2023-11-16, 20:38
  #133
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Läser du tidigare inlägg eller väntar med att kommentera till du sett mer än ett avsnitt så får du svar på dina funderingar. Eriks stökande i Stockholm dyker upp under seriens gång.

Försöker undvika att läsa tidigare inlägg för att inte spoila för mig själv men skönt att veta att det dyker upp. Jag kommer nog kunna njuta lite mera av serien då även om jag tycker att den borde följa boken mera exakt. Att avsnitt 1 och kanske till och med 2 skulle handla om den första tiden i Eriks liv. Men det blir nog bra det här med.

Synd att man ligger efter i serien men vill inte betala 500kr i månaden eller vad det nu är för att få hela tv4+
Citera
2023-11-16, 20:39
  #134
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingokungen
Isac Calmroth tycker jag ser lite "gammal" ut för att spela 16 år

Är han inte i typ 25 års åldern IRL?
Kan ju vara därför tänker jag
Citera
2023-11-16, 21:23
  #135
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Försöker undvika att läsa tidigare inlägg för att inte spoila för mig själv men skönt att veta att det dyker upp. Jag kommer nog kunna njuta lite mera av serien då även om jag tycker att den borde följa boken mera exakt. Att avsnitt 1 och kanske till och med 2 skulle handla om den första tiden i Eriks liv. Men det blir nog bra det här med.

Synd att man ligger efter i serien men vill inte betala 500kr i månaden eller vad det nu är för att få hela tv4+
Jag förstår dig. Det är trist att få serien spoilad i förväg. Tillbakablickarna fungerar utmärkt. Man får en ganska god bild av hur Erik levde när han gick i realskolan i Vasastan. Ingen snäll pojke direkt. Serien börjar bra men växer för varje avsnitt. Den blkr aå mycket bättre än vad filmen är på all plan, trots att dilmen har flera duktiga skådisar.
Citera
2023-11-16, 21:27
  #136
Medlem
Crapmagics avatar
Rådsmedlem? haha, åsyftas elevrådsmedlem?

Schysst haka på Per Morberg junior, alla ser ut som i filmen Ondskan,
samma repliker, varför behövs den här UPPDATERINGEN öh? nån som har nån aning?
eller är det att Styvfar ger stryk på ryggen istället för på stjärten som Andreas Willson fick

Böglitteratur, så tror jag inte att en lärare sa, haha

Alla är finnar och går runt och delar ut lavetter
__________________
Senast redigerad av Crapmagic 2023-11-16 kl. 21:54.
Citera
2023-11-16, 22:12
  #137
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jag förstår dig. Det är trist att få serien spoilad i förväg. Tillbakablickarna fungerar utmärkt. Man får en ganska god bild av hur Erik levde när han gick i realskolan i Vasastan. Ingen snäll pojke direkt. Serien börjar bra men växer för varje avsnitt. Den blkr aå mycket bättre än vad filmen är på all plan, trots att dilmen har flera duktiga skådisar.
Tycker serien tappade betänkligt i episod 4
Citera
2023-11-16, 22:46
  #138
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Rådsmedlem? haha, åsyftas elevrådsmedlem?

Schysst haka på Per Morberg junior, alla ser ut som i filmen Ondskan,
samma repliker, varför behövs den här UPPDATERINGEN öh? nån som har nån aning?
eller är det att Styvfar ger stryk på ryggen istället för på stjärten som Andreas Willson fick

Böglitteratur, så tror jag inte att en lärare sa, haha

Alla är finnar och går runt och delar ut lavetter
Jag känner likadant, har sett första avsnittet och är inte särskilt imponerad. Är precis som filmen fast med andra skådespelare. Hoppas på mer detaljerat längre fram i serien.


Obs; Ni som kollar på TV4 premium, lägg gärna era inlägg i spoiler så ni inte spoilar för oss snåljåpar som kollar på gratis versionen.
Citera
2023-11-16, 23:04
  #139
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Jag känner likadant, har sett första avsnittet och är inte särskilt imponerad. Är precis som filmen fast med andra skådespelare. Hoppas på mer detaljerat längre fram i serien.


Obs; Ni som kollar på TV4 premium, lägg gärna era inlägg i spoiler så ni inte spoilar för oss snåljåpar som kollar på gratis versionen.
Det är ju som tidigare.påpekats rätt mycket som skiljer tv-serien från filmen. Konstigt vore det väl annars när serien har mer utrymme iom den längre speltiden.
Citera
2023-11-17, 10:31
  #140
Medlem
Crapmagics avatar
Det löjligaste var när familjehunden frivillig lämnade rummet
när den såg fadern

Den jycken hade tidigt fått smaka riset vid matbordet
https://smisksidan.net/ber0134.html

-Vänner igen?
- Vovv!!
__________________
Senast redigerad av Crapmagic 2023-11-17 kl. 10:47.
Citera
2023-11-17, 11:48
  #141
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tycker serien tappade betänkligt i episod 4

Håller med, Marja och hennes höga självideal kombinerat med hur mycket hon förekommer förstör en hel del. Samt att rutan blir diskussion om relegering är ju både emot filmen och boken.
Sen är det bara komiskt när silverhjelm håller talet mot våldet i matsalen strax innan det utövas grovt våld.

Dock gillar jag att man får se rådet närmare och att de är oense kring saker.

Hoppas också kommande delar blir bättre och att Marja tar sitt pack o drar.
Citera
2023-11-17, 12:51
  #142
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDF89
Håller med, Marja och hennes höga självideal kombinerat med hur mycket hon förekommer förstör en hel del. Samt att rutan blir diskussion om relegering är ju både emot filmen och boken.
Sen är det bara komiskt när silverhjelm håller talet mot våldet i matsalen strax innan det utövas grovt våld.

Dock gillar jag att man får se rådet närmare och att de är oense kring saker.

Hoppas också kommande delar blir bättre och att Marja tar sitt pack o drar.
Relegeringsdiskussionen handlade ju mer om misshandeln av en rådsmedlem än om rutan i sig. Den officiella inställningen till rutan är ju att den inte existerar.

Hela grejen med att äldre elever får misshandla yngre elever utan risk för repressalier är ju ett hyckleri utan dess motstycke. De yngre och svagare ska lära sig att de äldre och starkare bestämmer. Det är deras värld, deras regler. Den som inte kan eller vill anpassa sig hör inte hemma på Stjärnsberg.

Deras "ledarskap" bygger inte på vem som är bäst lämpad att vara ledare eller någon ömsesidig respekt. Det handlar om underdånighet gentemot de äldre. I sinom tid är det ju tänkt att de yngre ska föra traditionen vidare så att maktstrukturen upprätthålls. Pennalism från första till sista stavelsen. Ett jävla skitsystem som bara skapar revanschlystnad och hat. I slutändan leder det alltid till blodig revolution.
Citera
2023-11-17, 17:34
  #143
Medlem
Vet inte om jag personligen tycker att serien växer för varje avsnitt, men bra är den definitivt! Tycker om att den skiljer sig mycket ifrån filmen
__________________
Senast redigerad av MsMelankoli 2023-11-17 kl. 17:37.
Citera
2023-11-17, 18:46
  #144
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Vet inte om jag personligen tycker att serien växer för varje avsnitt, men bra är den definitivt! Tycker om att den skiljer sig mycket ifrån filmen
Växer gör den ju otvivelaktigt iom att berättelsen får mer utrymme än i filmen. Inget konstigt alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in