Citat:
Ursprungligen postat av
GDPRWarrior
Hej, den senaste uppdateringen är att motparten har fram till den 15 november att lämna sina synpunkter angående frågan om förhandsavgörande. Jag har formulerat mycket välgrundade frågor, och detta ärende förväntas bli mitt mest betydande hittills, trots att jag tidigare har vunnit tvistemål mot staten. Om jag vinner detta tvistemål, så blir jag gärna ombud för dem som inte har råd med en dyr advokat.
Troligtvis skulle de bli tvungna att skyndsamt modifiera sina databaser om de skulle förlora i rätten (vilket skulle minska behovet av rättslig hjälp för andra). Med det sagt så tycker jag det låter som en mycket bra idé att agera ombud för andra, det går antagligen att skala upp och stämma dem med juridiska copy paste-argument från ditt rättsfall.
Frågan är också huruvida det ens kommer vara möjligt för lexbase och verifiera att fortsätta som företag om du skulle vinna i rätten: det finns i princip ingen affärsidé kvar att arbeta med om det vanliga belastningsregistret ger mer info än deras databas. Hitta.se och ratsit slår ju dem på fingrarna när det gäller "vanliga" uppgifter.