Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Swebbtv leds väl av Mikael Willgert? Katarina är väl bara ett inslag i kanalen när hon och Matikainen tar emot telefonsamtal från lyssnare? Jag lyssnade på hennes sommarprat. Hon växte upp här och som jag uppfattat henne var hon en osäker tjej som fann sin roll till slut. Jag ser henne som en intellektuell lättviktare i Swebbtv. Hon är lite flamsig, men kanalen har olika nivåer. Alla orkar kanske inte lyssna på de längre intervjuerna med läkare, kärnfysiker, statsvetare, företagsledare osv vilka erbjuds möjlighet att förklara större skeenden men även gå in i detaljer. Hon vill att Sverige ska vara Sverige och hon har sin vinkel och nivå på argumentationen. Hör dock både henne och Ekroth (som inte är på Swebbtv) försvara Israel på ett sätt som jag tycker är problematiskt. De tappar i trovärdighet och personligen lyssnar jag inte särskilt mycket på henne. Övriga i Swebbtv håller extremt hög nivå. Det är en nivå som man förväntar sig att Aktuellt, Svenska Dagbladet osv skulle hålla men inte längre gör, om de ens någonsin har gjort det.
För mig är Swebbtv andningshålet i vardagen. Där får jag syre att orka med. En helt fantastisk kanal.
Jag nämnde inga namn men någon kvinna där heter Kat*rina.
Långt ifrån "
bara ett inslag".
Problemet med hela deras sajt är att de söker skapa en
parallell samhällsstruktur, med
egna experter, egen bokmässa, egen nyhetssändning, etc. Ser
du inte det?!
Så enkelt att se, för den som vill!
Samtidigt, som de talar om att parallellsamhällen är fel!?
När kommer Swebbtv:s egen, paramilitära styrka, via Tjeckien? Bara en tidsfråga!
Istället för enande av "svenska folket" (om det finns?) så söker man splittring,
Några självklara lösningar vore om Swebbtv lade ned sin parallella bokmässa och förenade sig med gängse bokmässa.
Likaså lade ned "Ring Swebbtv" och förenade sig med "Ring P1".
Likaså lade ned sina sommarprat och förenade dem med SR:s.
Nej, invandring är absolut inte något som helst problem, för någon i Sverige, eftersom det finns tjeckiska försvarssprayer!? Så blir alla trygga i Sverige!?
Förutom de utomeuropeiska fördunklade, de med fel, tjeckisk eller finsk, värdegrund.
"
Citat:
Det är en nivå som man förväntar sig att Aktuellt, Svenska Dagbladet osv skulle hålla men inte längre gör, om de ens någonsin har gjort det.
"
Jaja, fortsätt att följa dina parallella kanaler och lita på alternativa experter.
Är du en sorts delfin, i behov av andningshål?