2023-11-17, 19:27
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
TS gav en intervju innan hans namn publicerades. Han trädde själv fram.
Som sagt, så vitt jag vet har inte någon torsks namn publicerats efter att denne accepterat strafföreläggande utan att han själv trätt fram. Du kan inte ge nåt exempel. Med andra ord borde PS ha accepterat strafföreläggandet.

Jaha. Du skrev Edward och jag undrade vad du menade med detta:

Edward var ett missförstånd som den föregående skribenten började göra. Men detta är flashback.

Tomas Johansson gick inte ut frivilligt med en intervju efter att han hade accepterat ett strafföreläggande. En reporter på uppdrag granskning eller kalla fakta fick nys om händelsen och ringde upp honom. TJ trodde han var säker när det inte hade gått till åtal.
Citera
2023-11-17, 20:07
Medlem
Jag skäms verkligen för monarkin i Sverige och det här gör det inte bättre. Hela hans intervju i Svensk Damtidning förmedlar ju en bild av att ”kungligheter” inte behöver följa lagen och får tolka lagen lite som de vill.

Snacka om skandal! Inför republik nu!
Citera
2023-11-17, 20:14
Medlem
Spenglermans avatar
Han är oskyldig. Han säger ju det själv. Han betalade 600 kr för massage. Men sen köpte han eteriska oljor för exakt 1000 kr, men glömde betala - o tvingades swisha extra efteråt...
😁
Citera
2023-11-17, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Jag skäms verkligen för monarkin i Sverige och det här gör det inte bättre. Hela hans intervju i Svensk Damtidning förmedlar ju en bild av att ”kungligheter” inte behöver följa lagen och får tolka lagen lite som de vill.

Fast brott preskriberas lika oavsett vem man är, så ditt argument håller inte.
Citera
2023-11-17, 20:17
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Edward var ett missförstånd som den föregående skribenten började göra. Men detta är flashback.

Tomas Johansson gick inte ut frivilligt med en intervju efter att han hade accepterat ett strafföreläggande. En reporter på uppdrag granskning eller kalla fakta fick nys om händelsen och ringde upp honom. TJ trodde han var säker när det inte hade gått till åtal.
Nu gällde saken namnpublicering. Jag hävdar fortfarande att namn på torskar som fått strafföreläggande för sexköp inte publiceras utan att vederbörande träder fram. Oavsett vad som föregick intervjun så är det ett faktum att TJ: s namn publicerades i samband med att han själv trädde fram.

Om PS namn hade publicerats utan att han själv trätt fram hade han än en gång kunnat vinna ett tryckfrihetsmål gällande förtal. Förra gången ( 2003) var det Hänt Extra som skrev att PS gripits av polisen för narkotikainnehav. Denna gången var uppgiften osann men det spelar egentligen ingen roll. PS tilldömdes skadestånd i hovrätten.
Citera
2023-11-17, 20:18
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Nej då, det drar över ska du se. Sverige vill ännu inte ge upp Drottning Viktoria.

Det märkligast är att han själv vänder sig till Damtidnignar. Undrar vad hovet tycker om det. De kanske inte är på bästa fot med varandra längre. Kan ha gjort det för pengarna kanske.
Den där sliskige Johan T Lindwall var väl på honom som en hök för att kunna säga att han fått ensamrätt på intervjun. PS fick möjlighet att lätta sitt hjärta och fick förmodligen också en slant för bikten.
Citera
2023-11-17, 20:19
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:

Jag kan bara hålla med! Tyvärr är det många som väntar på den dag Victoria tar över. Jag fattar inte varför för det är monarkin som system som är fel, oavsett vem som sitter på tronen.
Citera
2023-11-17, 20:21
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
nej-det är självklart att man hjälper sina syskonbarn, och stöttar dem på alla sätt om syskonbarnen utsätts för påfrestningar i föräldrahemmet,
tex vid skilsmässa /sjukdom el död.
Nej, det är det inte. De flesta människor har varken råd eller möjlighet/utrymme att ta hand om en person till när man redan har familj. Särskilt onormalt är det om de fortfarande bor kvar efter mer än 30 år och varken har fast jobb eller deklarerad inkomst men ändå lever lyxliv. Då är något väldigt, väldigt fel.
Citera
2023-11-17, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Fast brott preskriberas lika oavsett vem man är, så ditt argument håller inte.

Att uppsåtligen förhindra rättskipningen och polisens arbete och hålla sig undan lagföring känns inte så ädelt. Inget jag önskar finansiera indirekt genom apanage.

Preskriptionsbestämmelserna behöver du inte instruera mig i. Juridiken kan jag.
Citera
2023-11-17, 21:00
Medlem
Citat:
Att uppsåtligen förhindra rättskipningen och polisens arbete och hålla sig undan lagföring känns inte så ädelt. Inget jag önskar finansiera indirekt genom apanage.

Preskriptionsbestämmelserna behöver du inte instruera mig i. Juridiken kan jag.

Varför måste han vara med ädel än andra?
Citera
2023-11-17, 21:06
Medlem
Citat:

Uppenbarligen anser du att han agerar rätt i den här situationen. Jag delar inte den uppfattningen.

Jag menar att monarkin som institution ska följa våra lagar och regler i Sverige och agera föredömligt. Alldeles oaktat att kungafamiljen åtnjuter åtalsimmunitet i Sverige.
Citera
2023-11-17, 21:11
Medlem
Citat:

De andra som har åtalats och lagförts har tagit sitt ansvar! Jävla skillnad. En så offentlig person som beter sig som en rättshaverist och som dessutom är nära förknippad med kungahuset. Däri har du skandalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in