2023-11-16, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergamott
Jag hoppas att jag har fel, men jag tror tyvärr det inte blir nånting mer av den här skandalen. S kan alltid hävda att ordet "svärdotter" har en bredare innebörd i andra kulturer, och att de inte tänker gå in på vilken specifik person det ska handla om, "av integritetsskäl". Då blir det näst intill omöjligt att motbevisa.
Ligger lite i det du säger.
Men denna affär börjar bli besvärande för Sossarna, även internt så vill nog många gråsossar få bort honom också.

Jag tror inte spelbolagen skulle ge höga odds på att Mr Hamas Sweden inte har fler lik i garderoben.
Det behöver inte vara relaterat till HAMAS.
Att en HAMAS kramande arab från Mölmö inte har något fuffens i det förflutna med bostadsbidrag, fusk med folkbokföring, skenskiljsmässor, etc är nog rätt liten.
Citera
2023-11-16, 21:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Finns det bevis på att han stödjat Hamas?

1. Han har varit på minnesceremoni när grundaren av Hamas dog.( shejk Yassin)
2. Han var med på Hamas-konferensen i Malmö. Satt bredvid Hamas representant som finansierar Hamas verksamhet i Gaza.

Det är ingen tvekan.
Citera
2023-11-16, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det är ju inte terrorattacker det är ju jihad....
Därför jublar man.

Same shit, different name.

Det stinker samma skit ändå, tryck på SPOLA.
Citera
2023-11-16, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Finns det bevis på att han stödjat Hamas?

Om det finns bevis på att han stött eller arbetat mot hamas?
Ja, det är en intressant sidofråga.
Citera
2023-11-16, 21:43
Medlem
Dumdrygs avatar
Ännu en familj som förlorat 36 släktingar i Gaza:

Chicago-area family mourning 36 family members killed in Gaza.

https://www.nbcchicago.com/news/local/chicago-area-family-mourning-36-family-members-killed-in-gaza/3265491/
Citera
2023-11-16, 21:47
Medlem
Undra om alla 36 hade svenska medborgarskap !
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Jag hoppas att jag har fel, men jag tror tyvärr det inte blir nånting mer av den här skandalen. S kan alltid hävda att ordet "svärdotter" har en bredare innebörd i andra kulturer, och att de inte tänker gå in på vilken specifik person det ska handla om, "av integritetsskäl". Då blir det näst intill omöjligt att motbevisa.
Exakt. Den arabiska översättningen av ”svärdotter” kan mycket möjligt inkludera samtliga kvinnor yngre än man själv och som vid något tillfälle bott i samma stadsdel. Eller något liknande. Således en oframkomlig väg mot Maggans nesliga avgång.
Citera
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Extra extra! Är 36 döda släktingar en vandringsmyt i Gaza?

Här är ytterligare en palestinier som påstår att 36 personer av hennes familj har dött:

From my hometown in Gaza, the unthinkable news: 36 of my family members are dead
Ghada Ageel

https://www.theguardian.com/commentisfree/2023/nov/01/israel-bombing-khan-yunis-refugee-camp-gaza-palestinians

väldigt konstigt. varför skulle de alla dra till med just siffran 36? nån slags muhammedansk siffermystik? muslimernas motsvarighet till 6 miljoner? det är extra märkligt med tanke på att en stor mängd palestinier har dött, utan att eventuella lögner behövs för att tydliggöra detta
Citera
2023-11-16, 21:49
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:

Ja teoretiskt men någonting är ändå väldigt konstigt här. 36 personer är inte så få. Det måste finnas något spår efter dem och avståndtagandet kom under "galgen" så att säga
Citera
2023-11-16, 21:51
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
väldigt konstigt. varför skulle de alla dra till med just siffran 36? nån slags muhammedansk siffermystik? muslimernas motsvarighet till 6 miljoner? det är extra märkligt med tanke på att en stor mängd palestinier har dött, utan att eventuella lögner behövs för att tydliggöra detta

Ja hade det inte kunnat räckt med 1 eller 2, 3 stycken. Varför hela 36 pers?
Citera
2023-11-16, 21:52
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues

Det är även 36 prematura bebisar som inte klarar sig utan kuvöser.

https://www.reuters.com/world/middle-east/gaza-health-ministry-says-no-objection-moving-babies-no-mechanism-do-so-2023-11-14/
Citera
2023-11-16, 21:53
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiggeO
I så fall är det ännu en "svensk" politiker som med sin lön (från skattemedel) ägnar sig åt annat än vad medborgarna förväntar sig.
Jämför gärna med Amineh "Kackababbe" som "vigt sitt liv" åt kurderna medan hon satt i riksdagen.

Den här El Hamas är väl inte intresserad av Svernska förhållanden utan har sitt mindset och fokus i mellanöstern
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in