2023-11-18, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Silvia har skyddat en person som köpt sex och flytt undan rättvisan. En person som hon försörjt sedan han var 15. Hon kan inte tala om sexuellt utnyttjande med någon trovärdighet längre.
Nej detta solkar förvisso ner henne verksamhet, men det är viktigt att mänskor inte dömer släktingarna,
när någon begår misstag i släkten. Det gäller att skilja på sak o person.
Sedan kan jag fundera över de skribenter som uppehåller sig maniskt bakom skärmen, alla dygnets timmar.
Är alla skribenter här socialfall, har inte dessa skribenter något arbete el dagverksamhet att syssla med istället.
Det är illa att inte Patric var sysselsatt, men som sagt kasta i sten i glashus.
Det är Sjukt, någon typ av -maniskt att bara fokusera på denna händelse..
Citera
2023-11-18, 15:26
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Armfeltsgatan 14. Sök på adressen + massage får du namnet på salongen.

Hoppas den får stänga
Vad hände med vad en annan skrev till mig ?

Det han gjorde räknas iaf inte
Citera
2023-11-18, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trulse53
Enligt FUP:en så är det ju andra gången han besöker denna massagesalong, antingen måste han vara mycket nöjd med massagen som massösen gav vid tidigare tillfälle ,eller så är han nöjd med annan behandling som han fått där , hans ryggvärk verkar ju komma lite då och då, kan ju vara så att han fick väldigt ont i ryggen just precis då när han råkade befinna sig på just denna gata där denna massagesalong låg.
Han säger ju i förhöret att när han får ont i ryggen då brukar han bara försöka slinka in på en massagesalong som har tid för honom. Vilken tur att de hade tid för honom just denna dag.

Om det nu är andra gången han besöker denna massagesalong så borde han väl sett att detta inte helt stämde med att "bara" vara en massagesalong, även om han verkar ha problem med minnet vid förhöret så framkommer det inte att han har fel på varken hörsel eller syn.

Nej PS visste med all sannolikhet vad detta var för ett ställe .

Oj vad konstigt att man går och tar en massage på en salong som har tid när man känner problem med ryggen. Verkligen.
Citera
2023-11-18, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Jag blir så jävla förbannad att dom inte tar upp Niclas Wahlgrens sexköp. Han har väl t.o.m erkänt? Wtf liksom

Det finns numera ännu en släkt som är mäktigare än Bernadotte i att få svenska medier att lyda.

Skvallertidningarnas publik som köper fysisk tidning köper nog oftare om Silvia är på omslaget än kändisar som "bara" varit med sedan 1980-talet.
....samt potential att sälja översatta artiklar till främst tyska tidningar är min killgissning.
Citera
2023-11-18, 15:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Han har drivit och driver flera företag. Sluta tro att han får pengar av Sillen, hjälp med bostad, ja självklart, hans barn är också släkt med prinsessorna och prinsen och behöver en grad av skydd, men han får ingen jävla hovlön.

«Patrick säger i förhöret med polisen för 1,5 år sedan att han inte har så stor koll på sin ekonomi. Polisen konstaterar att han hade en taxerad årsinkomst 2022 på 59 600 kronor»

«Men Patrick har inte behövt oroa sig. Han bor gratis i kungens fastighet. Han har inga skulder säger han i förhöret.
Patrick Sommerlath är en del av en familj som sätter en ära i att stötta och hjälpa»

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/VPn6Pl/patrick-sommerlath
Citera
2023-11-18, 15:34
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans
Det finns numera ännu en släkt som är mäktigare än Bernadotte i att få svenska medier att lyda.

Skvallertidningarnas publik som köper fysisk tidning köper nog oftare om Silvia är på omslaget än kändisar som "bara" varit med sedan 1980-talet.
....samt potential att sälja översatta artiklar till främst tyska tidningar är min killgissning.

Är helt sjukt, någon media borde ta upp detta, att maffiafamiljen har för hög makt över kvällsblaskorna. Men återstår väl bara då samnytt.se, Niclas Wahlgren borde stå till svars lika mycket som denna herre och paolo. Otäckt nästan att dom inte ens tar upp det.
Citera
2023-11-18, 15:38
Medlem
Johan T Lindwall på Svensk Damtidning frågar i sin intervju Patrick S

När allt detta hände, berättade du då för kungen och drottningen?

– Ja, jag berättade att jag hade fått en kallelse, men att jag var helt oskyldig. Det var drottningen jag pratade med.

Så med andra ord visste både kungen och drottningen om vad denna kallelse handlade om .

Åtminstone visste drottningen om detta.
Senast redigerad av Trulse53 2023-11-18 kl. 15:42.
Citera
2023-11-18, 15:40
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Johan T Lindwall på Svensk Damtidning frågar i sin intervju Patrick S

När allt detta hände, berättade du då för kungen och drottningen?

– Ja, jag berättade att jag hade fått en kallelse, men att jag var helt oskyldig. Det var drottningen jag pratade med.

Så med andra ord visste både kungen och drottningen om vad denna kallelse handlade om .

Så åtminstone drottningen visste om detta.
Visst gjorde hon det, och allt drottningen vet berättar hon nog för kungen - inte minst när det gäller händelser som kan påverka kungahusets rykte negativt.
Citera
2023-11-18, 15:48
Medlem
Citat:
Visst gjorde hon det, och allt drottningen vet berättar hon nog för kungen - inte minst när det gäller händelser som kan påverka kungahusets rykte negativt.

Självklart är det så , naturligtvis har det sedan diskuterats inom kungahuset hur tar du dig ur detta på bästa sätt, då kommer någon på den geniala iden att han skall bege sig utomlands en vecka innan delgivningen skall ske.
Citera
2023-11-18, 15:49
Medlem
Citat:
Absolut det mest troliga scenariot. Det förvånar mig dock att PS vände sig till den advokaten som bistått honom. Det är så att säga inte en advokat som jag hade förväntat mig. Har inte hovets rådgivare kommit med något bättre förslag på ombud, tex. Johan Eriksson?
Citera
2023-11-18, 15:58
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Absolut det mest troliga scenariot. Det förvånar mig dock att PS vände sig till den advokaten som bistått honom. Det är så att säga inte en advokat som jag hade förväntat mig. Har inte hovets rådgivare kommit med något bättre förslag på ombud, tex. Johan Eriksson?
Jag reagerade över samma sak. Har den här advokaten tidigare gjort sig känd för att försvara personer i sexmål?
Citera
2023-11-18, 16:00
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Självklart är det så , naturligtvis har det sedan diskuterats inom kungahuset hur tar du dig ur detta på bästa sätt, då kommer någon på den geniala iden att han skall bege sig utomlands en vecka innan delgivningen skall ske.
Det låter som det troligaste scenariet. Det som övertygar mig om att det stämmer är hur PS betonar i intervjun att kungaparet inget visste, att han drog utomlands på eget bevåg utan att informera dem. Det låter så osannolikt att det framstår som osanning, särskilt med tanke på att han medger att han berättat om sitt predikament för drottningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in