2023-11-18, 21:02
Medlem
donald12s avatar
Hjälper inte att ryzzen låtsas vara död... En liten granat o orchen börjar röra sig i plågor haha

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/TjlKmYxSrX
Citera
2023-11-18, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Missiler?? Archer skjuter granater.
Läs på din stolle.
Robotar bäste Snauzzer, robotar. Missiler är ju inte ens svenskt.
Citera
2023-11-18, 21:18
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
För min del får det gärna vara 2000 orcher per dag. Jag slår ändå ett slag för insikten att Ryssland har ett lager på 21.05 miljoner män i vapenför ålder. Det räcker till 28 år av krig, eller nästan 60 år av krig om det bara är 1000 per dag som stryker med. Sen så växer det ju upp några orcher under den här tiden så lägg på några år till.

Nu är det orimligt att Ryssland inte skulle kollapsa innan alla vapenföra män är förbrukade men poängen är att ett totalitärt Ryssland som inte bryr sig om människoliv har män att fylla på med.

Ryssland backar bara då de vet att dolken inte går att sticka in längre.

Därför måste stödet öka och Ukraina tillåtas stärka sina väpnade styrkor snabbare än vad Ryssland stärker sina och kill ratio måste upp från bra nivåer till helt sjukt fantastiska nivåer.

Det är enda playbooken där Ukraina vinner detta på slagfältet.

Alla andra scenarier där Ukraina segrar bygger på att Ryssland kollapsar inifrån.
Det har varit riktigt nära en gång, och jag tror det kan hända som jag skrivit tidigare.

Men vill vi inte vänta på det så behöver vi tillgodose UKR önskelista. Den är inte orimlig.

Det räcker inte med enbart militärt stöd ! Sanktionerna måste skärpas i flera led och även utökas mot transitländer samt länder som gör affärer direkt och indirekt med Ryssland. Det går inte att besegra Ryssland med enbart militärt stöd ( Det är för stort helt enkelt ) Vad man kan göra är att låta Ryssland besegra Ryssland och det görs enklast via sanktioner ( svält och sjukdom och allmänt missnöje ) Det lär dessutom gå lättare att störta Ryssland än det var att kapprusta sönder Sovjetunionen. Folk har trots allt vant sig vid vissa bekvämligheter.

Straffa mellanhänderna . Går ganska lätt att blockera såväl länder som företag från Swift eller blocka deras försäkringar hos Lloyds . Samt skrota fartyg hemma istället för att det sålda skrotet dyker upp under nytt namn ny flagg och totalt fallfärdiga lastade med rysk olja )
Citera
2023-11-18, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det måste bli som finska vinterkriget då finnarna kunde ställa upp ett kulsprutenäste och meja ner 1000tals russar som bara fortsatte komma i en strid flod av kött.

Jag hörde ett program på P1 där en finsk veteran från kriget sa att det i huvudsak var ukrainska soldater man slogs mot.
Citera
2023-11-18, 21:23
Medlem
Citat:
Haha..det tog över ett år för sverige att skramla ihop 8 st kanoner till ukraina.
8 archer på en 100 mil lång front spelar inte ett skit roll för kriget utom symbolik.
Det behövs ju för fan tusen tals artelleripjäser för att göra nån skillnad på fronten din idiot.

Du fortsätter att göra bort dig " kamrat".
Vi pratar inte ryskt artilleri här nu.
Läs en gång till. Bokstavera OCH ljuda.

Motsvarande utbildning och utrustande har skett i SJU olika EU länder som nu också är på plats och förklsrar vad som hände förra veckan, nu och fortsättningsvis. Över 1000 ryssar "togs ur tjänst" och mängder av ryskkrigsmaterial förstördes PER DAG.

Din desinformation blir därmed kontraproduktiv för ryssland.
Det är EN av nackdelarna med metod M som i marionetterna.
Citera
2023-11-18, 21:25
Medlem
Citat:
Missiler?? Archer skjuter granater.
Läs på din stolle.

Semantik, semantik som svar.
Jo, jo.
Jag pratar om 1000 ryssar per dag som togs ur tjänst förra veckan och mängder av ryskt krigsmaterial som förstödes även långt långt bakom fronten. Någon kommentar till just det?
Senast redigerad av Antistalk 2023-11-18 kl. 21:33.
Citera
2023-11-18, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Robotar bäste Snauzzer, robotar. Missiler är ju inte ens svenskt.
Vad babblar du om?
Archer är en kanon som skjuter granater, inget annat.
Citera
2023-11-18, 21:29
Medlem
Citat:
Vad babblar du om?
Archer är en kanon som skjuter granater, inget annat.

Mycket tillrättavisningar nu till höger och vänster. Nervöst?
Din verksamhet är kontraproduktiv.
Citera
2023-11-18, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Semantik, semantik som svar.
Jo, jo.
Jag pratar om 1000 ryssar per dag som togs ur tjänst förra veckan och mängder av ryskt krigsmaterial som förstödes även långt långt bakom fronten. Någon kommentar till just det?
Wow!
Hur många tas ur tjänst på Ukrainasidan varje dag? Inga alls?
Citera
2023-11-18, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Inte för att vara en partypooper men Archer är inte ett raketartilleri, GLSDB, MLRS och Himars är raketartilleri med meterprecision. Archer är en automatladdande självgående haubits på hjul, absolut spitzenklasse! Ryssarnas motsvarighet för raketartilleri är BM-21 Grad men den är ju inget precisionsvapen utan öser bara ut raketer i en viss riktning, TOS-1 är ett raketartilleri med termobariska raketer, lika usel precision men bättre täckning.

Jag pratade om den kombination av artilleri som nu är på plats. Archer,
Himars, och dess Brittiska, Franska, Holländska osv. motsvarighet verkar väl knappast på rysk planhalva direkt?
Citera
2023-11-18, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Wow!
Hur många tas ur tjänst på Ukrainasidan varje dag? Inga alls?

Wow!
Ett tvärtemot inlägg poppade upp från "ingenstans". Med en motfråga.
Så oväntat.
Metod M som i marionetterna kapitel 3.

Nästa? Hot, hån och förminskande med uppmaningen läs på!
Eller har den utvecklats?
Citera
2023-11-18, 21:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Jag pratade om den kombination av artilleri som nu är på plats. Archer,
Himars, och dess Brittiska, Franska, Holländska osv. motsvarighet verkar väl knappast på rysk planhalva direkt?

Nä ryssarna har inga sådana system (förutom kryssningsrobotar då), men "kvantitet är också en kvalitet" (Stalin). Problemet blir väl att ryssen öser 100 granater mot ett mål, medan Ukraina skickar en Excalibur med Archer, 100 granater kommer alltid att träffa något eller någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in