Citat:
Ursprungligen postat av
MitchRapp
Det är bara Färjestadspacket som gör. Svarade på om det fanns spelare från Växjö som etablerat sig i NHL. Elias Pettersson gick från just Växjö och etablerade sig i NHL.
Bara det gjorde att Färjestadspacket gick igång om allt möjligt och du forsätter.
Elias Petterssons utveckling i Växjö är verkligen häftig, och detsamma gäller Leo Carlsson i Örebro. Sedan kan ni diskutera vara han är född och spelat tidigare men det förändrar inte faktum att de tagit nya explosiva steg i Växjö och Örebro, eller att Växjö har poängrekordet bland juniorer i SHL. Imponerande för en så ung klubb om du frågar mig, men nu kan ni gråta vidare över Växjös framgångar i hockey.
Du tycker inte du lägger ribban lågt när du säger "Färjestadspacket" likt det vore en bunt okunniga bönder. Många skriver "plastsjö" om Växjö, om du inte gillar det så varför sänka sig till en likvärdigt usel nivå?
Elias tog säkert något steg i Växjö men du sitter ju antingen medvetet och överdriver eller bara försöker provocera. Tror du inte en kille som gick som femma (med topp 2 potential) hade blivit en stjärna lite oavsett vart han hade spelat året efter draften?
Ska du sitta och förringa Timrås roll under hela uppväxten för ett år hos er.
Ger dig att Växjö på intet sätt bromsade hans utveckling iallafall.
Sen är det som att du subtilt försöker förringa Färjestads del i Leos utveckling och att det var Örebro som enkom formade honom till vad han sedermera skulle komma att bli, det är självklart nonsens - det är båda klubbarnas förtjänst. Den biter jag inte på, du har uppenbarligen ett horn i sidan på FBK och vill bara reta upp. Funkar säkert på vissa som är sparsmakat bemedlade i hjärnkontoret och tänder till på alla cylindrar så fort man petar lite på dem, då tar det fart på getingboet.
Jag är dock inte en av dem. Erkänner utan omsvep att det finns puckon även i Färjestads supporterled men släng inte alla under bussen för några rötägg.
Sen ser jag inte varför just
vi skulle gråta? Likt Växjö de senaste åren är väl vi den klubb med mest framgång, mesta mästarna liksom.
Många klubbar kan knappt visa upp 2-3 titlar medan vi har krigat hem ett respektabelt antal.
Om någon skulle vara avis på er är det väl mindre lyckosamma klubbar som Rögle & Linköping.