2023-11-18, 14:56
Medlem
Tjena
Kort & gott
Delgiven runt 50k sek(ej omöjligt att lösa jag vet).
Bor utomlands kan inte komma hem pga hotbild.

Frågan är om jag redan fått anmärkning i form av delgivning, vad förbättras för mig i framtiden om jag skrapar ihop stålar med familj eller vänner för att lösa det?

Kommer jag kunna ha någon fördel av att den är betald kontra obetald mtp lån lägenhet osv lär ju ändå va kört i framtiden för mig?

Har ett dåligt betalt jobb nu. Efter hyran, el, vatten o skatt, 500€.
Billig levnad här.

Vill bara veta om jag sväljer min heder. Vad fan får jag ut i framtiden på det? Annat än att trollen hår slipper gnälla på att ni betalar det i form av skatt.
Citera
2023-11-18, 15:15
Medlem
Om du aldrig ska tillbaka till Sverige så kan du skita i det - annars gäller att du betalar så fort som möjligt för de är de värsta tjuvarna i Sverige med ockerränta.
Citera
2023-11-18, 15:31
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Om du aldrig ska tillbaka till Sverige så kan du skita i det - annars gäller att du betalar så fort som möjligt för de är de värsta tjuvarna i Sverige med ockerränta.

Om man inte räknar med att dö väldigt snart så är det svårt att veta om man någon gång i framtiden kommer vilja tillbaka.
Citera
2023-11-18, 15:40
Medlem
Sillsvins avatar
Citat:

Värsta tjuvarna? Är man inte större tjyv om man inte betalar sina skulder? Räntan är väl den högsta tillåten enligt lag och det är väl den räntan de allra flesta tar?
Citera
2023-11-18, 15:48
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejahekajsjs

Vill bara veta om jag sväljer min heder. Vad fan får jag ut i framtiden på det? Annat än att trollen hår slipper gnälla på att ni betalar det i form av skatt.

Så du menar alltså att du har hedern i behåll om du inte betalar dina skulder? Väldigt märklig inställning. Eller också vet du inte vad heder är.
Citera
2023-11-18, 17:05
Medlem
Not the point men jag hör va du säger. Svårt att behålla anonymitet och förklara va jag menade med det. Släpp den biten.

Vad har jag att tjäna på att betala av det mtp att anmärkningen ändå kommer vara där, lägenheter lån jobb etc är kört i Sverige ändå.
Citera
2023-11-18, 17:07
Medlem
Citat:

Tack för svaret. Jag har typ samma slutsats men samtidigt om jag väl skulle tillbaka till Sverige ponera att hotbilden ändras. Vad har jag o tjäna på att betala av det. Jobb lån lgh allt är ju omöjligt ändå? Eller har jag fel?
Citera
2023-11-18, 17:51
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejahekajsjs
Tack för svaret. Jag har typ samma slutsats men samtidigt om jag väl skulle tillbaka till Sverige ponera att hotbilden ändras. Vad har jag o tjäna på att betala av det. Jobb lån lgh allt är ju omöjligt ändå? Eller har jag fel?
Du har fel. Anmärkningar och sånt stryks efter ett antal år precis som brottsregister. Dessutom, vilka jobb bryr sig om skulder mer än de med säkerhetsklassning? Jag råder dig att betala av skiten, 50k är en sån struntsumma.
Citera
2023-11-18, 18:03
Medlem
Tack för svaret! Så betala av och x år kan jag ändå få hyra lägenhet eller t o m köpa? Tidigare för de jobben jag haft har jag behövt lämna registerutdrag polisiärt och ekonomiskt…
Citera
2023-11-19, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillsvin
Värsta tjuvarna? Är man inte större tjyv om man inte betalar sina skulder? Räntan är väl den högsta tillåten enligt lag och det är väl den räntan de allra flesta tar?
Allt är inte skulder. För övrigt är det ockerränta och det har tjuvar som stiftat lagarna sett till. Kronofogden ligger bakom många husstölder och förstörda liv. Där har du sanningen.
Citera
2023-11-19, 14:46
Medlem
Sillsvins avatar
Citat:
Allt är inte skulder. För övrigt är det ockerränta och det har tjuvar som stiftat lagarna sett till. Kronofogden ligger bakom många husstölder och förstörda liv. Där har du sanningen.

Vad finns det mer förutom skulder som kronofogden driver in? Om inte lagarna kring ocker och vad som är tillåtet att som högst ta ut i ränta, vad tror du privata företag då skulle ta i ränta?
Citera
2023-11-19, 15:14
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:

Att du är korkad visste jag sedan tidigare, men nu är det fastställt att du faktiskt är på gränsen till utvecklingsstörd.

Det enda du har rätt i är att räntor på skulder inte borde tillåtas vara hur höga som helst. Men såvitt jag vet är det inte Kronofogden som sätter räntan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in