2023-11-19, 12:53
Avslutad
Hej,

Först och främst så fattar jag att alla är olika när det kommer till telefonanvändandet och hur man kommunicerar. Jag är mer en person som gillar att skriva, även när man inte träffas, då jag anser att det tyder på ett intresse.

Jag har träffat en tjej en gång (jag vet väldigt kort tid), och det var förra veckan. Hon är otroligt snygg och vacker, samt lätt att prata med irl. Har inte träffat en snyggare tjej tidigare så man får nypa sig i armen lite. Vi både är i 20 års åldern. Däremot så skriver hon sjukt sällan, jag tar initiativ till varje konversation och hon svarar max en gång per dag. Givetvis kan hon ha 100 andra killar som hon skriver med men jag tror snarare att hon inte bara gillar att skriva. Hon använder exempelvis inte snap utan kör bara sms. Jag tycker detta blir lite tråkigt då jag som sagt gillar att ha kontakten. Och jag vet ju inte ens om hon är intresserad när vi skriver så sällan. Man vet ju inte om hon träffar andra då vi inte har kontakt?

Jag fattar att alla har sitt liv och inte orkar chatta 24/7 men att skriva ett par sms om dagen är inte direkt ansträngande, och för mig visar det på att man har ett intresse. Sedan behöver man inte vara som vissa personer o skriva 20k sms om dagen, det är en balansgång.

Hur tycker ni jag ska göra? Gå vidare eller försöka få till en dejt 2?
Citera
2023-11-19, 12:59
Medlem
Shitnuggets avatar
Hon kanske har dyslexi? En polare har det, han hatar alla former av text-baserad kommunikation. Man får försöka jobba runt det.

Du kan ju testa att ringa istället, hon verkar ju gilla att snacka. Är hon off både när det kommer till text och samtal, då vet du att det är dig det antagligen är "fel" på.
Citera
2023-11-19, 13:01
Medlem
Det beror ju helt och hållet på hur långa sms det handlar om, om det är väldigt långa kan ett om dagen va fullt tillräckligt.

Om du inte är nöjd och det är så tidigt inpå allt så är det väl lika bra att leta vidare?
Citera
2023-11-19, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hej,

Först och främst så fattar jag att alla är olika när det kommer till telefonanvändandet och hur man kommunicerar. Jag är mer en person som gillar att skriva, även när man inte träffas, då jag anser att det tyder på ett intresse.

Jag har träffat en tjej en gång (jag vet väldigt kort tid), och det var förra veckan. Hon är otroligt snygg och vacker, samt lätt att prata med irl. Har inte träffat en snyggare tjej tidigare så man får nypa sig i armen lite. Vi både är i 20 års åldern. Däremot så skriver hon sjukt sällan, jag tar initiativ till varje konversation och hon svarar max en gång per dag. Givetvis kan hon ha 100 andra killar som hon skriver med men jag tror snarare att hon inte bara gillar att skriva. Hon använder exempelvis inte snap utan kör bara sms. Jag tycker detta blir lite tråkigt då jag som sagt gillar att ha kontakten. Och jag vet ju inte ens om hon är intresserad när vi skriver så sällan. Man vet ju inte om hon träffar andra då vi inte har kontakt?

Jag fattar att alla har sitt liv och inte orkar chatta 24/7 men att skriva ett par sms om dagen är inte direkt ansträngande, och för mig visar det på att man har ett intresse. Sedan behöver man inte vara som vissa personer o skriva 20k sms om dagen, det är en balansgång.

Hur tycker ni jag ska göra? Gå vidare eller försöka få till en dejt 2?

Glöm henne.
Väl någon i din egen liga istället så ska du få se på lite äkta intresse.
Snygga bruden är en attention whore som inte förtjänar dig.
Du kan ju dock passa på att ligga med henne en gång (till?) innan du dumpar henne.
Du säger. Tja! Jag kommer och plockar upp dig vid 19, se till att ha på sig något snyggt. Klackar och kjol blir bra.
Sen snyggar du till dig och åker och hämtar henne.
Ni käkar på något nice ställe, åker hem till henne, ligger med varann och sen drar du - för alltid.
En sån brud är bara problem. 100%
Citera
2023-11-19, 13:13
Medlem
OneTaps avatar
hon kanske e upptagen eller inte orkar skriva oftare helt enkelt. själv så även om ja är intresserad av nån så skickar ja sällan mer än 1 eller 2 sms per dag :P blir bara jobbigt o sitta o knappa o dutta fram o tillbax. beror nog oxå på att ja har extremt tjocka korv fingrar så de blir massa stav fel som ja måste sudda ut o blippa om :P så håll koll om hon har tjocka fingrar. kan oxå va en förklaring =)
Citera
2023-11-19, 13:18
Medlem
NewDawnFadess avatar
Antar att TS är ung. Förstår inte varför han och så många andra unga tycks vara så jävla rädda för tala i telefon. Är det för att det inte går att redigera det man säger, vilket går att göra med text? Eller vad beror det på. TS eller andra kanske har bra svar? Om man känner obehag för att tala i telefon, borde man vara rädd för att träffas irl också. Då blir det inga barn gjorda.
Citera
2023-11-19, 14:09
Medlem
Vi är många men tyvärr för få som verkligen hatar att skriva och föredrar samtal istället. Att svara på ett SMS känns mer som att man har en uppgift att lämna in. Särskilt om man ska börja lära känna någon så är ju text en usel kommunikationsform även om det kanske är att ta den lättaste vägen. Det är mycket som går förlorat i text som man annars får ut i ett samtal. Men så fungerar tyvärr inte världen idag, så det kan ju vara så att hon är totalt ointresserad. Det får framtiden utvisa. Lycka till!
Citera
2023-11-19, 14:20
Medlem
Strumppappas avatar
När jag skrev på Tinder med min nuvarande sambo fick jag intrycket av att hon var en reservad och nästan dryg person, men jag gav henne en chans för jag hade ingen annan att skriva med just då. När vi träffades i verkligheten och umgicks var det helt annorlunda. Då var hon jätteextrovert och trevligaste människa jag träffat. Hennes anledning till stela konversationer över telefon? Obekväm med sms. Så nog kan vi vara olika bakom ljuset av en skärm.

Om ni har kul tillsammans när ni träffas så kör på en andra dejt vettja. Vad har du att förlora? Om hon däremot börjar förhala med dejt och "ska se" eller skjuter på det eller annat är det nog så att hon inte är intresserad. Bättre att pusha på att träffas i person eller fler fysiska dejter, då brukar folk vissa vad de egentligen vill. Då skiter du i henne och fokuserar på annat
Citera
2023-11-19, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Strumppappa
När jag skrev på Tinder med min nuvarande sambo fick jag intrycket av att hon var en reservad och nästan dryg person, men jag gav henne en chans för jag hade ingen annan att skriva med just då. När vi träffades i verkligheten och umgicks var det helt annorlunda. Då var hon jätteextrovert och trevligaste människa jag träffat. Hennes anledning till stela konversationer över telefon? Obekväm med sms. Så nog kan vi vara olika bakom ljuset av en skärm.

Om ni har kul tillsammans när ni träffas så kör på en andra dejt vettja. Vad har du att förlora? Om hon däremot börjar förhala med dejt och "ska se" eller skjuter på det eller annat är det nog så att hon inte är intresserad. Bättre att pusha på att träffas i person eller fler fysiska dejter, då brukar folk vissa vad de egentligen vill. Då skiter du i henne och fokuserar på annat

Pushade du på mycket för att träffas och ha dejter? Dvs inget som hon gjorde? Blir ju väldigt ensidigt om bara en part pushar för att träffas
Citera
2023-11-19, 14:52
Medlem
sebastian66s avatar
Skaffa dig en telefonvän istället som ligger på din nivå. Om hon ser så sjukt bra ut som du säger kanske du ens inte är p hennes top 5 lista. Gå vidare hitta en tjej i din egen ålder som gillar att messa 15 ggr per dag. Problem solved alla blir glada även telesnor eller Telia vinner på detta med.
Hon kanske bara messar till dig när det inte finns andra mess i hennes telefon så hon vil göra dig glad. Jag tror hon mer tycker synd om dig så det är därför det kommer 1 mess per dag.
Citera
2023-11-19, 14:58
Medlem
flytandelyckas avatar
Sluta starta varje konversation i så fall? Du måste ha lite självrespekt. Vi säger att du slutar skriva till henne och det leder till att hon inte skriver till dig något mer så vet du hur mycket du betyder för henne. Då är det ju uppenbart att du är hennes side dish. Då kan du gå vidare och försöka träffa någon som faktiskt värdesätter dig och som tycker att du är intressant.
Citera
2023-11-19, 14:59
Avslutad
Uppdatering hon skrev dagens SMS. Jag frågade om att ses nästa vecka men hon har mycket inplanerat, ska be henne föreslå dag. Har gjort mitt nu, återkommer hon inte om dag så skiter jag i det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in