Ta det lugnt med MitchRapp hörni, det är inte lätt att vara medgångssupporter. Speciellt inte i en stad där innebandyn är mer populär, kanske för att det finns mer historia där. Ingen diskussion om att Växjö är köpelaget #1 i Sverige, inte så att hemfostrade talanger tog er till toppen utan det var transatlanter.
Efter lite snabbt överslag ser jag att vi har fyra backar och åtta forwards som är från Karlstad/Värmland eller spelat juniorhockey här. Och då tappade vi ändå tre hemvävda spelare (Jacob De La Rose, Gustav Rydahl och Albert Johansson) till NHL och Schweiz efter guldet. Ska jag även räkna med Dennis Hildeby som spelade J20 här och som nu spelar i NHL?
Nu tofflade ju Rydahl och flyttade till tjejen i Göteborg men i Frölunda hittar du tre spelare med Färjestad som moderklubb, däribland kanske ligans bästa back Henrik Tömmernes.
Leo Carlsson, som draftades #2 nu har ju även han Färjestad som moderklubb. Ibland är det svårt att behålla alla.
Vi ligger visserligen högt upp i lönetabellen, det gör vi, men då är vi Sveriges mest välmående och mest välskötta klubb också. Vi hade möjligheten att betala både Remi Elie och Brandon Davidson från ifjol, där båda absolut ville stanna då de älskade staden och laget. Men vi ville inte betala vad de begärde. Tänk dig själv om vi hade haft Remi Elie i 4e-linen just nu exempelvis...
Så just nu känns vi som motsatsen mot köpelagen, annars hade ju en av ligans bästa centrar stått där och tekat för vår 4e-line. Så var glad för att vi inte är något köpelag.
Går jag till Växjö ser jag direkt nio spelare som inte ens är svenskar.
Tack för en bra diskussion och lycka till i framtiden, blir inte förvånad om vi möts längre fram mot våren
Men kämpa på, ni har bara 93 poäng upp till Södertälje i Maratontabellen. Snart är ni förbi, hejar på er!