2023-11-16, 17:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Jag tycker inte mamman har hand om några barn. Hon och pappan har gravt misskött alla 6 barn. Zoey har fått utstå mest elände.
Kan man inte sköta sin ekonomi, man ger barnen droger, tvingar syskonen se missförhållande och tortyr mot ett av syskonen - Då sköter man inte sina barn.
Och kontakt med myndigheter har hon bara haft sporadiskt. Hon har inte återkoppla, gått på återbesök, uteblivit från ex tandläkare.
Så nej, denna mamma har inte skött något av sina barn.
Jag håller med dig. Det är den uppfattningen jag får också.
Zoey har av något skäl varit utsatt för ren tortyr - men de andra barnen har inte heller varit bra omhändertagna.
Citera
2023-11-16, 17:16
Medlem
micro113s avatar
Är J inte svensk?

Jasmine informeras om att han har rätt att ha en tolk närvarande om behov finns för
detta
Citera
2023-11-16, 17:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Är J inte svensk?

Jasmine informeras om att han har rätt att ha en tolk närvarande om behov finns för
detta

Mamma är svensk. Pappa är syrian.

Jag reagerade också på att tolk erbjöds.

Kanske rutin på förhör.
Citera
2023-11-16, 17:23
Avslutad
Min uppfattning är att föräldrarna kommit överens i förväg om att inte ge svar i förhören.

"Jag vet inte" är ständigt återkommande från båda föräldrarna.

Pappa D blir tillfrågad om mamma J kan gå. Han vet inte.
FL undrar om hon kan ta sig ut i trädgården.
Pappa D vet inte.
Tvättar mamma J? Han vet inte.

Samma i förhören med mamma J.
Hon vet inget. Kan inte svara på nåt.

Känns uppgjort.
Citera
2023-11-16, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Jag tror inte elen var avstängd.
Inget nämns att kyl, frys, ugn inte fungerade.
Däremot var elen dyr förra vintern.
Kanske berodde på det att det var kallt i huset?

15 grader inomhus är svinkallt.
Jag tolkar förhören och föräldrarnas SMS konversationer att dem säkert inlett att sänka värmen i huset pga elpriset, men sen insett att Z:as kiss och fekalier luktade mindre när det var kallt.
Kiss och fekalier som fanns på de ställen där hon varit fastbunden och då bajsat och kissat då hon inte haft möjlighet att gå på toaletten.
Jag tolkar också det som att dem skruvat ner temperaturen i de rummen Z varit inlåst och fastbunden i för att bestraffa henne då dem dessutom tagit hennes kläder och täcke. I många fall enbart iklädd blöja.

Båda föräldrarna borde kastas levande till vargarna på kolmården.
Citera
2023-11-16, 18:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xenion
Jag tolkar förhören och föräldrarnas SMS konversationer att dem säkert inlett att sänka värmen i huset pga elpriset, men sen insett att Z:as kiss och fekalier luktade mindre när det var kallt.
Kiss och fekalier som fanns på de ställen där hon varit fastbunden och då bajsat och kissat då hon inte haft möjlighet att gå på toaletten.
Jag tolkar också det som att dem skruvat ner temperaturen i de rummen Z varit inlåst och fastbunden i för att bestraffa henne då dem dessutom tagit hennes kläder och täcke. I många fall enbart iklädd blöja.

Båda föräldrarna borde kastas levande till vargarna på kolmården.
Så uppfattade jag det också. Jasmin stod inte ut med stanken och hade sänkt värmen för att dämpade den. Det framgick av de sms hon skickade till sin strykrädde ”man”. Han skulle asa sig hem omedelbart och fixa odören.

Det är tydligt att Jasmin är den drivande, och att Daniel gör allt för att behaga sin sprutnatkoman till fru. Hon stoppade även i sig diverse piller och kratom. Oklart vad Daniel tog, men glasklart att han lydde hennes minsta vink och låtsades varken se eller höra vad som pågick med Z.

Daniel svarade på det han vågade, i förhören. Jasmin betedde sig som en jättebebis, gömde huvudet i armarna och var tyst.

Vider båda två, men Jasmin var den som torterade dottern fysiskt. Båda gjorde det psykiskt.
Resten av barnen har hjärntvättats med att allt varit för Z:s bästa.
Senast redigerad av Pripps3.5 2023-11-16 kl. 19:35.
Citera
2023-11-16, 18:50
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Är J inte svensk?

detta

Såg att Daniel informeras också om rätt att ha en tolk och undrade detsamma.
Citera
2023-11-16, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Står overload när man klickar på fupen och kommer till sidan för nedladdning på samtliga filer, någon som kan ladda upp på fler ställen.

https://easyupload.io/bx7cvg

https://delafil.se/101a3b5bd022e2ea/B_6683-22.zip

.
Citera
2023-11-16, 19:33
Medlem
Vad jag inte förstår är varför inget har gjorts när de har missat bvc besök, tandläkarbesök, etc ??
Citera
2023-11-16, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sudowoodu
Vad jag inte förstår är varför inget har gjorts när de har missat bvc besök, tandläkarbesök, etc ??

BVC har väl inga obligatoriska kontroller efter 4-årskontrollen tror jag. Och tandläkare är ju lätt att finta bort genom att säga att man har valt en annan tandläkare än Folktandvården.

Skolan däremot borde kunna vara att lita på som en första instans i att se till barns välmående.
Citera
2023-11-16, 21:24
Medlem
Citat:

För att borgarna monterade ner socialtjänsten under FR. Det finns inte resurser. BVC är frivilligt. Ingen bryr sig. En familj kan enkelt isolera sig.
Citera
2023-11-16, 21:24
Medlem
Citat:

Du kan räkna med att det kommer att komma kritik runt det, och sannolikt diverse utredningar.

GP skriver idag om att flera orosanmälningar gjorts från alla möjliga, men att mycket litet gjorts.

"Hur kommunen följde upp raden av orosanmälningar vill man inte svara på. Kommunens barn- och utbildningschef hänvisar till sekretess och skriver i ett mejl till HD och Sydsvenskan att man gjort vad som förväntas "enligt lagar och förordningar".

https://www.gp.se/nyheter/sverige/flera-larm-om-utsatt-flicka-ingen-ryckte-ut-1.115392326

För mig är det HELT galet att vi ska ha sådana här händelser i Sverige idag, om det funnits minsta misstanke om missförhållande.
Att föräldrarna är djupt störda och aldrig borde kommit till jorden är ett faktum. Men om någon enda person haft misstanke om missförhållanden, och inte gått till botten med det, är det djupt illa.
Hade det kunnat stoppats?
Hade hon kunnat räddats långt tidigare?

Osv, osv.

Fy fan. Jag har saknar ord.
Senast redigerad av M.J.A 2023-11-16 kl. 21:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in