Hade jag haft en jävla aning om hur svårt det är att få tag i rörkrökare som är intresserade av att ta ett jobb så hade jag aldrig köpt den här värmepumpen.. Men gjort är gjort och nu sitter jag här.
Jag köpte en sådan här pump:
https://outl1.se/inverter-varmepump-16kw-r32
Jag har äntligen lyckats få tag i en rörkrökare där jag med lite personliga kontakter lyckats att få honom att motvilligt ta sig an att installera pumpen. Men.. eftersom han helst vill slippa jobbet så behöver jag tvångsmata honom med information.
Till saken:
Tanken är att pumpen ska gå som sekundär värmekälla, primär värmekälla är vedpanna mot acctankar. Så själva grejen med grejen är att värmepumpen ska kicka in om jag inte är hemma och eldar.
Det behövs alltså någon automatik som känner av när luftvärmepumpens vatten är varmare än vedsystemets och då kör in vattnet i tanken istället för att bara cirkulera det
Rörmokaren visste om sådana system men sa att de han visste bara fungerade med de maskiner han brukar installera.
Jag behöver alltså hitta någon manick åt honom så att han inte kan slingra sig undan jobbet..
Någon som kan länka till vad jag behöver så jag kan skicka det vidare? Jag är oändligt tacksam för all hjälp