2023-11-16, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleskall
BVC har väl inga obligatoriska kontroller efter 4-årskontrollen tror jag. Och tandläkare är ju lätt att finta bort genom att säga att man har valt en annan tandläkare än Folktandvården.

Skolan däremot borde kunna vara att lita på som en första instans i att se till barns välmående.
BVC är alltid helt frivilligt och aldrig obligatoriskt.
Folktandvården kan lätt kolla upp om barnet går hos en annan tandläkare, de har system och markörer för sånt. De "ska" inte bara släppa barn hur som helst. Folktandvården har ansvar när det gäller barns tandvård.
Tar föräldrarna inte sitt barn till tandläkaren ska Folktandvården anmäla till soc.
Skolan borde ju reagerat när ett barn med skolplikt infinner sig vid endast fyra tillfällen på en hel termin, och försvinner helt efter två månader.
Senast redigerad av Tesla83 2023-11-16 kl. 21:32.
Citera
2023-11-16, 21:29
Medlem
Synd att mamman inte bröt nacken och dog när hon ramlade i trappan utan bara skakade ryggen. Avskum till folk och svårt att läsa längre än 3 minuter innan man måste ta en paus i FUP
Citera
2023-11-16, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
BVC är alltid helt frivilligt och aldrig obligatoriskt.
Folktandvården kan lätt kolla upp om barnet går hos en annan tandläkare, de har system och markörer för sånt. De "ska" inte bara släppa barn hur som helst. Folktandvården har ansvar när det gäller barns tandvård.
Tar föräldrarna inte sitt barn till tandläkaren ska Folktandvården anmäla till soc.
Skolan borde ju reagerat när ett barn med skolplikt infinner sig vid endast fyra tillfällen på en hel termin, och försvinner helt efter två månader.

En normal skola reagerar gentemot föräldrarna efter 1-2 veckor.
Det kan man möjligen finta bort. 3-4 veckor börjar det sannolikt bli svårare, och därefter bör definitivt någon anmälan skickas.
Hade jag haft mina barn hemma flera veckor utan vidare, och dessutom med en social status man möjligen kan ifrågasätta hade lärare med stor sannolikhet reagerat. Det vill jag åtminstone tro, och känner att jag tror i det förtroende jag har gentemot mina barns lärare.

Vad är det för slapp skola barnet varit inskriven på?
Både lärare och rektor har ett stort ansvar utan tvekan. Man kan omöjligt se sig i spegeln som lärare, pedagog eller rektor om man förpassat ett barn i veckor och månader utan reaktion. Det är totalfel och borde (kommer sannolikt) att utredas.
Citera
2023-11-16, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danieni
Synd att mamman inte bröt nacken och dog när hon ramlade i trappan utan bara skakade ryggen. Avskum till folk och svårt att läsa längre än 3 minuter innan man måste ta en paus i FUP

Dog?
Hon skulle brutit nacken och hamnat i en förpackning.
Att dö är inget straff för dessa personer.
Citera
2023-11-16, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Dog?
Hon skulle brutit nacken och hamnat i en förpackning.
Att dö är inget straff för dessa personer.

Ja sant döden är rena lyxen med vad dom förtjänar. En sexåring som väger 16 kg 🫨 Det vägde min son när han var 2,5 år 😳
Citera
2023-11-16, 21:48
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Så uppfattade jag det också. Jasmin stod inte ut med stanken och hade sänkt värmen för att dämpade den. Det framgick av de sms hon skickade till sin strykrädde ”man”. Han skulle asa sig hem omedelbart och fixa odören.

Det är tydligt att Jasmin är den drivande, och att Daniel gör allt för att behaga sin sprutnatkoman till fru. Hon stoppade även i sig diverse piller och kratom. Oklart vad Daniel tog, men glasklart att han lydde hennes minsta vink och låtsades varken se eller höra vad som pågick med Z.

Daniel svarade på det han vågade, i förhören. Jasmin betedde sig som en jättebebis, gömde huvudet i armarna och var tyst.

Vider båda två, men Jasmin var den som torterade dottern fysiskt. Båda gjorde det psykiskt.
Resten av barnen har hjärntvättats med att allt varit för Z:s bästa.

Det här låter ganska precis som föräldraparet i Kungsör Västmanland. Sjukt!
Citera
2023-11-16, 21:58
Medlem
Det går inte att ta sig igenom vittnesmålen från sjukhuspersonalen. Ättikan är en grej, sen är det märken efter rep runt händer å fötter. Skador i underlivet, blåmärken, brännskador, flera gamla frakturer, kraftigt nerkyld, undernärd å vanvårdad.

Pappan sitter bredvid när dottern håller på att dö å pillar lugnt med telefonen.

100% ute efter att få försäkringspengar. Framgår av smsen mellan de empatistörda föräldrarna. Utredningen ifrågasätter även om de lungsjuka syskonet verkligen är sjukt.
Citera
2023-11-16, 22:01
Medlem
Svaagdrickas avatar
Vem är förskolechef på skolan där flickan gick?
Citera
2023-11-16, 22:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sudowoodu
Vad jag inte förstår är varför inget har gjorts när de har missat bvc besök, tandläkarbesök, etc ??

Det är gjort orosanmälan men sen inget mer så långt jag kunnat se det.

Föräldrarna har haft en liten kontakt med myndigheter men INGEN har krävt att få träffa Zoey.
Citera
2023-11-16, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvittervittra
Många blir väldigt avtrubbade och känslokalla av höga doser tramadol. Det i kombination med sömnbristen och att den traumatiska förlossningen uppenbart skapat en klyfta mellan Zoey och mamman är väl den psykologiska bakgrunden till det här. Samtidigt är en kvinna som ändå har hand om så många barn, som kan sköta kontakter med myndigheter och laga mat inte på något sätt oförmögen att förstå och bromsa ett sådant här beteende. Det finns inget förmildrande i något av det som har hänt. Daniel är bara en sorgligt substitut av vad som kan kallas en förälder. En avart. Han valde att lämna sina tidigare barn och blockerade alla deras chanser för fortsatta kontakter med honom.

Det daltas något enormt med föräldrar.
Spyr när alla tror att mammor och pappor 'någonstans vill väl", så kan det vara FULLSTÄNDIGT vidriga människor som verkligen är levande föda empatiskt sett. Slår vad om att man gillar med dessa missfoster under många år. "De är ju ändå flrääääldrar", de äääälskar säkert innerst inne sina barn. Trots signaler på både det ena och det andra.

Sådana människor ska inte ha barn, de ska inte "jobba med LSS" som den här störda pappan,de ska inte gå nära sårbara människor. Utan hållas isolerade långt borta från utsatta människor.
Hoppas verkligen på gudomlig rättvisa på kåken för dessa tu och ett livslångt lidande.
Det värsta är att det inte hjälper, eftersom de redan är så förstörda inuti. Ingenting hjälper då. Det är kört.
Det är ett sådant mörker som man blir traumatiserad själv för all framtid.
Citera
2023-11-16, 22:42
Avslutad
Hur behandlas föräldrarna i häktet?
Personal där vet väl vad de är häktade för?

Kan häktespersonal "råka" ge en intagen på käften?

Jag hade iallafall haft svårt att hålla mig.
Citera
2023-11-16, 22:53
Medlem
"Försvararen önskar att det antecknas i protokollet att Jasmine är smärtpåverkad och att
mediciner inte finns tillgängliga just nu. Förhörsledaren förklarar att det är viktigt att Jasmine berättar om det gör för ont så det behövs paus eller förhöret avbrytas."

Tror hon på riktigt att en enda människa kommer tycka synd om henne? 😂😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in