2023-11-10, 21:31
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dixit.gribb
Skev precis ett lång inlägg om att det har inte varit någon större skillnad mellan seriösa och oseriösa.

Dom seriösa är ju oseriösa. Precis som du är nu.

Jahopp?

Låt mig ge mitt perspektiv.

Om du dejtar en oseriös man kommer han inte vilja uppvakta dig och gå på seriösa träffar och diskutera livet. Han kommer inte vilja spendera tid med dig mer än för att ligga.

Medans om du träffar en seriös man kommer han vilja det. Samt han kommer älska dig villkorslöst.
Citera
2023-11-10, 21:34
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Men vad fan?! Ska DU tala om för mig vad som är bäst för mig??? Jag kanske inte prioriterar kärlek i livet så mycket som du verkar göra.

Nej, jag är inte ens av landets mest åtråvärda kvinnor. Det är du som är en av landets mest åtråvärda män 🤩 😘. Men det betyder inte att jag inte kan få någon om jag verkligen hade velat. Det hade däremot betytt att du skulle ha fått någon för länge sedan. Men det har du inte lyckats med. Varför? Svara gärna på det och förneka ingenting.

Varför skulle det vara bäst för att jag har barn? Ekonomiskt? Ja antagligen, men bara det då. Tänk på att jag inte ens har barnet 50%. Jag tror nog att barnet hellre vill umgås med mig då, och inte med någon ”morsans nya kille” som har flyttat in hos barnet utan att fråga vad barnet ville innan.

Så du menar att det är inte bäst för ett barn att ha två närvarande kärleksfulla föräldrar (kärleksfulla som i tillsammans och visar kärlek till varandra i vardagen)?
Citera
2023-11-10, 21:35
Medlem
Dixit.gribbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Jahopp?

Låt mig ge mitt perspektiv.

Om du dejtar en oseriös man kommer han inte vilja uppvakta dig och gå på seriösa träffar och diskutera livet. Han kommer inte vilja spendera tid med dig mer än för att ligga.

Medans om du träffar en seriös man kommer han vilja det. Samt han kommer älska dig villkorslöst.

Men alltså MR stycket, jag börjar tro att du inte ens läser mina inlägg?

Jag skev i föregående inlägg att man har varit ute på seriösa dejter (en och samma man för att vara tydlig) men det slutar med att något oärligt hoppar upp och jag gav klockrena exempel på hur.
Citera
2023-11-10, 21:38
Medlem
styckets avatar
Citat:

Jag skev i föregående inlägg att man har varit ute på seriösa dejter (en och samma man för att vara tydlig) men det slutar med att något oärligt hoppar upp och jag gav klockrena exempel på hur.

Precis.

Därför är man som mest seriös om man dejtar ett gäng gånger så att de oseriösa avslöjar sig själv.

Där ger många kvinnor tipset att man inte ska kyssa mannen förens 3 månader och ett antal träffar.
Citera
2023-11-10, 21:41
Medlem
Dixit.gribbs avatar
Citat:
Precis.

Därför är man som mest seriös om man dejtar ett gäng gånger så att de oseriösa avslöjar sig själv.

Där ger många kvinnor tipset att man inte ska kyssa mannen förens 3 månader och ett antal träffar.

Hahaha för varje inlägg så lägger du till något som du ”hört”.
Nej jag tackar för mig. Meningslöst att diskutera med någon som inte ens läser vad man skriver.
Citera
2023-11-10, 21:43
Medlem
styckets avatar
Citat:
Hahaha för varje inlägg så lägger du till något som du ”hört”.
Nej jag tackar för mig. Meningslöst att diskutera med någon som inte ens läser vad man skriver.

Känns mest som du tycker det är jobbigt med de svar du får.

Men absolut tack för mig.
Citera
2023-11-10, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkerdelux
One thing is for sure, Stycket gillar utmaningar och gillar inte att förlora. Väldigt konkurrent inriktad

Och Roxic är envis som fan! Och kanske utan könsdrift eller är blivit bränt rejält och försöker övertyga sig själv att det är bättre att vara ensam och singel

Förlåt men om man har en man som man är glad för och har det bra med, då hade det varit störd att man hellre valde att leva singel.
Jag har aldrig blivit bränd. Du kan gärna fortsätta intala dig att ”alla tjejer har blivit så sårade”. Inte jag i alla fall.

Självklart får man vara envis när det endast gäller en själv. Jag har ju aldrig sagt något om hur andra ska göra. De kan göra sol de vill.

Men för mig och mitt liv, med mina förutsättningar, så passar det bäst att inte vara en lösaktig morsa och skaffa massa nya killar hela tiden som barnet ska lära sig namnen på... Jag kan bara säga att jag inte tror att det är så kul i längden för barn vars morsor ständigt ska hitta och ha nya killar för sin egna skull - Och sedan skita i att umgås med barnet..., men nu pratar jag om mitt barn här - och det hade definitivt inte varit bättre.

Vad sedan andra väljer att göra är ju deras ensak som jag inte ens lägger några som helst värderingar i. Så om en annan ensam mamma vill prioritera sig själv träffa nya; fine for her. Hon kanske t.o.m. lyckas väga upp och prioritera barnet lika mycket. Jag tror ärligt talat inte att jag hade klarat det.

Har redan tagit den här diskussionen med så många otaliga gånger. Ja det finns massa Tjejer som har varit i min ålder och situation som väljer att skaffa en ny. Men de kanske vill ha fler barn . Det brukar sluta så i alla fall, och JAG vill faktiskt inte ha det.
Citera
2023-11-10, 21:48
Bannlyst
Citat:

Nej han läser inte. Eller så har han det men fattar inte. Han upprepar ju bara samma frågor.

Citat:
Så du menar att det är inte bäst för ett barn att ha två närvarande kärleksfulla föräldrar (kärleksfulla som i tillsammans och visar kärlek till varandra i vardagen)?
⬇️
Citat:
Jo självklart men inte på vilka villkor som helst. Om den akuta säkerheten för ena föräldern (eller vem vet: kanske även för barnets?), äventyras kan man inte väga det mot snack om ”nyttigheten i att ha två föräldrar närvarande”. Eller om den andre föräldern verkligen inte ÄR närvarande . Nog om det här, tänker inte vara mer exakt eller tydlig i vad jag menar nu utan ska du diskutera detta vidare kan du det i PM…
Om du seriöst inte fattar kan jag bara råda dig till att sluta ifrågasätta saker. Du gör bara bort dig.
Senast redigerad av Roxic 2023-11-10 kl. 21:54.
Citera
2023-11-10, 21:51
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkerdelux
One thing is for sure, Stycket gillar utmaningar och gillar inte att förlora. Väldigt konkurrent inriktad

Och Roxic är envis som fan! Och kanske utan könsdrift eller är blivit bränt rejält och försöker övertyga sig själv att det är bättre att vara ensam och singel

Förlåt men om man har en man som man är glad för och har det bra med, då hade det varit störd att man hellre valde att leva singel.

Tack min vän.

Det är inget komplext eller kontroversiellt.

Kärlek är alltid att föredra gentemot avsaknaden av kärlek.

Påstår inte att man inte kan leva i kärlek singel. Men Roxic avslöjar sig själv när hon påstår att kärlek inte ens är viktigt för henne.

Hon har dessutom ett barn... Samtidigt som hon påstår att kärlek inte är viktigt.

Tydligare tecken på psykisk ohälsa får man leta efter.
Citera
2023-11-10, 21:53
Medlem
styckets avatar
Citat:
Nej han läser inte. Eller så har han det men fattar inte. Han upprepar ju bara samma frågor
Då hade ni kunnat ge exempel på vad det är jag inte tar in.

Tvärtom jag tar ju in, därför ger jag också nyanserade svar.

Sen får ni någon enorm förnekelse när ni läser den jobbiga sanningen om era liv jag förmedlar. För att undvika frågor och diskussion (bevis på ert förnekande).

Detta kan du ju skratta bort hur mycket du vill men jag gör det för andra att beskåda erat uppenbart flyktiga och ologiska beteende.

Samt det är intressant för mig själv att se hur ignorant människor egentligen kan bete sig, och om det kan ske någon form av självinsikt.

Självinsikt är vägen till kärlek.
Citera
2023-11-10, 22:07
Medlem
Dixit.gribbs avatar
Citat:
Nej han läser inte. Eller så har han det men fattar inte. Han upprepar ju bara samma frågor.

⬇️

Om du seriöst inte fattar kan jag bara råda dig till att sluta ifrågasätta saker. Du gör bara bort dig.

Han pratar med sin spegelbild. Därför är det meningslöst att ens svara på hans frågor. Han frågar och vi svarar, men det vill han inte ta till sig.
Citera
2023-11-10, 22:09
Medlem
styckets avatar
Citat:

⬇️

Du skrev så här:

Citat:
Du lever också i en bubbla där du intalar sig själv att det är bättre att leva i en relation.

När det kommer till föräldraskap är det absolut att föredra att leva i en hälsosam relation. Detta håller du med om. Du skriver följande:

Citat:
Jo självklart

Sen kan vi givetvis diskutera när det kommer till singel livet, om det är bättre att leva i en relation eller ej.

Det har jag aldrig sagt något om.

Med det sagt säger jag att det är viktigt att leva i kärlek, detta kan vi absolut diskutera varför det är så. Här har du uttryck att du inte anser kärlek är särskilt viktigt i ditt liv.

Citat:
Jag kanske inte prioriterar kärlek i livet så mycket som du verkar göra.

Detta visar bara mer på exemplet, hur en ignorant och förnekande kvinna (människa) beter sig.

Då har jag ställt ytterligare frågor för att illustrera din psykologi.

Har sagt att anledningen att du är singel är för att du aldrig träffat en man som du anser är tillräckligt intressant för att spendera resten av livet med (alternativt och/eller att du aldrig lyckats attrahera en sån)

Där av frågade jag dig nyss angående en man i ditt liv du beskrev.

Menar du att du vill vara med honom, men inte vet om det kommer funka?

Om du svarar att du egentligen vill vara med honom, men också inte av anledning att det inte kommer funka.
Ambivalens alltså.

Well först och främst kan man ju säga att han inte är tillräckligt intressant för att du ska vilja pröva. Varför så ambivalent om det du är intresserad av en bra man? Är han inte så bra som du försöker få det att verka? Är du intresserad av en dålig man?

Å andra sidan kan man ifrågasätta varför skulle inte en relation fungera med en bra man? Ologiskt.
Senast redigerad av stycket 2023-11-10 kl. 22:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in