2023-11-17, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Tror jag med. Och eftersom gärningsbeskrivningen beskriver en våldtäkt utan att nämna ordet våldtäkt lär väl inte hindra rätten från att ta upp frågan.
Har aldrig någonsin hört att man kan penetrera någon mot dens vilja och istället dömas för misshandel. Det är ju dessutom GROV våldtäkt mot barn.
Eller hur. Detta faktum borde få betydligt mer uppmärksamhet. Finns det ens något liknande fall där en åklagare rubricerat skador i underlivet/penetrering som misshandel? Flickan verkar ha svårare att prata om just detta än det andra hon utsatts för. Väldigt förståeligt.
Senast redigerad av Nora2002 2023-11-17 kl. 22:03.
Citera
2023-11-17, 21:51
Medlem
Bilaga 206, polisen F N*jd avrapportering om när hon såg flickan på sjukhuset.

Vilken stjärna, observant, kunnig, saklig och väldigt insatt. Så detaljerat och informativt.

Soc framstår som otroligt taffliga.
- vi har gjort allt inom lagens ramar eller vad de svamlade om. Skrämmande att inte ens rannsaka sitt agerande öht.
Citera
2023-11-17, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danieni
Håller verkligen med dig! Borde vara högst obligatoriskt för barnens bästa! Vissa av bilderna i rättsmedicinska undersökningen var inte maskade och man ser hur blåslagen och mager flickan är 😭 Armarna och händerna är helt bleka och trådtunna 💔 Hur kan man vara så hjärtlös och sjuk i huvudet som dessa White trash till "föräldrar".

Återtar mitt inlägg. Hittat de återstående bilagorna nu!
Senast redigerad av Rullgardajna 2023-11-17 kl. 22:24.
Citera
2023-11-17, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Bilaga 206, polisen F N*jd avrapportering om när hon såg flickan på sjukhuset.

Vilken stjärna, observant, kunnig, saklig och väldigt insatt. Så detaljerat och informativt.

Soc framstår som otroligt taffliga.
- vi har gjort allt inom lagens ramar eller vad de svamlade om. Skrämmande att inte ens rannsaka sitt agerande öht.
Har inte vågat läsa FUP än, men glad att höra att någon gjort sitt jobb. Z förtjänar att förövarna fälls och mycket mer än så. Hoppas hon får ett rejält skadestånd.

Håller med om socialtjänsten. Socialtjänsten i Sverige är ett skämt. De får mycket resurser men gör definitivt inte sitt jobb. Sedan har de mage att säga att de gjort allt de kunnat. De är iskalla. De svek Z. Jag känner för övrigt folk som jobbar på socialtjänsten som definitivt inte borde jobba med barn.
Citera
2023-11-17, 22:51
Medlem
Jag har läst varenda förundersökning på kända brottsmål, mycket som varit hemskt och hjärtskärande. Men aldrig någonsin har jag läst något som detta. Jag ångrar att jag läst, för jag mår så så dåligt. Stackars lilla, oskyldiga barn. Trodde inte det fanns sådana här ondska.
Citera
2023-11-17, 22:52
Medlem
När Z föddes hade familjen barn som var 5, 2 resp 10 månader den sistnämnda född 6 veckor för tidigt . Z var uppenbarligen inget planerat barn
Citera
2023-11-17, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
När Z föddes hade familjen barn som var 5, 2 resp 10 månader den sistnämnda född 6 veckor för tidigt . Z var uppenbarligen inget planerat barn

Och?
Citera
2023-11-17, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danieni
Håller verkligen med dig! Borde vara högst obligatoriskt för barnens bästa! Vissa av bilderna i rättsmedicinska undersökningen var inte maskade och man ser hur blåslagen och mager flickan är 😭 Armarna och händerna är helt bleka och trådtunna 💔 Hur kan man vara så hjärtlös och sjuk i huvudet som dessa White trash till "föräldrar".

Vart ser du bilderna? Bilaga? Finns bild på föräldrarna också med i FUP? Håller på att läsa syskon förhören fortfarande.
Citera
2023-11-17, 23:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleskall
Verkligen. En annan sak som på riktigt borde sättas i system hos stora familjer med så pass många barn (3+?) är att kolla försörjningskapaciteten. Jag menar, alla kan ju hamna i ekonomiska trångmål i svåra perioder av livet, men under en sån period borde man åtminstone inte få skaffa fler barn. En enkel jäkla kreditupplysning borde ju kunna tas, det gjorde dom till och med på mig när jag adopterade min hund från ett hundstall.
Hur skulle man kunna hindra folk från att skaffa barn menar du?

I övrigt en totalt korkad idé att folk med snål ekonomi inte skulle få skaffa barn.
Citera
2023-11-17, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lynnst
Jag har läst varenda förundersökning på kända brottsmål, mycket som varit hemskt och hjärtskärande. Men aldrig någonsin har jag läst något som detta. Jag ångrar att jag läst, för jag mår så så dåligt. Stackars lilla, oskyldiga barn. Trodde inte det fanns sådana här ondska.
Har inte läst FUP men det du skriver bekräftar mina misstankar efter att ha läst här i tråden. Finner knappt ord för detta fall. Kan inte ens hitta på något som vore värre än det som står här i tråden att flickan fått utstå. Det finns en speciell plats i helvetet för människor som plågar små barn på detta viset.

Kommer inte våga läsa FUP i nuläget på grund av att jag har en liten dotter att ta hand. Men har någon läst hela och i så fall, får jag fråga om någon förstår varför inte åtalspunkter som mordförsök och grov våldtäkt står med?
Citera
2023-11-17, 23:47
Medlem
Nån annans ögon som är helt sönder av läsningen?
Citera
2023-11-17, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nora2002
Har inte läst FUP men det du skriver bekräftar mina misstankar efter att ha läst här i tråden. Finner knappt ord för detta fall. Kan inte ens hitta på något som vore värre än det som står här i tråden att flickan fått utstå. Det finns en speciell plats i helvetet för människor som plågar små barn på detta viset.

Kommer inte våga läsa FUP i nuläget på grund av att jag har en liten dotter att ta hand. Men har någon läst hela och i så fall, får jag fråga om någon förstår varför inte åtalspunkter som mordförsök och grov våldtäkt står med?
Vad jag förstår det som så anser inte åklagaren att mammans finger inuti Z var av sexuellt motiv utan att det var för att skada. Det är iallafall det som har nämnts i något förhör. Det låter dock fortfarande konstigt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in