Hoho, Robinson är mer underhållande och bättte än det varit på år och dar och folk i tråden ylar om att nu ska de lägga ner tittandet på "skitprogrammet". Detta är Robinson, konflikter, pakter och ilska och dålig stämning mellan deltagarna och gillar man inte det kan man väl heja på Emilia och Emilio, som båda verkar vara genuint fina och hyggliga människor.
Skiter fullkomligt i att den avige tonåringen Charlie diskades för att han kallat Wilmer lappjävel. Har varit i Norrland, så jag inser, att ett ord som kan låta harmlöst för en sörlänning kan vara laddat med gift däruppe.
Blir vi bara av med hinderbanefinalen och de ofta avslöjande kommenterande insticken från de tävlande under pågående uppgörelse, så kommer Robinson att vara värt ännu mer chips och popcorn och ostbågar framgent.
Sen undrar jag hur fan så många kan gilla en påfrestande jättebebis som Pelle Lilja? Där andra ser en rak och ärlig alfaledare, som de längtar efter att få underkasta sig, ser jag bara en skroderande och halvdum gubbe, som måste framhäva sig själv varenda gång han öppnar käften som en barnunge, som påstridigt kräver, att alla ska titta på när han ska slå en kullerbytta.
Hoppas mycket på Tove i catfight mot von Tilander nästa vecka. Då blir det nog extra dip på chipsen.