Citat:
Ursprungligen postat av
Seventy7
Jag har själv jobbat på huvudkontoret och det var de värsta åren av mitt vuxna liv, arbetsmässigt. Allt som sägs på Indeed och i Aftonbladet är sant. De säger till dig att du är utbytningsbar, rent ut sagt. Fan vad jag slet röven av mig och visade framfötterna men blev bara stampad och spottad på. Personerna på HK pratade skit om företaget HELA tiden, ingen var lyckligt, man levde på sina goa kollegor. De tre värsta personerna i ledningen är HR-chefen (brrrr), VD Magn*s och COO Jenn*. De ska INTE ha personalansvar men ändå sitter de på dessa positioner.
Kan bjuda på en fin historia, en av MÅNGA:
Det var en sk distriktschef (DC, chef över ett distrikt) som gjorde att ingen platsansvarig ville eller ens fick jobba kvar. De tuggade igenom ca 15 olika platsansvariga på 2½ år drygt, för att den här DC:n konstant skällde ut öppet och ställde orimliga krav och även blev anmäld till facket för sexuella trakasserier. Ledningen älskar DC:n och låter det fortgå, konstant letande efter nya ansvariga trots att man vet exakt var den felande länken är. DC:n skyllde på att det var idioter som anställdes osv. Anställda ifrågasätte varför man hela tiden letar nytt folk och fick inget svar, inlägget togs bort. Till slut anställde man en ny divisionschef (finns tre i hela Sverige) som direkt fattade vad som hände som då beslutade för att avskeda DC:n. Vad händer då? Ledningen kickar divisionschefen på direkten och återanställer DC:n, som får en annan roll i företaget.
Det är genomruttet.
Har man sagt a får man säga b som det heter, någon satt med skvaller om Magnus Wilhelmsson, NordicWellness VD:n som duckar intervjuer och istället ber om att svara på mail, vad är det han har gjort mot personalen genom årens gång? Eller är det lösa rykten som tagits upp tidigare i tråden?