2023-11-18, 10:59
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Minst 60% av alla kvinnor över 18 år i Sverige är gifta/sambos. Och säkert cirka 15% är särbos. Hur som helst: flertalet kvinnor föredrar normala relationer med normala män.

Så at skriva "kvinnor är underliga varelser" blir fel.
Det är ju precis som att skriva "män är mördare".

Flertalet män är inte mördare.
Flertalet kvinnor är inte dragna till mördare.
Skrev "ibland" just därför, kvinnorna runt mig i dagsläget är fullständigt normala vad jag vet och skulle springa åt andra hållet om de var i närheten at Peter M eller Juha V.

Dock finns det de trasiga kvinnorna som blivit spöade och eller våldtagna under uppväxten, de brukar dras till "bad boys" om och om igen. har de väl kommit undan en misshandlande karl brukar det inte dröja länge innan de hittat en ny som eventuellt rent av är värre än den förste.
Senast redigerad av Onanikrem 2023-11-18 kl. 11:02.
Citera
2023-11-18, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Är det inte samma mekanism som gör att de dras till islamister och invandrare?
Längst in i feministerna finns en attraktion till dominanta män - MEN inte till svenska män. För kvinnorna anser att svenska män står över dem själva i den intersektionella hierarkin. Därför är muslimer det perfekta - de är både under den svenska kvinnan på stegen - men samtidigt manliga. Det blir PK-orgasm, då de får vara goda och feministiska och samtidigt dominerade.

Läs inlägg 8 och inlägg 12 i tråden.

Flertalet kvinnor vill inte ha det detta klientel. Flertalet svenska kvinnor vill ha normala, charmiga, svenska män.
Citera
2023-11-18, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Det här ämnet har diskuterats många gånger med mina kvinnliga bekanta, utan att egentligen komma fram till någon vettig förklaring.

Varför kvinnor dras som flugor till massmördare alltså. Kvinnorna verkar tydligen vilja ”hjälpa” eller ”förändra” mannen ifråga, men jag vet inte.

Enda vettiga förklaringen är nog att kvinnans hjärna är annorlunda.

Varför kollar du inte upp det då? Finns bra forskning på precis detta.
Citera
2023-11-18, 11:27
Medlem
I vårt civiliserade samhälle framstår det som förskräckligt hur kvinnor kan lockas av dessa män.

Men är det inte det mest naturliga? Djurriket är fullt av exempel på där hanar brukar våld mot varandra i syfte att göra honorna kåta.
Citera
2023-11-18, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passadhi
Nu fick jag en jättebra idé på en tv-serie.

Den ska handla om en ung, ensam man som precis som i tråden här gör iakttagelsen att fänglsade mördare och galningar får en massa beundrarpost. Under sitt eget brevinkast hittar han bara reklam från ica. Han är trött på ensamheten och ekorrhjulet och leker med idéen.

Han börjar jobba mot en jakt/tävlingslicens och kartlägger i smyg kriminella rappare i kommunen. Planen är att fimpa så många som möjligt och sen få bo på sexhotell a.k.a. fängelset och få ta emot en ny dam varje besökstillfälle. När han inte vältrar sig i fitta ska han läsa klassisk literatur och bli bildad.

Han ska självsäkert spänna blicken i både förhörsledaren och de många journalisterna och säga precis som det är utan att hymla: Ja, jag skjöt ihjäl dem allihopa. Jag gjorde det för allas vår skull, men mest för min egen, för visst njöt jag. Jag hade gjort precis samma sak igen!

Sen får man då följa honom och se hur det faktiskt går. T.ex. är min fråga, får man verkligen ta emot besök och ha sex med hur man vill, eller sätter fängelset stopp för det? Vore ju märkligt om dessa seriemördare faktiskt bor på ett knullhotell och tekniskt sett kan yngla av sig vitt och brett. Celibat ska självklart vara en del av straffet.

Din serie kan förstås bara utspela sig i ett land som Sverige. Förbrytare i de flesta länder får nog uträtta sina behov i en hink, i ett rum omgivet av 20 andra kriminella. Och i de fall man får ta emot besök så är det utomhus, med två stängsel mellan dig och besökaren, och med beväpnad vakt som iaktar varje rörelse.
Ja, det är alltså det goda fallet. Det dåliga fallet är ett land med dödsstraff.

I de flesta länder tror man inte på att rehabilitera massmördare.
Citera
2023-11-18, 11:36
Medlem
Nickeess avatar
Kvinnor har alltid varit attraherade av våldsamma män, sedan mänsklighetens begynnelse. Människor är apor, det är inte så konstigt om du ser det från ett evolutionsperspektiv. Läste nyligen en artikel om kvinnliga israeliska fängelsevakter som inte kunde hålla sig från att knulla med inlåsta Hamas soldater.
Citera
2023-11-18, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickees
Kvinnor har alltid varit attraherade av våldsamma män, sedan mänsklighetens begynnelse. Människor är apor, det är inte så konstigt om du ser det från ett evolutionsperspektiv. Läste nyligen en artikel om kvinnliga israeliska fängelsevakter som inte kunde hålla sig från att knulla med inlåsta Hamas soldater.

Har du länk?
Citera
2023-11-18, 11:52
Medlem
Varför dras inte män till kvinnliga mördare då? Finns säkert ngn som gör det också.
Citera
2023-11-18, 11:54
Medlem
Raktinyllets avatar
Anders Eklund har väl massa kvinnor efter sig också, innan han blev tagen av polisen ville ingen ta i honom ens med tång
Citera
2023-11-18, 12:02
Avstängd
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Kvinnor är väldigt känsliga djur, flertalet av dom har antagligen växt upp i trasiga förhållanden. Förmodligen avsaknad av en fader eller haft en våldsam relation eller rentav utsatta för incest under uppväxten.
Framtiden i Sverige är dystopisk minst sagt med tanke på alla korkade luder som skaffar barn med kåkfarare, blattar och annat löst folk.
Så är det, dessa kvinnor söker problem för de vet inget annat. Minns förra årets Gift vid första ögonkastet, en trasig kvinna parades ihop men världen finaste man men hon bara längtade efter någon som slog henne, och mådde fysiskt illa av snällhet så hon var tvungen att uppröra båda oavbrutet.

Finns naturligtvis även män med självdestruktiva beteende.
Citera
2023-11-18, 12:10
Medlem
Tycker det är rimligt att sterilisera tunga brottslingar (mord, våldtäkt med mera). Psykopati och liknande störningar är i hög grad ärftliga. De utgör en relativt liten del av befolkningen men står för en stor del av all brottslighet och våld i olika former. Eventuellt kan det göra kvinnorna mindre intresserade, när de inser att det inte finns chans till förökning.
Citera
2023-11-18, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Anders Eklund har väl massa kvinnor efter sig också, innan han blev tagen av polisen ville ingen ta i honom ens med tång

Det stämmer bra. Man tycker ju att det borde finnas gränser även för kvinnor, men även sexualförbrytaren och mördaren Anders Eklund fick massvis med kärleksbrev.

Vi talar alltså om äcklet som bl.a. våldtog och mördade en 10-årig flicka.

Helt obegripligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in