Citat:
Ursprungligen postat av
passadhi
Nu fick jag en jättebra idé på en tv-serie.
Den ska handla om en ung, ensam man som precis som i tråden här gör iakttagelsen att fänglsade mördare och galningar får en massa beundrarpost. Under sitt eget brevinkast hittar han bara reklam från ica. Han är trött på ensamheten och ekorrhjulet och leker med idéen.
Han börjar jobba mot en jakt/tävlingslicens och kartlägger i smyg kriminella rappare i kommunen. Planen är att fimpa så många som möjligt och sen få bo på sexhotell a.k.a. fängelset och få ta emot en ny dam varje besökstillfälle. När han inte vältrar sig i fitta ska han läsa klassisk literatur och bli bildad.
Han ska självsäkert spänna blicken i både förhörsledaren och de många journalisterna och säga precis som det är utan att hymla: Ja, jag skjöt ihjäl dem allihopa. Jag gjorde det för allas vår skull, men mest för min egen, för visst njöt jag. Jag hade gjort precis samma sak igen!
Sen får man då följa honom och se hur det faktiskt går. T.ex. är min fråga, får man verkligen ta emot besök och ha sex med hur man vill, eller sätter fängelset stopp för det? Vore ju märkligt om dessa seriemördare faktiskt bor på ett knullhotell och tekniskt sett kan yngla av sig vitt och brett. Celibat ska självklart vara en del av straffet.
Din serie kan förstås bara utspela sig i ett land som Sverige. Förbrytare i de flesta länder får nog uträtta sina behov i en hink, i ett rum omgivet av 20 andra kriminella. Och i de fall man får ta emot besök så är det utomhus, med två stängsel mellan dig och besökaren, och med beväpnad vakt som iaktar varje rörelse.
Ja, det är alltså det goda fallet. Det dåliga fallet är ett land med dödsstraff.
I de flesta länder tror man inte på att rehabilitera massmördare.