Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-16, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
När Charlie trakasserade Tove antar jag att du menar.

Så beter sig tjejer när dom fattar tycke för nån och vill att det åtråvärda objektet också ska fatta tycke för dom själva (Sara - Charlie). Då ställer de upp på den personen, även om alla andra ser att det är ett inte så bra val.

Att Tove är manipulativ kommer väl inte som en chock, det visar sig ju mer och mer med tiden också. Sen att hon kör spelet som en karl och får skit för det, oavsett hur hon är privat, det är väl bara väntat?
Ehh, nu vet vi ju att hon bara behövde ursäkta att hon hade röstat på en annan kvinna. Det har inget att göra med vem av Sara och Els-marie som har svikit henne värst. Allt har såklart fortfarande bara med spelet att göra för Toves del. Hon har pratat mycket om mansgriseri på sin instagram på senare tiden och hon tänkte att det skulle se dåligt ut när hon sen röstar på en kvinna istället för mansgrisen. Därför väljer hon att bränna Els-marie på bål och ta ifrån henne hennes feminism. Allt för att ursäkta sin röst.

Som sagt hade hon verkligen delat ut kritik för den värsta "kvinnosveket" så hade Sara förtjänat det mer än nån annan med hästlängder.

Els-marie kände dessutom inte henne. Medans Sara spelade "bästis" rollen.
Och nej alla tjejer gör inte så mot sina vänner när de börjar gilla en kille.
Dessutom var det värre än så tillochmed. Jag tror att det var just för Tove som Sara ville bevisa nått. Hade det inte funnits tjej"konkurans" på ön så hade hon inte varit sådär desperat för att vända varenda varje ord till komplimang och säga det högt till dem andra (Tove).
Visst kan man hjärntvätta sig själv om man är kär, men i hennes fall var det viktigt att alla andra skulle höra (Tove)
Senast redigerad av ShpongleDMT 2023-11-16 kl. 11:19.
2023-11-16, 11:09
Medlem
Tove är en riktig häxa
2023-11-16, 11:12
Medlem
whatthefucks avatar
Nu är det liv i luckan...

Att Ken försvann var en lycka, sen föll lyckan när han fick åka till gränslandet, kan de avsluta gränslandet snart??!!!
Sen els-mari på det. Så nu ska de in och härja där och kanske komma tillbaka... suck.

Ken har smittat alla med sin engelska.. Det kastar runt engelska meningar både hit och dit och det blir bara fler och fler.

En del tjafs på örådet, så vi får se hur stämningen blir i lägret efter detta. Det kommer bli mer draaaaama. Vilket kommer höja programmet.

Pelle är en osmart typ
Wilmer vet jag inte vad han sysslar med
Karro är bara där
Daniela är skum
Tove vet jag inte vad jag tycker om just nu

Det är bara Emilio och Emilia som jag gillar för tillfället.

Jag hoppas att Emilio tar hem hela skiten
2023-11-16, 11:22
Medlem
De är tråkigt att se alla lättkränkta. De är ett spel, varför ta illa upp när nån spelar spelet? Undanhålla vem man lägger sin röst på kan va ett drag i spelet och då ska man inte bli påhoppad som dani blev.
Hade vart kul att se nån som precis blivit utröstad ta de bra och säga, fan va bra spelat, jag trodde jag var säker så röstar alla på mig.
Som nån skrev så är den australienska bättre, fulspel och flytande pakter som ändras från vecka till vecka, sällan sura miner eller nån som blir lättkränkt
2023-11-16, 11:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShpongleDMT
Som sagt hade hon verkligen delat ut kritik för den värsta "kvinnosveket" så hade Sara förtjänat det mer än nån annan med hästlängder.

Els-marie kände dessutom inte henne. Medans Sara spelade "bästis" rollen.
Och nej alla tjejer gör inte så mot sina vänner när de börjar gilla en kille.
Dessutom var det värre än så tillochmed. Jag tror att det var just för Tove som Sara ville bevisa nått. Hade det inte funnits tjej"konkurans" på ön så hade hon inte varit sådär desperat för att vända varenda varje ord till komplimang och säga det högt till de andra (Tove).
Visst kan man hjärntvätta sig själv om man är kär, men i hennes fall var det viktigt att alla andra skulle höra (Tove)

Eftersom Sara inte var bästis med Tove så var de ju heller inte vänner på det sättet som man är IRL. Så Sara var fri att göra vad hon ansåg bäst i spelet och om hon nu gillade Charlie och villa få honom.

Jag tror inte Tove och Sara går så bra ihop, kan man ha Tove på riktigt som vän? Om hon är narcissist så använder hon folk som hon vill IRL och slänger bort dom sen när hon inte behöver dom längre.

Precis som Sara gjorde, men det var i spelet. Vi känner ju inte dom två men Sara framstår mer som en impulsiv, glad, positiv och pratsam tjej. Kanske med en släng av ADHD...
2023-11-16, 11:50
Avslutad
Citat:
Nu har du börjar försvara dig själv...... Oj, jag menade nu har du börjat försvara Sara igen och tycker det är okej det Sara gjorde för att de inte var i IRL men du verkar ha glömt bort att det här handlar om Toves instagram post och vem som förtjänar helvetet för "kvinnosveket".

Ok, sorry, då pratar vi förbi varann. Jag har ingen aning om nån instapost. Men tycker inte Tove att Sara förtjänas att nämnas i den, som du skrev förut, då tog hon väl det inte så hårt det som hände i programmet?

Sara kunde vara mig själv som ung eller min dotter kanske, fast utan ADHD-energin då och att hon jämt måste ha nåt på gång. Men hon kan ju bara vara en människa med mycket energi och väldigt kreativ. Kommer inte ihåg vad hon jobbar med? Hoppas hon får komma tillbaka in i Robinson men jag tror hon är för dålig på tävlingarna.

Citat:
Det verkar behövas en påminnelse, det är det här det handlar om: "Att det finns en speciell plats i helvetet för kvinnor som inte backar andra kvinnor ekade i mitt huvud de här dagarna och jag var i chock över de andra i lagets totala, ryggradslösa tystnad."

Edit: Kvinnorna kanske inte ville backa upp Tove, dom gillade henne inte helt enkelt. Och om Tove är narcissist så är det alltid andras fel att hon inte fick uppslutning, hon kan inte se sin egen del i det hela.
Senast redigerad av sirsia0 2023-11-16 kl. 11:55.
2023-11-16, 11:57
Medlem
Jag hejar på Tove. Hon är den enda som har lite av de egenskaper som skulle passa in i den Australienska Robinsson och vinna på sina meriter av sitt spel i finalen. Dock blir hon lite för emotionellt engagerad och skulle ha lite ut av Charlies psykopat-drag för att bli perfekt.
2023-11-16, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ok, sorry, då pratar vi förbi varann. Jag har ingen aning om nån instapost. Men tycker inte Tove att Sara förtjänas att nämnas i den, som du skrev förut, då tog hon väl det inte så hårt det som hände i programmet?
Fast det var ju det du svarade på, men du hade plockat ut just citatet.
Jag tycker inte att man ändrar i nåns inlägg när man svarar på den. Man får markera om det är nått specifikt man vill svara på eller delar upp som jag gör nu, annars låter man det vara. Det blir att man plockar ut saker ur sin kontext.
Citat:
Sara kunde vara mig själv som ung eller min dotter kanske, fast utan ADHD-energin då och att hon jämt måste ha nåt på gång. Men hon kan ju bara vara en människa med mycket energi och väldigt kreativ. Kommer inte ihåg vad hon jobbar med? Hoppas hon får komma tillbaka in i Robinson men jag tror hon är för dålig på tävlingarna.
Jo det är ganska tydligt att du känner att du behöver försvara Saras beteende och tar illa upp när nån skriver nått negativt om henne men vi känner ju inte dig eller din dotter så..
Jag kommer inte ihåg vad hon jobbar med faktist..
Senast redigerad av ShpongleDMT 2023-11-16 kl. 12:06.
2023-11-16, 12:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GnusMan
Jag hejar på Tove. Hon är den enda som har lite av de egenskaper som skulle passa in i den Australienska Robinsson och vinna på sina meriter av sitt spel i finalen. Dock blir hon lite för emotionellt engagerad och skulle ha lite ut av Charlies psykopat-drag för att bli perfekt.

Håller helt med. En äldre version av henne hade funkat bra. Då har hon blivit ännu mer slipad och klarat av att hålla masken.
2023-11-16, 12:06
Avslutad
Citat:
Jo det är ganska tydligt att du känner att du behöver försvara Saras beteende och tar illa upp när nån skriver nått negativt om henne men vi känner ju inte dig och din dotter så..
Jag kommer inte ihåg vad hon jobbar med faktist..

Ok, så det är så du ser det. Jag bara försöker ge en annan vinkling, och du gillar ju Tove eller hur?

Men jag blir alltid glad när jag ser Sara och det blir jag inte när jag ser Tove, så jag är väl partisk ja.
Jag känner väl inte själv att jag behöver försvara henne, behöver hon ett försvar av nån?

Nej, jag tar inte illa upp, du får ha vilken åsikt du vill om Sara och det som händer. Det är inte så att jag försöker tjafsa emot dig...
Senast redigerad av sirsia0 2023-11-16 kl. 12:14.
2023-11-16, 12:14
Avslutad
Citat:
Fast det var ju det du svarade på, men du hade plockat ut just citatet.
Jag tycker inte att man ändrar i nåns inlägg när man svarar på den. Man får markera om det är nått specifikt man vill svara på eller delar upp som jag gör nu, annars låter man det vara. Det blir att man plockar ut saker ur sin kontext.

Sorry, jag fattade nog inte vad det gick ut på, det du skrev. Så jag borde inte ha svarat. Och jag känner mig fortfarande lika förvirrad över det hela... Men nu släpper vi det. Vi vänder blad som knugen sa...
2023-11-16, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ok, så det är så du ser det. Jag bara försöker ge en annan vinkling, och du gillar ju Tove eller hur?.
Det finns ingen annan vinkling än det som faktiskt hände. Men det är som jag har skrivit förr: det är inte så stor sak. Hon har dålig självkänsla och söker bekräftelse hos killar och hon är en sån som tävlar med andra tjejer i att få killarna. Hon är säker en sån som flörtar med sina tjejkompisar pojkvänner bara för att få en reaktion. Men den är inte så stor sak, snart är det bortglömt. Du ser: inte ens Tove bryr sig. Hon bryr sig bara om den riktiga konkurrens i tävlingen och det var Charlie.

Nej , jag gillar inte Tove speciellt mycket. Men det är kul att se henne driva Pelle till vansinne.

Citat:
Men jag blir alltid glad när jag ser Sara och det blir jag inte när jag ser Tove, så jag är väl partisk ja.
Jag känner väl inte själv att jag behöver försvara henne, behöver hon ett försvar av nån?

Nej, jag tar inte illa upp, du får ha vilken åsikt du vill om Sara och det som händer. Det är inte så att jag försöker tjafsa emot dig...
Nej jag upplever inte att du vill tjafsa just nu, däremot försvarar du hennes beteende som inte borde gå att försvara om man ser på saker klart o tydligt utan sina egna känslor inblandade.
Däremot har du "tjafsat" med mig pga Sara förr

Ja vi vänder blad, men jag upplevde inte det här som ett tjafs....
Hmmmm.... Jag kanske är lite som Charlie och bli misstolkad hela tiden
Senast redigerad av ShpongleDMT 2023-11-16 kl. 12:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in