Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-16, 16:22
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar

Hoho, Robinson är mer underhållande och bättte än det varit på år och dar och folk i tråden ylar om att nu ska de lägga ner tittandet på "skitprogrammet". Detta är Robinson, konflikter, pakter och ilska och dålig stämning mellan deltagarna och gillar man inte det kan man väl heja på Emilia och Emilio, som båda verkar vara genuint fina och hyggliga människor.

Skiter fullkomligt i att den avige tonåringen Charlie diskades för att han kallat Wilmer lappjävel. Har varit i Norrland, så jag inser, att ett ord som kan låta harmlöst för en sörlänning kan vara laddat med gift däruppe.

Blir vi bara av med hinderbanefinalen och de ofta avslöjande kommenterande insticken från de tävlande under pågående uppgörelse, så kommer Robinson att vara värt ännu mer chips och popcorn och ostbågar framgent.

Sen undrar jag hur fan så många kan gilla en påfrestande jättebebis som Pelle Lilja? Där andra ser en rak och ärlig alfaledare, som de längtar efter att få underkasta sig, ser jag bara en skroderande och halvdum gubbe, som måste framhäva sig själv varenda gång han öppnar käften som en barnunge, som påstridigt kräver, att alla ska titta på när han ska slå en kullerbytta.

Hoppas mycket på Tove i catfight mot von Tilander nästa vecka. Då blir det nog extra dip på chipsen.
2023-11-16, 16:24
Medlem
Hoppas att en tjej vinner denna säsong. Men jag vill inte att en tjej vinner bara så att en tjej vinner. Tjejen ska vara en värdig vinnare.
2023-11-16, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
Hoppas att en tjej vinner denna säsong. Men jag vill inte att en tjej vinner bara så att en tjej vinner. Tjejen ska vara en värdig vinnare.

Tove!

2023-11-16, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Tove!

Finns ingen mer ovärdig vinnare. Hennes dagar hade varit räknade i vilken annan version av Survivor som helst direkt när hon landade på stranden och valde en personlig immunitet över hennes eget lag.
2023-11-16, 16:33
Medlem
Clean-Cut-Kids avatar
Citat:

Hoho, Robinson är mer underhållande och bättte än det varit på år och dar och folk i tråden ylar om att nu ska de lägga ner tittandet på "skitprogrammet". Detta är Robinson, konflikter, pakter och ilska och dålig stämning mellan deltagarna och gillar man inte det kan man väl heja på Emilia och Emilio, som båda verkar vara genuint fina och hyggliga människor.

Skiter fullkomligt i att den avige tonåringen Charlie diskades för att han kallat Wilmer lappjävel. Har varit i Norrland, så jag inser, att ett ord som kan låta harmlöst för en sörlänning kan vara laddat med gift däruppe.

Blir vi bara av med hinderbanefinalen och de ofta avslöjande kommenterande insticken från de tävlande under pågående uppgörelse, så kommer Robinson att vara värt ännu mer chips och popcorn och ostbågar framgent.

Sen undrar jag hur fan så många kan gilla en påfrestande jättebebis som Pelle Lilja? Där andra ser en rak och ärlig alfaledare, som de längtar efter att få underkasta sig, ser jag bara en skroderande och halvdum gubbe, som måste framhäva sig själv varenda gång han öppnar käften som en barnunge, som påstridigt kräver, att alla ska titta på när han ska slå en kullerbytta.

Hoppas mycket på Tove i catfight mot von Tilander nästa vecka. Då blir det nog extra dip på chipsen.

Håller med om allt!

Lite skrämmande hur historielösa TV-tittarna visat sig vara, som inte begriper problemet med det uttryck Charlie använde. Det rör sig ändå om vår svenska urbefolkning. Något som, i vart fall till sitt namn och begrepp som sådant, borde stå högt i kurs såväl på Flashback som hos alla boomers som härjar i Facebook-grupperna.
2023-11-16, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Finns ingen mer ovärdig vinnare. Hennes dagar hade varit räknade i vilken annan version av Survivor som helst direkt när hon landade på stranden och valde en personlig immunitet över hennes eget lag.

Det var väl ändå över sitt lag hon valde den och inte över nån annans?
2023-11-16, 17:06
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clean-Cut-Kid
Håller med om allt!

Lite skrämmande hur historielösa TV-tittarna visat sig vara, som inte begriper problemet med det uttryck Charlie använde. Det rör sig ändå om vår svenska urbefolkning. Något som, i vart fall till sitt namn och begrepp som sådant, borde stå högt i kurs såväl på Flashback som hos alla boomers som härjar i Facebook-grupperna.

Vet inte om du försöker trolla men nej de är inte vår urbefolkning.
Svenskarna var i Sverige tusentals år innan samerna.
2023-11-16, 17:07
Medlem
Citat:
Det var väl ändå över sitt lag hon valde den och inte över nån annans?
Jag skrev ju det, hon valde immunitet över sitt lag. Sedan satt hon och fejkgrät med sina lösögonfransar i flera dagar över hur impulsiv och korkad hon är. Men i en riktig version av Survivor hade det inte spelat någon roll, hon hade varit körd direkt ändå.
2023-11-16, 17:37
Medlem
Klagans avatar
Citat:

+ på det! Äntligen händer grejer! Roligaste Robinson på några år. Synd att "konstprojektet" Charlie inte var smart nog att stanna kvar. Men fortfarande massor av aparta individer som ställer till med underhållning. Hoppas på mest Tove för att hon tävlar bra och är en manipulativ tjej! Men huvudsaken är att det blir bra underhållning!👍
2023-11-16, 18:12
Medlem
drinksareonmes avatar
Nu får they väl fucking ge sig with borderlands skiten, spelar ju no roll if man go out längre.
2023-11-16, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Nu får they väl fucking ge sig with borderlands skiten, spelar ju no roll if man go out längre.

Cry me a river of white tears
2023-11-16, 18:33
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Nu är det liv i luckan...

Att Ken försvann var en lycka, sen föll lyckan när han fick åka till gränslandet, kan de avsluta gränslandet snart??!!!
Sen els-mari på det. Så nu ska de in och härja där och kanske komma tillbaka... suck.

Ken har smittat alla med sin engelska.. Det kastar runt engelska meningar både hit och dit och det blir bara fler och fler.

En del tjafs på örådet, så vi får se hur stämningen blir i lägret efter detta. Det kommer bli mer draaaaama. Vilket kommer höja programmet.

Pelle är en osmart typ
Wilmer vet jag inte vad han sysslar med
Karro är bara där
Daniela är skum
Tove vet jag inte vad jag tycker om just nu

Det är bara Emilio och Emilia som jag gillar för tillfället.

Jag hoppas att Emilio tar hem hela skiten
Det är tre veckar kvar av Robinson, då brukar det vara 1 - 2 veckor kvar av Gränslandet.
Tittar i listor... I år då avslutas Gränslandet nästa vecka (förra säsongen då avslutades det en vecka senare).

Frågan är om en eller två personer från Gränslandet får komma in igen? Jag tror det blir en person.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in