väl kanske för mycket begärt att du ska ta dig en funderare på vilken av oss som har de som är mest opartiska och inte har något att ljuga om!

Men jävlar vilken frenetisk fixering du har vid just Lena Mellin! Har det hänt nåt traumatiserade? Har Mellin skrivit nåt dumt om svenska nassar eller?

För övrigt bör du lägga ner din energi att konstant påstå dig veta andra människors mediekonsumtion och informationskällor. Det kan du ju faktiskt inte veta.

Hur många gånger t ex har någon angett Lena Mellin som källa här?
Citera
2023-11-19, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jag håller mig till ämnet. Du påstod en försvagning men trenden och statistiken visar motsatt. Det är mer som slås ut av ryskt krigsmaterial och manskap den senaste tiden jämfört med tidigare. Det pekar alltså inte på en försvagning.
Då får ukraina fanimig ligga i.
Ryssland har över 40 stora vapenfabriker som är igång och spottar ut vapen i en stadig ström.
Sverige med EU har monterat ner hela sin vapenindustri under 20 år till ett minimum.
Till fredstakt.
Citera
2023-11-19, 20:20
Medlem
Sjuka människor som ger kredit åt Ritter och MacGregor. De förklarade för 1,5 år sedan att kriget redan var över. De har haft fel i 1,5 år men det räknas tydligen inte. Att de anses vara clowner av sina egna spelar tydligen heller ingen roll när ryzz-fanatikerna försöker hitta halmstrå att så sin sagge med
Citera
2023-11-19, 20:20
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Vad tror du USA:s John Kirby menade med att vi närmar oss "the end of the rope" vad gäller stödet till Ukraina?
Det är nog Putin, du vet psykfallet i Kreml som närmar sig vägs ende. Förstår att du gillar att man har full rätt att invadera ett land och mörda människor pågrund av tycke o smak, och med smak menar jag ”mycket vill ha mer”. Psykfallet tyckte det gick föredömligt lätt 2014, ville fortsätta den västliga promenaden 2022. Jag skiter fullständigt i vad dina förståsigpåare säger, Ukraina har blivit våldtaget av en granne/stormakt som trodde röda mattan skulle rullas ut i Kiev. Enda vägen är att slå ryssen i järn, han varit ett orosmoment i världen allt för länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in