2023-11-17, 18:01
Medlem
R5As avatar
Varför pressar inte facken gymkedjorna på kollektivavtal men går på t.ex tesla där anställda inte bett om det? Om ni bara visste skitlönen dom har och pressen. Det ser enkelt ut som tränande gäst men det är fan hemskt.

Nordic wellness affärside grundar sig även på att gå i förlust i många år tills att de har monopol på marknaden. Dom släpper fan i 9 åringar utan föräldrar som tränar. Nordic wellness i kungens kurva är en jävla tiktokfestival. Jag skällde ut platschefen där om hur dom kan fylla ett gym så mycket med skitungar som går runt med broccolihåret, skolgäng om 9 grabbar som ockuperar alla bänkar och inte tränar.
Sa upp mitt kort under bindningstiden och förklarade att jag inte besöker ett gym för att vara där 3 timmar med träning som består av 1 timme för att vänta på skitfolk ska dra hem.
Jävla jippo till ungdomsgårdar det är.
Citera
2023-11-17, 18:06
Avslutad
Höga skatter leder till hög press på arbetarna, alla företag suger ut själen ur människor idag allt för att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Men alla kapitalistiska länder är likadana, rövknulla eller bli rövknullad.
Citera
2023-11-17, 18:29
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2Ba8Gr/nordic-wellness-kameraovervakar-sina-anstalla-enligt-uppgifter

Uppgifter: Nordic Wellness kameraövervakar personal
Nordic Wellness kameraövervakar sin personal, enligt uppgifter till Aftonbladet.
Anledningen är att personalen inte ska ”slappa” på jobbet.
– Min chef uppmanade mig att kolla så receptionisterna inte satt ner på en stol, säger en platschef till Aftonbladet.

Det där har jag hört att just denna Magnus har ringt upp personalen och frågat vad dom gör och om det finns något att göra.

Gick även rykten om Magnus och tjejer.
Citera
2023-11-17, 18:58
Medlem
sfrges avatar
Är detta flashbacks sämsta rubrik för tillfället?
Det är ungefär som att det skulle vara en massa kannibaler som jobbar på Nordic Wellness.
Citera
2023-11-17, 19:27
Medlem
Undrar om det är så att det kan vara olika arbetsförhållanden på olika platser i landet? Min grabb tränar på Nordic Wellnes och de gånger jag har varit där för att hämta honom har det inte direkt sett ut som att personalen riskerar utbrändhet.
Citera
2023-11-17, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodsnusaren
Har hört mycket om de som jobbar på deras gym i storstäderna.
Enligt vad jag hörde så var det bara deras gym på Backaplan som gick plus.

Vad kommer hända nu.
Kommer folk fly från Nordic till andra kedjor?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zEyEpO/larmet-inifran-nordic-wellness-tuggar-i-sig-unga-manniskor

Stämmer inte, de drar går rejält med plus på domkyrkan, Järntorget mm, men de har också en rad gym där de går jämt ut men dessa finns mest för hålla konkurrens borta som jag fått det sagt till mig
Citera
2023-11-17, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Undrar om det är så att det kan vara olika arbetsförhållanden på olika platser i landet? Min grabb tränar på Nordic Wellnes och de gånger jag har varit där för att hämta honom har det inte direkt sett ut som att personalen riskerar utbrändhet.

Instämmer,ofta är de 4-5 anställda på gymmet, en fet arab tjej som är anställd där brukar sätta upp en skylt i receptionen där det står ”ute på gymmet” så ligger hon i yoga rummet med mobilen, drömmen ha en sådan anställd
Citera
2023-11-17, 23:00
Medlem
Jag har själv jobbat på huvudkontoret och det var de värsta åren av mitt vuxna liv, arbetsmässigt. Allt som sägs på Indeed och i Aftonbladet är sant. De säger till dig att du är utbytningsbar, rent ut sagt. Fan vad jag slet röven av mig och visade framfötterna men blev bara stampad och spottad på. Personerna på HK pratade skit om företaget HELA tiden, ingen var lyckligt, man levde på sina goa kollegor. De tre värsta personerna i ledningen är HR-chefen (brrrr), VD Magn*s och COO Jenn*. De ska INTE ha personalansvar men ändå sitter de på dessa positioner.

Kan bjuda på en fin historia, en av MÅNGA:

Det var en sk distriktschef (DC, chef över ett distrikt) som gjorde att ingen platsansvarig ville eller ens fick jobba kvar. De tuggade igenom ca 15 olika platsansvariga på 2½ år drygt, för att den här DC:n konstant skällde ut öppet och ställde orimliga krav och även blev anmäld till facket för sexuella trakasserier. Ledningen älskar DC:n och låter det fortgå, konstant letande efter nya ansvariga trots att man vet exakt var den felande länken är. DC:n skyllde på att det var idioter som anställdes osv. Anställda ifrågasätte varför man hela tiden letar nytt folk och fick inget svar, inlägget togs bort. Till slut anställde man en ny divisionschef (finns tre i hela Sverige) som direkt fattade vad som hände som då beslutade för att avskeda DC:n. Vad händer då? Ledningen kickar divisionschefen på direkten och återanställer DC:n, som får en annan roll i företaget.

Det är genomruttet.
Citera
2023-11-18, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Seventy7
Jag har själv jobbat på huvudkontoret och det var de värsta åren av mitt vuxna liv, arbetsmässigt. Allt som sägs på Indeed och i Aftonbladet är sant. De säger till dig att du är utbytningsbar, rent ut sagt. Fan vad jag slet röven av mig och visade framfötterna men blev bara stampad och spottad på. Personerna på HK pratade skit om företaget HELA tiden, ingen var lyckligt, man levde på sina goa kollegor. De tre värsta personerna i ledningen är HR-chefen (brrrr), VD Magn*s och COO Jenn*. De ska INTE ha personalansvar men ändå sitter de på dessa positioner.

Kan bjuda på en fin historia, en av MÅNGA:

Det var en sk distriktschef (DC, chef över ett distrikt) som gjorde att ingen platsansvarig ville eller ens fick jobba kvar. De tuggade igenom ca 15 olika platsansvariga på 2½ år drygt, för att den här DC:n konstant skällde ut öppet och ställde orimliga krav och även blev anmäld till facket för sexuella trakasserier. Ledningen älskar DC:n och låter det fortgå, konstant letande efter nya ansvariga trots att man vet exakt var den felande länken är. DC:n skyllde på att det var idioter som anställdes osv. Anställda ifrågasätte varför man hela tiden letar nytt folk och fick inget svar, inlägget togs bort. Till slut anställde man en ny divisionschef (finns tre i hela Sverige) som direkt fattade vad som hände som då beslutade för att avskeda DC:n. Vad händer då? Ledningen kickar divisionschefen på direkten och återanställer DC:n, som får en annan roll i företaget.

Det är genomruttet.

Har man sagt a får man säga b som det heter, någon satt med skvaller om Magnus Wilhelmsson, NordicWellness VD:n som duckar intervjuer och istället ber om att svara på mail, vad är det han har gjort mot personalen genom årens gång? Eller är det lösa rykten som tagits upp tidigare i tråden?
Citera
2023-11-18, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kodsnusaren
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2Ba8Gr/nordic-wellness-kameraovervakar-sina-anstalla-enligt-uppgifter

Uppgifter: Nordic Wellness kameraövervakar personal
Nordic Wellness kameraövervakar sin personal, enligt uppgifter till Aftonbladet.
Anledningen är att personalen inte ska ”slappa” på jobbet.
– Min chef uppmanade mig att kolla så receptionisterna inte satt ner på en stol, säger en platschef till Aftonbladet.

Det där har jag hört att just denna Magnus har ringt upp personalen och frågat vad dom gör och om det finns något att göra.

Gick även rykten om Magnus och tjejer.

Berätta om dessa rykten. Vad har han gjort? Har tidigare även framkommit att han har ringt runt till de olika anläggningarna och på det sättet visat sin makt. Stort kontrollbehov verkar han ha haft.

Ni som jobbat på Nordic de senaste åren, träd fram. Hur upplevde ni denna VD;n egentligen?
Citera
2023-11-18, 00:17
Medlem
Mm men sen har dom anställt den mest gnälliga generation någonsin.

Ett ord fel så blir dom kränkta.

Att vara receptionist eller ansvarig på en gym är bara 1 steg ovanför tivoliarbetare eller reklamutdelare.
Citera
2023-11-18, 01:16
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Garderobsbögen Magnus har ett extra gott öga för unga grabbar med muskulös rumpa. Det finns en anledning till varför han kallas för Mag”anus”. De som vet de vet. Han brukar ta in på hotell och utöva sadistisk sex på dessa unga killar. De lovas sponsring, gratis medlemskap mm, som allt annat med Maganus så är det enbart tomma ord. Allt han bryr sig om är en tajt pojkröv, och nytecknade avtal som generar dineras varje månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in