Citat:
Ursprungligen postat av
El-Strutso
Tröttnar du aldrig på att ljuga?
Never argue with a man whose job depends on not being convinced.
H. L. Mencken
Jag har häckat på det här forumet sedan år 2002, mycket har jag sett och läst under den tiden. Mycket har hänt i världen sedan dess. Men under alla dessa år som jag har debatterat med historierevisionister, vänsterstollar, högertokar och allt där i mellan, så har jag inte sett en sådan som Saggi. Det här får mig att tro att han får betalt för att sprida sin dynga.
Det är en växande industri, säkra framtidsutsikter till och med om man jobbar för en diktatur. Ta bara Kina som exempel som lägger miljardtals dollar per år på propaganda.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-09-28/china-spends-billions-on-global-disinformation-the-us-contends#xj4y7vzkg
Citat:
China spends billions of dollars each year to enhance its image around the world, including by sponsoring online influencers and bolstering authoritarian governments through the export of “smart cities” technology, the US government says in a new report.
Saggi tror jag dock jobbar för en annan diktatur, Ryssland. Men då han får betalt för att sprida skiten så är det ingen större ide att försöka övertyga personen. Allt man kan göra är att besvara, säga vad som är sant och låta läsaren bilda sig en egen uppfattning. Under den tiden så kommer Ryssland att sjunka djupare ner i skiten, dess befolkning kommer att få utstå större vedermödor allt medans Saggi caschar in sin lönecheck och går till närmsta bar för att supa ner sig.
Ryssland i ett nötskal.