Citat:
Ursprungligen postat av
Roxic
Nej han läser inte. Eller så har han det men fattar inte. Han upprepar ju bara samma frågor.
⬇️
Om du seriöst inte fattar kan jag bara råda dig till att sluta ifrågasätta saker. Du gör bara bort dig.
Du skrev så här:
Citat:
Du lever också i en bubbla där du intalar sig själv att det är bättre att leva i en relation.
När det kommer till föräldraskap är det absolut att föredra att leva i en hälsosam relation. Detta håller du med om. Du skriver följande:
Sen kan vi givetvis diskutera när det kommer till singel livet, om det är bättre att leva i en relation eller ej.
Det har jag aldrig sagt något om.
Med det sagt säger jag att det är viktigt att leva i kärlek, detta kan vi absolut diskutera varför det är så. Här har du uttryck att du inte anser kärlek är särskilt viktigt i ditt liv.
Citat:
Jag kanske inte prioriterar kärlek i livet så mycket som du verkar göra.
Detta visar bara mer på exemplet, hur en ignorant och förnekande kvinna (människa) beter sig.
Då har jag ställt ytterligare frågor för att illustrera din psykologi.
Har sagt att anledningen att du är singel är för att du aldrig träffat en man som du anser är tillräckligt intressant för att spendera resten av livet med (alternativt och/eller att du aldrig lyckats attrahera en sån)
Där av frågade jag dig nyss angående en man i ditt liv du beskrev.
Menar du att du vill vara med honom, men inte vet om det kommer funka?
Om du svarar att du egentligen vill vara med honom, men också inte av anledning att det inte kommer funka.
Ambivalens alltså.
Well först och främst kan man ju säga att han inte är tillräckligt intressant för att du ska vilja pröva. Varför så ambivalent om det du är intresserad av en bra man? Är han inte så bra som du försöker få det att verka? Är du intresserad av en dålig man?
Å andra sidan kan man ifrågasätta varför skulle inte en relation fungera med en bra man? Ologiskt.