2023-11-19, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
För att killen verkar ha heltidsjobb...
Men hon jobbar kanske inte och är de inte folkbokförda på samma adress så har hon isf rätt till bidrag som hon haft som gift.

Men jag greppar kanske bara efter halmstrån:/
Citera
2023-11-19, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Ehh... De råkade bara ha levt i just det landet i sisådär 3000 år.

Ok men det var ju iaf frågan om flera tusen år sedan etc. I vilket fall finns det så jävla mycket araber ändå att judarna gott kan få ett eget litet land. Notera att det är något märkligt att just Iran som inte ens är arabiskt hakar på & går i bräschen för judemotståndet.
Citera
2023-11-19, 12:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Det är också intressant att El-Haj säger till Aftonbladet att släktingarna ”mördades” och inte att de dödats i kriget.

Mord på civila (om El-Haj menar att släktingarna var civila och inte stridande för Hamas vill säga) är i så fall något som Israelerna skall ha planerat i förväg på just dessa 36 släktingar.

Kan inte se att Israel har något som helst intresse i att döda/mörda civila palestinier. Det är väl,Hamas de vill åt eller?

Civila dör ju krig men då oftast mer som en konsekvens att ena sidan försöker eliminera soldater från andra sidan. Om då civila dödas i sådana strider så räknas det inte som mord.

Inte för att jag nu tror på El-Haj men ditt relativiserande fabulerande är bara barnsligt. Om hela din familj dödades av en kryssningsmissil från ett land skulle du också säga att de mördades.

Och sen för att vara extremt skitnödiga så har Israel inte förklarat "krig" mot den palestinska regeringen utan de utför bara en "militär operation" mot Hamas.
Citera
2023-11-19, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HYXXA
Men hon jobbar kanske inte och är de inte folkbokförda på samma adress så har hon isf rätt till bidrag som hon haft som gift.

Tror inte det..

Om nu även Iraks försvarsminister anser att han är i behov av svenska bidrag så skulle det inte bara en överraskning om även denne Hamas-anhängare med flera dussin familjemedlemmar även ansåg det.
Citera
2023-11-19, 13:37
Medlem
Har ens Jamal El Hamas en svärdotter?
Citera
2023-11-19, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Har ens Jamal El Hamas en svärdotter?
Nej, det har han inte. Samma rövarhistoria återfinns även utomlands. Alltid 36 döda i samma familj.

https://www.theguardian.com/world/2023/nov/12/relatives-count-cost-gaza-airstrikes-israeli-missiles-apartment-blocks-survivors

https://www.nbcchicago.com/news/local/chicago-area-family-mourning-36-family-members-killed-in-gaza/3265491/
Citera
2023-11-19, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nej, det har han inte. Samma rövarhistoria återfinns även utomlands. Alltid 36 döda i samma familj.

https://www.theguardian.com/world/2023/nov/12/relatives-count-cost-gaza-airstrikes-israeli-missiles-apartment-blocks-survivors

https://www.nbcchicago.com/news/local/chicago-area-family-mourning-36-family-members-killed-in-gaza/3265491/
Tack för info
Citera
2023-11-19, 14:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Så det är hittepå alltihopa, undrar vilka konsekvenser det får för S och Maggan?
Citera
2023-11-19, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HYXXA

Jag gissar att hon pluggar på universitet/högskola eftersom hon bor i en sudentlägenhet. Tror inte hon lyfter mer bidrag än andra studenter.
Citera
2023-11-19, 14:18
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Jag hade själv tyckt att Kristersson kunde väntat med sin kritik om det var belagt att el haj tex förlorat ett eller flera egna barn. Dock, även då, ska inte Magdalena blanda in det i en riksdagsdebatt. Så hur man än vänder och vrider på det har hon ju gjort ett flagrant och faktiskt antidemokratiskt misstag, likt i någon diktatur försökt tysta kritik på ett oärligt sätt.
Kristersson pratade inte ens om honom specifikt.
Han sade att S har problem inom partiet med folk som "romantiserar terrorism".
Citera
2023-11-19, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Inte för att jag nu tror på El-Haj men ditt relativiserande fabulerande är bara barnsligt. Om hela din familj dödades av en kryssningsmissil från ett land skulle du också säga att de mördades.

Och sen för att vara extremt skitnödiga så har Israel inte förklarat "krig" mot den palestinska regeringen utan de utför bara en "militär operation" mot Hamas.

OK jag köper ditt resonemang och lägger mig platt..
Citera
2023-11-19, 14:36
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Jag hade själv tyckt att Kristersson kunde väntat med sin kritik om det var belagt att el haj tex förlorat ett eller flera egna barn. Dock, även då, ska inte Magdalena blanda in det i en riksdagsdebatt. Så hur man än vänder och vrider på det har hon ju gjort ett flagrant och faktiskt antidemokratiskt misstag, likt i någon diktatur försökt tysta kritik på ett oärligt sätt.

Vidare en generell kommentar. Vi kanske ska vara glada för att sådana som jamel el haj är sossar. Alternativet är ju att alla hans röster går till nyans. Föredrar ni ett växande islamitiskt nyans i riksdagen framför S? Det är ju pest eller kolera så klart. Men de som röstar på el haj kommer ju aldrig någonsin rösta på ett vettigt parti. Det är något av de på vänstersidan, eller nyans som gäller.

Kristersson kände ju inte till det överhuvudtaget, ingen visste det innan Magdalenas föreställning. Ps. han sa aldrig att det var hans egna barn.

Jag tycker det är bättre med Nyans. Då blir det transparent och icke-muslimer vet vilka som motarbetar dem. Och om S bildar regeringsunderlag med Nyans så ser alla att de lierar sig med islam. För muslimerna arbetar för islam i riksdagen redan nu, de gör det bara i skuggorna och låtsas ha andra värderingar. El Haj har ju valtalat i moskéer där han förespråkat hijab på småflickor. Det är inte S officiella politik utan den hemliga. Bättre att nyans driver sådan politik öppet än att vi luras på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in