2023-11-03, 04:49
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
03 november 03:06, Mord/dråp, försök, Stockholm
Polis kallas till Sköndal med anledning av att flera inringare hört smällar som uppfattats som skottlossning.

Inringarna uppfattade det som att smällarna kom från trapphus och i området utanför huset.

När polispatrullerna kom till platsen kunde det konstateras att det avlossats skott mot en lägenhetsdörr i ett flerbostadshus.

Det finns i nuläget ingen person som påträffats skadad.

Polisen har inlett en förundersökning med rubriceringarna försök till mord och grovt vapenbrott.

En polisinsats pågår för att leta efter gärningspersoner och för att utföra utredningsåtgärder på platsen som är avspärrad för teknisk undersökning.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2023/november/3/03-november-0306-morddrap-forsok-stockholm/
Citera
2023-11-03, 05:35
Medlem
Fittsparks avatar
Ska tydligen vara på Sköndalsvägen 98.
Citera
2023-11-03, 07:07
Medlem
Om det är sköndalsvägen 98 är det kopplat till skjutningen på veronikagränd i tyresö. Om*r Ost* och Nid*l Ost*a är skrivna där, båda är kopplade till *lexander Hultm*n som är skriven på veronikagränd.
* = a

Tittar ni på *lex facebook (alex bernadotte) ser ni han och Om*r på omslagsbilden.
Citera
2023-11-03, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loha
Om det är sköndalsvägen 98 är det kopplat till skjutningen på veronikagränd i tyresö. Om*r Ost* och Nid*l Ost*a är skrivna där, båda är kopplade till *lexander Hultm*n som är skriven på veronikagränd.
* = a

Tittar ni på *lex facebook (alex bernadotte) ser ni han och Om*r på omslagsbilden.

Nidal brukade vara med i östberganätverket visste inte ens att han var vid liv.
Blivit skjuten två gånger tror jag.
Citera
2023-11-03, 08:17
Avslutad
bernadotte ja
Citera
2023-11-03, 08:58
Medlem
Säg inte att Sköndal också blivit en del av träsket ?
Citera
2023-11-03, 09:11
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08

Jupp. Började för tio år sedan med massa rån vid busshållplatserna. Inte katastrof direkt men knappast så att jag skulle lägga massa pengar på en villa i det området idag. Folk som slangar bensin och snor saker som ligger ute på trädgårdarna på nätterna har jag hört av en polare som bor där.
Citera
2023-11-03, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Sköndal har varit en del av träsket redan sen innan pandemin
Citera
2023-11-03, 18:43
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Jupp. Började för tio år sedan med massa rån vid busshållplatserna. Inte katastrof direkt men knappast så att jag skulle lägga massa pengar på en villa i det området idag. Folk som slangar bensin och snor saker som ligger ute på trädgårdarna på nätterna har jag hört av en polare som bor där.

Vilka är det som kaosar i Sköndal?
Citera
2023-11-19, 09:44
Medlem
Nån som vet varför man sköt mot dörren?
Citera
2023-11-19, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jour-nalisten
Nån som vet varför man sköt mot dörren?

Är nidde med i östberga fortfarande
Citera
2023-11-19, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Är nidde med i östberga fortfarande

Ingen aning. Läst nån fup där de skrevs om att han typ backat ifrån dom eller tagit avstånd.
Men jag har ingen riktig information, och det i fupen kan va tankar eller teorier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in