2023-11-18, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Var finns ordern?

Någon order finns ej men pratet om en frånvarande order är endast ett vilospår. Trump erbjöd den 2:a januari upp till 20 000 vakter från nationalgardet. Det är bevisat genom US Capitol Police egen utredning. Erbjudandet tackades nej till. Det är ganska meningslöst att skriva en presidentorder om myndigheten som ska koordinera resurserna inte ens vill ha dem. Demokraterna och medier har falskligen använd "Det finns ingen ORDER!!!!" som belägg för att Trump inte skulle erbjudit nationalgardet vilket är lögn.
Citera
2023-11-18, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Någon order finns ej men pratet om en frånvarande order är endast ett vilospår. Trump erbjöd den 2:a januari upp till 20 000 vakter från nationalgardet. Det är bevisat genom US Capitol Police egen utredning.
Jag är inte så insatt i US Capitol police utredning där detta framgår. Vill du vänligen upplysa mig?

Tack på förhand
Citera
2023-11-19, 09:33
Medlem
Citat:
Någon order finns ej men pratet om en frånvarande order är endast ett vilospår. Trump erbjöd den 2:a januari upp till 20 000 vakter från nationalgardet. Det är bevisat genom US Capitol Police egen utredning. Erbjudandet tackades nej till. Det är ganska meningslöst att skriva en presidentorder om myndigheten som ska koordinera resurserna inte ens vill ha dem. Demokraterna och medier har falskligen använd "Det finns ingen ORDER!!!!" som belägg för att Trump inte skulle erbjudit nationalgardet vilket är lögn.

Så Trump gjorde en begäran den jan2 men det tackades nej till. Och sen gjorde Trump inget mer trots att som alla andra såg vad som hände, och dessutom fick uppgifter om vad som hände. Han la sig till ro med att jag begärde något den 2 och nu vill de hänga min vice president så nu är jag helt maktlös?

Men det är ju intressant att se att Trump ville ha dit 20 000 NG redan den andra januari? Så han visste om vad som var på gång och stod och hetsade folk att vara vilda när de går upp till CH och även några av hans närmaste eldade på så mycket det gick.

men varför nöjde sig Trump med att de tackade nej? Som om det var en frågan om vad de tyckte de skulle göra och inte vad han ansåg skulle göras?
Citera
2023-11-19, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Så Trump gjorde en begäran den jan2 men det tackades nej till. Och sen gjorde Trump inget mer trots att som alla andra såg vad som hände, och dessutom fick uppgifter om vad som hände. Han la sig till ro med att jag begärde något den 2 och nu vill de hänga min vice president så nu är jag helt maktlös?

Men det är ju intressant att se att Trump ville ha dit 20 000 NG redan den andra januari? Så han visste om vad som var på gång och stod och hetsade folk att vara vilda när de går upp till CH och även några av hans närmaste eldade på så mycket det gick.

men varför nöjde sig Trump med att de tackade nej? Som om det var en frågan om vad de tyckte de skulle göra och inte vad han ansåg skulle göras?

Mycket fantasier i ditt inlägg. Diskussionerna och erbjudandet om nationalgardet fortsatte fram til 6 januari men senatens säkerhetschef blockerade att de sattes in efter press av Washingtons borgmästare och Pelosi som inte tyckte det skulle se bra ut. Säkerhetschefen är numera avliden (ej relaterat till 6:e januari).
Citera
2023-11-19, 11:22
Medlem
Citat:
Mycket fantasier i ditt inlägg. Diskussionerna och erbjudandet om nationalgardet fortsatte fram til 6 januari men senatens säkerhetschef blockerade att de sattes in efter press av Washingtons borgmästare och Pelosi som inte tyckte det skulle se bra ut. Säkerhetschefen är numera avliden (ej relaterat till 6:e januari).

Hur många gånger försökte Donald Trump den 6 januari få dit NG?
Citera
2023-11-19, 11:40
Medlem
Citat:
Hur många gånger försökte Donald Trump den 6 januari få dit NG?

Ej så det fungerar. Säkerhetschefen i detta fall behöver lämna in "emergency declaration" vilket säkerhetschefens underordnade efterfrågade flera gånger under 6:e januari. Säkerhetschefen i samråd med Washingtongs borgmästare, Washingstons lokala chef för nationalgardet mfl ansåg dock "we don´t like the optics of the National Guard standing a line at the Capitol".

Tänkte du att Trump bara skulle skicka ut nationalgardet när det som ansvarar för dem inte vill eller efterfrågar det?
Citera
2023-11-19, 12:18
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Sicket trams men ni behöver inte vara oroliga, den narcissistiska posören lär vinna valet

Reflekterar du någonsin över vad som kommer ut ur dig eller går det på automatik, som ett uppskruvat urverk? Det är ju du som skriver trams. Stannar du aldrig upp och funderar vem som lyckats få dig att sitta så fint i ring och runka bulle?

Posören kommer vinna, ja. För tredje gången i rad. Något självständigt liv har du trots allt. Kommer du stå fast vid det även när globalisterna försöker lura dig med motsatsen även denna gång?
Citera
2023-11-19, 12:30
Medlem
swebarbs avatar
[quote=klyban|86441910]Så du försöker påstå att stormningen som ALLA kan se då inte existerar

Såklart man inte rapporterar om detta, då stormning och hänga Pense och byta till falska elektorer berättar det är ren nonsens och skräp argument.

Eftersom alla bara promenerade lugnt in ja, visar att detta var planerat händelse.
Citera
2023-11-19, 12:54
Medlem
Citat:
Ej så det fungerar. Säkerhetschefen i detta fall behöver lämna in "emergency declaration" vilket säkerhetschefens underordnade efterfrågade flera gånger under 6:e januari. Säkerhetschefen i samråd med Washingtongs borgmästare, Washingstons lokala chef för nationalgardet mfl ansåg dock "we don´t like the optics of the National Guard standing a line at the Capitol".

Tänkte du att Trump bara skulle skicka ut nationalgardet när det som ansvarar för dem inte vill eller efterfrågar det?

Jag tänkte att Trump som högsta befälhavare efter flera timmars kaos till slut kallade ut NG. Det gjorde Trump bara en enda gång. Varför säger du att chefen för NG vägrat att lyda order från högste befälhavaren?
Senast redigerad av Huggig 2023-11-19 kl. 13:18.
Citera
2023-11-19, 13:08
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Eftersom alla bara promenerade lugnt in ja, visar att detta var planerat händelse.
Ja, detta var ett planerat statskupps försök.
Visa bilder på när de får på ett led ut, hur inbillar du dig det ska ändra något.

Inbillar du dig någon går på det du skriver och som såg hur statskupps försöket såg ut?
Ahh, du trollar bara, men hur bra går det, då vi alla som är sakliga sett det planerade våldet.
Men bra att du sade det var en planerad händelse, för det är också det som de sitter i fängelse för och våldsamt statskuppförsök.
Det var så planerat att de tog med sig vapen och bomber in, och i hotalrum hade de samlat ihop skjutvapen.

Och det är också därför donalds är åtalad och också därför de som arbetade under donalds nu har flippat, då de inte vill sitta i fängelse för donalds utan vittnar emot hen istället som kronvittne.
Citera
2023-11-19, 13:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag tänkte att Trump som högsta befälhavare efter flera timmars kaos till slut kallade ut NG. Det gjorde Trump bara en enda gång. Varför säger du att chefen för NG vägrat att lyda order för högste befälhavaren?
De tänker inte på den delen att det måste backas upp att de sade nej, detta är ett riktigt kort halmstrå de försöker dra i.

Men exakt samma saker sker varje gång med fakta och att man inser donalds inte gjort nått alls att stoppa.
Det är också därför donalds nu är åtalad för sitt statskuppsförsök.
Citera
2023-11-19, 13:19
Medlem
Citat:
Jag tänkte att Trump som högsta befälhavare efter flera timmars kaos till slut kallade ut NG. Det gjorde Trump bara en enda gång. Varför säger du att chefen för NG vägrat att lyda order för högste befälhavaren?

Inte så ordningen fungerar. Säkerhetschefen som har det operativa ansvaret begär insättande av nationalgardet. Presidenten beviljar eller nekar. Inte det omvända som du ger sken av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in