2023-11-16, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noo.name
Nope, det var J*nnifer R*pp, bor i centrum.

Ok!
En snabb koll så ser jag att det var typ utanför hennes lägenhet som hennes hundar anföll valpen Moffat.
Citera
2023-11-16, 16:26
Medlem
Den här händelsen visar ånyo varför flera hundraser bör förbjudas, som senast American Bully XL i Storbritannien.

Mike Tyson visste vad han gjorde när han skaffade sig en apex predator till husdjur: Tiger. 😛
Citera
2023-11-16, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Tyvärr har inte små djur någon chans när dessa odjur väl bestämmer sig för att döda.

Själv är jag alltid beväpnad men grov kniv redo att använda när jag rastar mitt lilla husdjur i området. Får någon kamphund för sig nått så skär jag halsen av den utan att tveka 2 sekunder. Den finns alltid redo att användas om någon får för sig nått.

Det kanske låter barbariskt, men hellre försvara jag mitt djur än ett okänt djur som angriper det.
Citera
2023-11-16, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenomen
Själv är jag alltid beväpnad men grov kniv redo att använda när jag rastar mitt lilla husdjur i området. Får någon kamphund för sig nått så skär jag halsen av den utan att tveka 2 sekunder. Den finns alltid redo att användas om någon får för sig nått.

Det kanske låter barbariskt, men hellre försvara jag mitt djur än ett okänt djur som angriper det.
Det innebär att du riskerar böter på 10 000-tals kronor eller i värsta fall ett halvårs fängelse. Förutsatt att inte den andra hundägaren känner sig hotad av din kniv, för då blir det ännu värre.

Så bra lagar har vi i konungariket Sverige.
Citera
2023-11-16, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det innebär att du riskerar böter på 10 000-tals kronor eller i värsta fall ett halvårs fängelse. Förutsatt att inte den andra hundägaren känner sig hotad av din kniv, för då blir det ännu värre.

Så bra lagar har vi i konungariket Sverige.

Hellre det än att den biter sönder mitt husdjur. Jag betraktar honom som mitt barn och skulle inte tveka på att nacka någon som försöker döda den. Skulle inte tveka 5 sekunder. Pang hade det sagt. Det beror på alla idioter som inte kan koppla sina djur. Det är verkligen inget jag njuter av, men en nödvändighet.

Fick jag frågan från gud om vem jag helst skulle sänkt så hade jag hellre valt ägaren. Inte hunden. Men nu är det hunden som är hotet. Efter det hade hundägaren hotats till tystnad. Annars hade jag kommit efter ägaren också med tiden.
Citera
2023-11-16, 18:06
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granskottet80
Dessa kamphundar försvarar inte utan attackerar!
Det som hände min hund t.ex. där bullyn kom rusandes på långt håll för att han bara såg min hund. Inkl alla anfallna hundar i mitt område, påhoppade utan anledning. En annan blev ihjälbiten. Snacka inte skit.

Min staffe som också skulle kunna kategoriserar som kamphund blev påhoppad av en golden när hon var valp. Jag tog den hunden om halsbandet och kasta den in i ett staket och ägaren blev helt vild och sa fyfan vad har du skaffat för hund.
Så det du säger är ren skitsnack, det är ägarna som är problemet.
Citera
2023-11-16, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Min staffe som också skulle kunna kategoriserar som kamphund blev påhoppad av en golden när hon var valp. Jag tog den hunden om halsbandet och kasta den in i ett staket och ägaren blev helt vild och sa fyfan vad har du skaffat för hund.

Ja det är klart att det är ägarna som är grundproblemet, men att kamphundar rent generellt "måste fått försvara" sig vid dom flesta attacker man hör om tror jag inte på. Möjligen att dom blir stirrade på/provoceras av andra hundar.
Men det anser inte jag är att försvara sig. Nåt stämmer inte om den måste attackera och bita ihjäl den andre för det.

Visst staffar klassas också som kamphundar men syftar främst på pitbulls och bullys, det är dessa jag vet som attackerat helt oprovocerat.
Senast redigerad av granskottet80 2023-11-16 kl. 18:49.
Citera
2023-11-16, 20:24
Medlem
Citat:
Den staffen har en väldigt våldsam ägare som förmodligen inte ser skillnad på lek och attack.
Citera
2023-11-16, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Ja (hon har 3st American Bully enligt birthday.se) och BO är med i TTela och bor på nr 1 så kan det vara nån annan? attacken var ju utanför hennes port.
https://i.postimg.cc/BQ2L5yzm/mn.png
"Hunden Ludde dog när tre stora hundar gick till attack
Mija Nilsson slogs med tre kamphundar för att rädda livet på sina egna hundar. Men en av dem dog och en annan ligger på djursjukhus."

Det är dom.
B.O bor på 1 och kamphundarna på 3.
Citera
2023-11-16, 21:03
Medlem
Folk som har amstaff o dylikt. Kolla på dom eller ennu bättre umgås lite med dessa så fattar ni varför dessa människor inte skaffar papillon eller jack russel m.m.
Citera
2023-11-16, 21:54
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Den staffen har en väldigt våldsam ägare som förmodligen inte ser skillnad på lek och attack.

Jag kommer inte riskera trauma för min hund för att nån är ansvarslös och låter sin hund gå lös.
Citera
2023-11-16, 22:20
Medlem
Citat:
Jag kommer inte riskera trauma för min hund för att nån är ansvarslös och låter sin hund gå lös.
Om du kastar en annan hund, som vill leka med din valp, i ett staket så skapar du ett trauma och befäster en hundrädsla i din egen valp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in